Geplaatst op: 14-10-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

Kampeer & Caravan Jaarbeurs 2019 trekt 33,6% meer kampeerliefhebbers dan in 2018

Grootste kampeerevent van Nederland bevestigt met bijna 50.000 bezoekers populariteit kamperen

Kampeer & Caravan Jaarbeurs 2019 trekt 33,6% meer kampeerliefhebbers dan in 2018

Op zondagmiddag begroette de Kampeer & Caravan Jaarbeurs de 48.276-ste bezoeker. Daarmee realiseerde de Jaarbeurs een groei van 33,6% procent ten opzichte van de beurs in 2018 en gaat editie 2019 de boeken in als de meest succesvolle van de laatste tien jaar. "Kamperen is populairder dan ooit en dat zien we ook terug in het aantal bezoekers”, aldus Judith Röling, beursmanager van het grootste kampeerevent van Nederland.

Tijdens de 2019-editie van de Kampeer & Caravan Jaarbeurs waren er tientallen primeurs te zien op het gebied van caravans, campers, vouwwagens, tenten en accessoires. Daarnaast waren er tijdens het grootste kampeerevent van Nederland veel workshops en presentaties, onder meer voor beginnende camperaars. Het aantal kampeerauto’s groeit namelijk fors, zo blijkt uit de cijfers van de brancheorganisatie KCI (Kampeer & Caravan Industrie). "In totaal rijden er in Nederland nu zo’n 130.000 campers rond, meer dan een verdubbeling in 10 jaar”, aldus Leo Diepemaat, voorzitter van de brancheorganisatie. Ook de verkoop van nieuwe caravans zit in de lift: alleen al in de maand september werden er 15 procent meer verkocht dan in diezelfde maand vorig jaar. Daarmee steeg het aantal kampeermiddelen naar een nieuw Nederlands record: 555.789 caravans en campers. 

Nederland is een écht kampeerland: ruim 66 procent van de Nederlanders heeft wel eens gekampeerd, zo blijkt uit onderzoek. De ANWB becijferde dat ons land inmiddels 3,5 miljoen actieve kampeerders telt. De kampeerhype gaat deze maand door, want oktober is kampeermaand bij de dealers, die deze maand soms zelfs op zondag geopend zijn.

Link: https://www.kampeerencaravanjaarbeurs.nl/nl-NL/Bezoeker.aspx
Trefwoorden: Beurs, kampeerbeurs, caravanbeurs

||| Blogs |||

06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

26/05/20
Na weken van videobellen lijkt vraag naar meetings groot
Op 1 juni openen de meeste meetingbedrijven weer hun deuren. Na de lockdown sinds 15 maart maken de ...
18/05/20
World Series of Fitness voor vier jaar naar Maastricht
Original World Series of Fitness HYROX komt op 23 januari 2021 voor het eerst naar Maastricht. Er is...
11/05/20
Overijssel past investeringsprogramma aan op coronacrisis
De provincie Overijssel gaat het investeringsprogramma voor de Vrijetijdssector 2020-2023 aanpassen vanwege de coronacrisis. De provincie wil bedrijven in de sector helpen om te herstellen. In samenspraak met de sector Gastvrij Overijssel zijn de plannen aangepast om in te spelen op de nu ontstane situatie.
30/04/20
CELTH schetst vier scenario’s voor de bezoekerseconomie na de crisis
Op welke wijze en hoe snel kan de vrijetijdssector zich na de crisis herstellen? CELTH verkent daarvoor vier scenario's.
22/04/20
SAIL pas weer in 2025
Het grootste gratis toegankelijke evenement van Nederland gaat niet door. Wat betekent dat voor de organisatie?
21/04/20
Beiten moet commercie Ticketveiling verbeteren
Martine Beiten – tot voor kort Country Manager Benelux bij Groupon – is per 15 april in dienst getreden bij Ticketveiling.nl. Het platform is één van de grootste veilingsites in Nederland. Beiten bekleedt er vanaf nu de functie van Director E-commerce, Sales en Marketing. Ticketveiling.nl heeft een geheel eigen businessmodel en dat is aan verbetering toe.
16/03/20
Borgstelling MKB staat open, wat is er mogelijk?
Het was al aangekondigd maar sinds vandaag staat de verruimde borgstelling midden- en kleinbedrijf (BMKB)-regeling open. Wat betekent dat voor ondernemers?
09/03/20
Exclusief voor leden
Vliegmaatschappij  speelt in op Indiase cultuur
Maatschappij Emirates viert op 9 en 10 maart Holi, het Indiase festival van kleuren en smaken. Speci...