Geplaatst op: 15-10-2019
Auteur: Marc Gerlings

Marathon zet Amsterdam dag lang internationaal in de media

Marathon zet Amsterdam dag lang internationaal in de media
Start Marathon Amsterdam. Foto: Le Champion.
De TCS Amsterdam Marathon is op zondag 20 oktober 2019 in 120 landen live te volgen bij 190 miljoen huishoudens. De start is om 9.30 uur in het Olympisch Stadion en vanaf 9.25 uur kan er ingeschakeld worden voor de live-uitzending. In Nederland is de wedstrijd vanaf dan te volgen op Eurosport 1, Ziggo Sport, NH Sport en AT5. 

Internationaal is de wedstrijd goed te volgen. In Europa op Eurosport 1 en daarnaast met live-uitzendingen in Afrika, de VS, Brazilië, China en een groot deel van Azië en Australië. 

De livestream van het evenement zelf op www.tcsamsterdammarathon.nl is naast Nederlands commentaar ook met Engels commentaar voorzien door Richard Nerurkar en Chris Dennis. Deze stream staat ook op de Facebook pagina van de TCS Amsterdam Marathon (TCSAmsterdamMarathon).

Daarnaast besteedt NOS Studio Sport in de middaguitzending met een ruime samenvatting aandacht aan de TCS Amsterdam Marathon, net als BVN. Om 18.10 uur laat de NOS een korte samenvatting zien.

Live meemaken

Supporters kunnen de marathon natuurlijk ook van dichtbij meemaken en hun favoriete lopers komen aanmoedigen. Organisator Le Champion nodigt iedereen uit om de marathon in het Olympisch Stadion mee te maken. De toegang tot het stadion is gratis. Duizenden hardlopers zullen vol spanning in het startvak klaar staan voor hun marathonavontuur, een bijzonder moment om mee te maken. De rest van de dag heerst er in het stadion een gezellige sfeer, er is muziek en onder het publiek worden leuke prijzen verloot. Op grote TV schermen kan het publiek de wedstrijd bovendien goed volgen en rond 11.35 uur komen de eerste wedstrijdlopers over de finish.

Recordaantal lopers uit 140 landen

De drie hoofdafstanden van de TCS Amsterdam Marathon zijn volledig uitverkocht. Op zondag 20 oktober staan er ruim 47.000 deelnemers aan de start van de marathon, Mizuno Halve Marathon en TCS 8 km. Met name de klassieke afstand heeft met een recordaantal van 17.131 inschrijvingen een flinke groei doorgemaakt. Opvallend is ook de toename van het aantal buitenlandse deelnemers. Met maar liefst 140 verschillende nationaliteiten aan de start is de TCS Amsterdam Marathon geliefd over de hele wereld.

Trefwoorden: Amsterdam, sport, marketing, promotie

||| Blogs |||

06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
11/06/19
Ik google, jij googlet en wij googlen
Ik google, jij googlet en wij googlen
11/06/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Afgelopen week bracht ik een bezoek aan Google in Amsterdam. Ik was altijd al nieuwsgierig naar de m...
18/03/19
Een community voor marketingvraagstukken?
Een community voor marketingvraagstukken?
18/03/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Sinds een aantal weken werk ik in het onderwijs. Een totaal andere wereld, in vergelijking met mijn ...
14/01/19
Oude strijder
Oude strijder
14/01/19 · Attractieparken · Beleid · Dagrecreatie · Duurzaam toerisme · Horeca · Leisure · Marketing · Natuur · Retail · Sport · Toerisme · Vakanties · Verblijfsrecreatie · Watersport · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...



||| Twitter |||

||| Nieuws |||

13/11/19
Sponsor voor Invictus Games Den Haag
Lockheed Martin is ‘official supporter’ geworden van de Invictus Games Den Haag 2020, gepresente...
12/11/19
Trendrapport Live: Gratis kennismiddag rond Trendrapport
Op maandagmiddag 25 november 2019 organiseren CBS, NBTC Holland Marketing, CELTH en PleisureWorld NRIT bij het CBS in Den Haag het jaarlijkse event Trendrapport Live.
08/11/19
Exclusief voor leden
MRA's personaliseren reizen met cadeaus
TUI at Home, de franchisetak van TUI voor mobiele reisagenten (MRA’s), lanceert vandaag een beslot...
06/11/19
Groningen lanceert narratief en nieuw merk rond oude slogan
De bekendste regiomarketingslogan van Nederland ‘Er gaat niets boven Groningen’, bestaat dertig jaar. Tijd voor Marketing Groningen om daar bij stil te staan en te gaan vertellen waarom er nog steeds niets boven Groningen gaat en vooral hoe dat doorverteld kan worden.
04/11/19
Kennisnetwerk Destinatie Nederland en Hogescholen Toerisme & Leisure werken samen op doorontwikkeling destinatiemanagement
Kennisnetwerk Destinatie Nederland, een initiatief van VVV Nederland bestaande uit 70 destinatie- en citymarketingorganisaties, en het Landelijk Overleg Tourism Management hebben een samenwerkingsintentie getekend.
01/11/19
De 12 sterke redenen om je in te schrijven op Vakdag Zet je regio op de kaart
Is regionale ontwikkeling voor jouw bedrijf of gemeente een noodzaak? Waarschijnlijk is het antwoord...
31/10/19
Booking.com zoekt vrouwen met passie voor techniek
Evenals voorgaande jaren werkt Booking.com dit jaar samen met Web Summit om het bewustzijn te vergro...
30/10/19
Wilbert Lek nieuwe algemeen directeur Rotterdam Partners
Wilbert Lek wordt vanaf 1 november de nieuwe algemeen directeur van Rotterdam Partners. Lek was sind...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk