Geplaatst op: 15-10-2019
Auteur: Marc Gerlings

Gitte Brugman stopt na Kunstmaand Ameland 2019

Gitte Brugman stopt na Kunstmaand Ameland 2019
Het thema van de komende november Kunstmaand op Ameland is In Beweging. Een thema dat betrekking heeft op inspiratie van de kunstenaar, de geestdrift van de bezoeker en het eiland waarop deze elementen allemaal samenkomen. 

Beweging manifesteert zich dit jaar in bijzondere openingshandelingen, in de projecten van bijvoorbeeld Luc ten Klooster in het Landbouw- en Juttersmuseum Swartwoude en kunstwerkplaats Smoel langs het fietspad, en in de stroom van bezoekers die we hopen te verwelkomen. 

Gitte Brugman, artistiek leider van de kunstmaand: "In Beweging is niet alleen van toepassing op de Kunstmaand in het algemeen of deze projecten in het bijzonder, maar ook voor mij persoonlijk. De Kunstmaand 2018 sloot ik af met het idee dat het mijn tweede en laatste was, omdat ik door te veel drukke werkzaamheden en privéomstandigheden besloot te stoppen. Eerder dan verwacht kon ik die drukte grotendeels afronden. En toen de gelegenheid zich voordeed dat ik het artistiek leiderschap nog een jaar kon overnemen, pakte ik graag de draad weer op. Maar na dit jaar heb ik mijn contract uitgediend en ga ik mijn koers wijzigen. Kunst blijft daarbij mijn kompas, die zal mij altijd bewegen.”
Trefwoorden: kunst, toerisme, eiland, Ameland, regiomarketing, leisure, cultuur

||| Blogs |||

22/10/19
Pleasure for all; ook Amerikaanse toestanden in Nederland …?
Autistische Amerikaan klaagt Disney aanDe Tampabay Times kopt op 2 oktober jl. ‘Man with Auti...
06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
06/09/18
Van marketing naar mattering
Van marketing naar mattering
06/09/18 · Cultuur · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Column van Hanita van der Schaaf over Culturele Hoofdstad van Europa 2018, Leeuwarden
28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...



||| Twitter |||

||| Nieuws |||

12/11/19
Trendrapport Live: Gratis kennismiddag rond Trendrapport
Op maandagmiddag 25 november 2019 organiseren CBS, NBTC Holland Marketing, CELTH en PleisureWorld NRIT bij het CBS in Den Haag het jaarlijkse event Trendrapport Live.
06/11/19
Ruim 75.000 bezoekers voor Sprezzatura
De internationale tentoonstelling Sprezzatura – Vijftig jaar Italiaanse schilderkunst (1860-1910) ...
05/11/19
Exclusief voor leden
Duurzame gebiedsontwikkeling rond Keilepand
Gemeente Rotterdam verkoopt het Keilepand aan vertegenwoordigers van het KeileCollectief. Het pand s...
05/11/19
Versterking watermolenlandschappen
Zaterdag 2 november jongstleden vond de eerste plantdag plaats rondom de Opwettense Watermolen in Nu...
24/10/19
Beleving en inspiratie in toerisme? Zo doe je dat
Door onder meer het bekende boek ‘de beleveniseconomie’, alweer uit de vorige eeuw, kwam recreat...
21/10/19
Exclusief voor leden
Veel samenwerkingen bij wandelevenement Amsterdam
Zaterdag 19 oktober stonden 12.000 wandelaars aan de start van de 6e editie van de Amsterdam City Wa...
21/10/19
Iran bakermat van de beschaving wint tentoonstellingsprijs 2019
Vrijdag 18 oktober 2019 is in Kunstmuseum Den Haag de winnaar van de Museumtijdschrift Tentoonstelli...
18/10/19
Hoe pas je storytelling toe voor jouw regio?
Inspirerende en spannende verhalen zorgen er voor dat bezoekers naar jouw regio komen. Maar schrijve...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk