Geplaatst op: 15-10-2019
Auteur: Marc Gerlings

Wat zijn de sleutels voor regionaal succes?

Eduard Pieter Oud: “Moeten regio’s het anders aanpakken?”

Wat zijn de sleutels voor regionaal succes?
Regio’s concurreren keihard met elkaar op het binnenhalen van de beste bezoekers. Maar ook voor het bieden van de beste omgeving aan bedrijven en inwoners. Het anders aanpakken van leisure en toerisme zijn sleutels in het stimuleren van de regionale economie en het verbeteren van het vrijetijdslandschap. Eduard Pieter Oud is een van de key note sprekers bij Vakdag Zet je regio op de kaart op dinsdag 5 november. Eduard brengt al zijn ervaring mee op het podium en laat zien hoe je boven de andere regio’s uitstijgt.

De voormalig zakelijk directeur van Amsterdam Marketing en nu mededirecteur bij bureau Respons heeft heel veel ervaring met regiomarketing en -ontwikkeling. Eduard over zijn presentatie om 10.30 op het hoofdpodium: "Grenzen vervagen en we veranderen van een wereld van landen naar een wereld van steden en regio’s. Daarmee neemt de concurrentie toe en moet je meer doen om een plek op de toeristische kaart te veroveren of te behouden. Maar wat is een regio? Zijn bestuurlijke grenzen een juiste afbakening of moeten we het anders aanpakken? Wat zijn sleutels voor regionaal succes?” Aan de hand van voorbeelden en eigen ervaringen probeert Eduard Pieter Oud zinvolle antwoorden te geven. 


Praktische info

Vakdag Zet je regio op de kaart
5 november 2019
Tickets: Let ook op de voordelige (28% korting!) Duo Ticket

Trefwoorden: regio, kwaliteit, balans, productontwikkeling, marketing, promotie, waardevol toerisme

||| Blogs |||

14/11/19
Naar toekomstgerichte bewuste bestemmingen
Column van Menno Stokman (CELTH) over de nieuwe rol van de gastvrijheidsindustrie
22/10/19
Pleasure for all; ook Amerikaanse toestanden in Nederland …?
Autistische Amerikaan klaagt Disney aanDe Tampabay Times kopt op 2 oktober jl. ‘Man with Auti...
10/10/19
Thoma Cook Failliet. Wie volgt?
Wat kan de Nederlandse taal toch gortdroog zijn. Kil en koel. Terwijl de aankondiging van de onderga...
10/09/19
WARNING – VAKANTIESCHAAMTE!
De Wereld Draait Door gaat weer van start. De files zwellen aan. De scholen zijn weer begonnen. De meteorologische zomer is beëindigd. Dan weet je dat het jaarlijkse ritueel van massale volksverhuizingen wederom achter de rug ligt: de vakanties zijn voorbij. Toch zit daar ook een negatief kantje aan.
06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...



||| Twitter |||

||| Nieuws |||

15/11/19
150 duizend nachten via deelplatform campers geboekt
Het delen van je camper is erg populair. Het deelplatform voor campers, Goboony, heeft deze week haar 150.000ste nacht geboekt.
15/11/19
 Corendon introduceert als eerste Nederlandse airline: cashless vliegen
Corendon Dutch Airlines vliegt vanaf nu al haar vluchten cashless. Corendon accepteert pin, creditca...
15/11/19
Marco van de Kreeke stopt als directeur Groningen Airport Eelde
Marco van de Kreeke stopt als directeur van Groningen Airport Eelde. Dit zijn hij, de Raad van Commi...
14/11/19
Exclusief voor leden
Ondernemersvertrouwen daalt sterk
Het ondernemersvertrouwen in Nederland is het afgelopen kwartaal sterk gedaald. De daling van het vertrouwen is in de meeste bedrijfstakken terug te zien. In de horeca daalde het ondernemersvertrouwen van 7.4 naar 1.9 en is daarmee nog net positief. Ondernemers in de reisbranche zijn positiever.
14/11/19
Gedragscode voor zonneparken
Nederland heeft een gedragscode voor zonneparken.
13/11/19
Andelsch Broek biedt meer voor recreanten (+video uitbreiding natte natuur)
Na de aanleg van nieuwe waterberging in het gebied Andelsch Broek, zetten Brabants Landschap en Wate...
13/11/19
Sponsor voor Invictus Games Den Haag
Lockheed Martin is ‘official supporter’ geworden van de Invictus Games Den Haag 2020, gepresente...
13/11/19
Reis & Co groeit met 700 vierkante meter
Op 11 en 12 januari 2020 vindt de zesde editie plaats van Reis&Co Event. Deze consumentenbeurs i...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk