Geplaatst op: 15-10-2019
Auteur: Marc Gerlings

Gitte Brugman stopt na Kunstmaand Ameland 2019

Gitte Brugman stopt na Kunstmaand Ameland 2019
Het thema van de komende november Kunstmaand op Ameland is In Beweging. Een thema dat betrekking heeft op inspiratie van de kunstenaar, de geestdrift van de bezoeker en het eiland waarop deze elementen allemaal samenkomen. 

Beweging manifesteert zich dit jaar in bijzondere openingshandelingen, in de projecten van bijvoorbeeld Luc ten Klooster in het Landbouw- en Juttersmuseum Swartwoude en kunstwerkplaats Smoel langs het fietspad, en in de stroom van bezoekers die we hopen te verwelkomen. 

Gitte Brugman, artistiek leider van de kunstmaand: "In Beweging is niet alleen van toepassing op de Kunstmaand in het algemeen of deze projecten in het bijzonder, maar ook voor mij persoonlijk. De Kunstmaand 2018 sloot ik af met het idee dat het mijn tweede en laatste was, omdat ik door te veel drukke werkzaamheden en privéomstandigheden besloot te stoppen. Eerder dan verwacht kon ik die drukte grotendeels afronden. En toen de gelegenheid zich voordeed dat ik het artistiek leiderschap nog een jaar kon overnemen, pakte ik graag de draad weer op. Maar na dit jaar heb ik mijn contract uitgediend en ga ik mijn koers wijzigen. Kunst blijft daarbij mijn kompas, die zal mij altijd bewegen.”
Trefwoorden: kunst, toerisme, eiland, Ameland, regiomarketing, leisure, cultuur

||| Blogs |||

06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
04/10/18
Segregatie of integratie?
Eind juni vond bij mij in de buurt de Champions Trophy voor nationale hockeyteams plaats. Een mooi...
28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...
30/06/15
De Tour de France winnen we niet
Het lijkt wel of we niet erg goed zijn in leren en onthouden. Fouten maken we met regelmaat en hela...



||| Twitter |||

||| Nieuws |||

13/11/19
Sponsor voor Invictus Games Den Haag
Lockheed Martin is ‘official supporter’ geworden van de Invictus Games Den Haag 2020, gepresente...
12/11/19
Trendrapport Live: Gratis kennismiddag rond Trendrapport
Op maandagmiddag 25 november 2019 organiseren CBS, NBTC Holland Marketing, CELTH en PleisureWorld NRIT bij het CBS in Den Haag het jaarlijkse event Trendrapport Live.
06/11/19
Ruim 75.000 bezoekers voor Sprezzatura
De internationale tentoonstelling Sprezzatura – Vijftig jaar Italiaanse schilderkunst (1860-1910) ...
06/11/19
Duitsland en Kroatië ontvangen arnhemse koralen
Ruim honderd zelfgekweekte koraalkolonies vertrokken dinsdag 5 november 2019 vanuit Koninklijke Burg...
06/11/19
Molenstichting Noord-Brabant benadrukt de waarde van watermolenlandschappen in Het Groene Woud
Zaterdag 2 november jongstleden vond de eerste plantdag plaats rondom de Opwettense Watermolen in Nu...
31/10/19
Extra Rieu weekend in Maastricht
Tickets voor André Rieu's Vrijthof-concerten waren na slechts één uur uitverkoc...
24/10/19
Beleving en inspiratie in toerisme? Zo doe je dat
Door onder meer het bekende boek ‘de beleveniseconomie’, alweer uit de vorige eeuw, kwam recreat...
21/10/19
Exclusief voor leden
Veel samenwerkingen bij wandelevenement Amsterdam
Zaterdag 19 oktober stonden 12.000 wandelaars aan de start van de 6e editie van de Amsterdam City Wa...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk