Geplaatst op: 15-10-2019
Auteur: Marc Gerlings

Wat zijn de sleutels voor regionaal succes?

Eduard Pieter Oud: “Moeten regio’s het anders aanpakken?”

Wat zijn de sleutels voor regionaal succes?
Regio’s concurreren keihard met elkaar op het binnenhalen van de beste bezoekers. Maar ook voor het bieden van de beste omgeving aan bedrijven en inwoners. Het anders aanpakken van leisure en toerisme zijn sleutels in het stimuleren van de regionale economie en het verbeteren van het vrijetijdslandschap. Eduard Pieter Oud is een van de key note sprekers bij Vakdag Zet je regio op de kaart op dinsdag 5 november. Eduard brengt al zijn ervaring mee op het podium en laat zien hoe je boven de andere regio’s uitstijgt.

De voormalig zakelijk directeur van Amsterdam Marketing en nu mededirecteur bij bureau Respons heeft heel veel ervaring met regiomarketing en -ontwikkeling. Eduard over zijn presentatie om 10.30 op het hoofdpodium: "Grenzen vervagen en we veranderen van een wereld van landen naar een wereld van steden en regio’s. Daarmee neemt de concurrentie toe en moet je meer doen om een plek op de toeristische kaart te veroveren of te behouden. Maar wat is een regio? Zijn bestuurlijke grenzen een juiste afbakening of moeten we het anders aanpakken? Wat zijn sleutels voor regionaal succes?” Aan de hand van voorbeelden en eigen ervaringen probeert Eduard Pieter Oud zinvolle antwoorden te geven. 


Praktische info

Vakdag Zet je regio op de kaart
5 november 2019
Tickets: Let ook op de voordelige (28% korting!) Duo Ticket

Trefwoorden: regio, kwaliteit, balans, productontwikkeling, marketing, promotie, waardevol toerisme

||| Blogs |||

09/05/20
Van de verblijfsrecreatieparadox naar de toerismeparodie…
Deel 1 van de toerismeparodieRECRON lanceerde ooit eens de term ‘verblijfsrecreatieparadox’ waar...
06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
06/05/20
De revival van de stacaravan en andere na-Coronaase trends in 2025
Herinnert u zich nog vaag het artikel uit het Algemeen Dagblad in november 2019? "In 2018 gaven...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

28/05/20
Duurzame reisgids voor Nederland laat zien hoeveel CO2-uitstoot je bespaart
Nu de grenzen voor uitgaand toerisme in de meeste gevallen dicht zijn, verwachten we nog extra boekingen voor de zomer in Nederland. Natuur & Milieu speelt daarop in en heeft een gratis reisgids voor Nederland gemaakt.
25/05/20
iPublishing pakt sterke positie in jongerenreizen
Online mediabedrijf iPublishing heeft een portfolio van 7 jongerenvakantie websites, 14 gerelateerde premium domeinnamen en social media kanalen overgenomen van Summer Sites.
25/05/20
Rekenkamer kritisch op reisadviezen
De Nederlandse Rekenkamer is erg kritisch op de totstandkoming van de reisadviezen van het ministerie van Buitenlandse Zaken.
11/05/20
Overijssel past investeringsprogramma aan op coronacrisis
De provincie Overijssel gaat het investeringsprogramma voor de Vrijetijdssector 2020-2023 aanpassen vanwege de coronacrisis. De provincie wil bedrijven in de sector helpen om te herstellen. In samenspraak met de sector Gastvrij Overijssel zijn de plannen aangepast om in te spelen op de nu ontstane situatie.
08/05/20
48% geeft vakantiegeld toch uit als je mag reizen
Een mooi signaal voor de reisbranche. Nederlanders hebben best zin in een reis. Ondanks de onzekere ...
07/05/20
Perspectief voor ondernemers
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen heeft vier scenario’s voor de toeristisch-recreatieve sector ontwikkeld. Volgens directeur Herre Dijkema moeten die scenario’s ondernemers perspectief op de toekomst bieden.
30/04/20
CELTH schetst vier scenario’s voor de bezoekerseconomie na de crisis
Op welke wijze en hoe snel kan de vrijetijdssector zich na de crisis herstellen? CELTH verkent daarvoor vier scenario's.
17/04/20
Bijna 80% van de Nederlandse gezinnen staat positief tegenover hun zomervakantie op de camping
Een groot deel van de Nederlandse gezinnen (79,1%) staat nog altijd positief tegenover hun zomervakantie op de camping. Benieuwd wat hun vakantieplannen zijn en hoe zij over hun vakantie denken? Lees dan zeker even mee.