Geplaatst op: 18-10-2019
Auteur: Marc Gerlings

Cheese Valley bundelt toeristische partijen in stichting

Cheese Valley bundelt toeristische partijen in stichting
Foto: Chees Valley
De Cheese Valley regio maakte gisteravond bekend dat ze zich begin 2020 samen met private partijen verenigen in een officiële stichting. Tijdens het Cheese Valley event in Museum Gouda tekenden de gemeenten samen met lokale ondernemers een intentieverklaring als opstap naar een stichting. De stichting heeft als doel om gezamenlijk kansen te benutten ten aanzien van de gehele kaasregio. 

Cheese Valley: bezoekers naar dé plek voor kaas, boerenleven en landschap

Centraal in de samenwerking tussen de vier gemeenten, waaronder Gouda, Woerden, Krimpenerwaard en Bodegraven-Reeuwijk, en de private partijen staat het stimuleren van toerisme in de regio, het verhogen van de waarde van kaas en het aanjagen van de export van kaas. Kaasboeren, kaasproducenten, kaashandelaren, organisatoren van kaasmarkten gaan hiermee samen aan de slag.

Wethouder Gemeente Gouda Thierry van Vugt: "Ik ben blij dat we onze samenwerking om kaas uit onze regio nog beter op de kaart te zetten nu ook met private partijen uitbreiden. Een kansrijke stap voor onze regio!” Rianne de Wit, eigenaar van Melkvee- en Kaasboerderij Schep vult aan: "We willen de kaas uit onze streek meer in de spotlight zetten, het is zo’n mooi product. Door samen te werken met ondernemers en de gemeenten kunnen we er met elkaar van profiteren.”

Cheese Valley kan bijdragen aan verleiden naar minder bekende destinaties

Jos Vranken: "Om ruimte en richting te geven aan de verwachte groei van toeristen en minder bekende plekken binnen de regio ook daarvan te laten profiteren, vinden wij het belangrijk dat er wordt geïnvesteerd in de ontwikkeling van aantrekkelijk toeristisch aanbod dat bij de regio past. Cheese Valley is het perfecte voorbeeld van een regio die passend aanbod creëert dat past bij de identiteit van de regio. We onderstrepen het belang  van samenwerking tussen partijen die aangesloten zijn bij Cheese en de voortzetting in een officiële stichting.”

Op zoek naar meer inspiratie voor destinatieontwikkeling?
Kom naar:
Vakdag Zet je regio op de kaart

Trefwoorden: regio, kaas, spreiding, verleiden, cultuur, landschap, natuur

CELTH
 





||| Nieuws |||

27/03/24
Uitbreiding KLM-busdienst
Vanaf 31 maart wordt de KLM-busdienst Nijmegen – Arnhem - Schiphol uitgebreid met één extra dienst naar dagelijks twee omlopen.
27/03/24
My First Smartphone Festival krijgt waarschijnlijk vervolg
De eerste editie van My First Smartphone Festival bij Beeld & Geluid heeft afgelopen weekend ruim 2200 bezoekers getrokken. Verspreid over vier dagen, van donderdag tot en met zondag, leerden kinderen, hun ouders en docenten over hoe om te gaan met je allereerste telefoon.
27/03/24
Exclusief voor leden
Drie Van Goghs lang te zien in Rijksmuseum Amsterdam
Het Rijksmuseum krijgt drie extra troeven in handen, drie Van Goghs. Het museum is vaak een onderdeel voor de vele toeristen die naar Nederland komen. Zij willen vast ook graag die langdurige bruiklenen zien.
26/03/24
Booking.com stopt duurzaam reisprogramma na gesprek met ACM
Reiswebsite Booking.com heeft na gesprekken met de Autoriteit Consument & Markt (ACM) besloten het zogenoemde Travel Sustainable (voorheen: Duurzaam Reizen) programma offline te halen per 25 maart.
26/03/24
Reiziger wil directe vlucht
Luchtvaartreizigers hechten aan een rechtstreekse verbinding naar de eindbestemming. Het overgrote deel van alle vliegreizen kent dan ook geen overstap tijdens de reis. Bij vliegreizen van meer dan 6 uur biedt een overstap vaker een aantrekkelijk alternatief.
26/03/24
Zo krijgt het thema duurzaamheid voet aan de grond in de reisbranche
Steeds meer mensen raken overtuigd van het nut en de noodzaak van duurzaam leven. Met duurzaam wordt een leefstijl bedoeld die een zo laag mogelijke ecologische voetafdruk achterlaat. In andere woorden: hoe kunnen we ervoor zorgen dat de natuur zo min mogelijk te lijden heeft onder het gedrag van de mens?
25/03/24
Is het de moeite waard om te investeren in betrouwbare service voertuigen voor uw resort/park?
Als het gaat om het runnen van een resort of park, kan het belang van betrouwbaar transport niet genoeg benadrukt worden. Of het nu gaat om het vervoer van gasten over uitgestrekte gebieden of om de mobiliteit van het personeel voor verschillende taken, duurzame en goed onderhouden service voertuigen zijn essentieel voor een soepel verloop van uw faciliteit. Maar is het verstandig om te investeren in duurzame servicevoertuigen en hoe vaak moeten ze worden onderhouden?
25/03/24
Exclusief voor leden
Hotel Noordsee sluit zich aan bij Fletcher
Hotelketen ziet een wens in vervulling gaan met een hotel op Waddeneiland Ameland. Per 1 april zal bij Hotel Noordsee de vlag van Fletcher Hotels in top gaan.

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...