Geplaatst op: 14-10-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

Breda wint Smart Tourism Award 2020

Breda wint Smart Tourism Award 2020

Breda sleepte deze week in de Finse hoofdstad Helsinki de Smart Tourism Award Accessibility 2020 in de wacht. 
De jury was onder de indruk van de manier waarop Breda, samen met ervaringsdeskundigen, werkt aan het wegnemen van barrières en drempels om de stad voor iedereen toegankelijk te maken. 

Erkenning

De titel is een erkenning voor alle initiatieven die gezamenlijk zijn ontplooid door gemeente, ondernemers, inwoners en andere partners. Een samenwerking die eerder al beloond werd met de titel Beste Binnenstad en de Access City Award. 
Directeur Hildegard Assies van Breda Marketing is blij dat Breda juist op dit thema heeft gewonnen. "We zeggen altijd dat Breda zo'n gastvrije stad is. Maar dit is de bevestiging dat Breda gastvrij is voor iedereen." 

De jury toetste de tien finalisten op duurzaamheid, toegankelijkheid, digitalisering, erfgoed en creativiteit. Gothenburg (Zweden) en Malaga (Spanje) wonnen de 'overall prijs' en mogen zich komend jaar Capital of Smart Tourism noemen.


Breda Marketing presenteert een duurzame koers

De Stakeholdersbijeenkomst van Breda Marketing (de nieuwe naam van de Bredase Citymarketingorganisatie) stond op 10 oktober vooral in het teken van de plannen en ambities voor 2020. 
Directeur Hildegard Assies nam de ruim honderddertig genodigden mee in de strategie van Breda Marketing en presenteerde de nieuwe naam, huisstijl, website en winkel.
Marketing manager Inger Harteman vertelde onder meer over de nieuwe campagne 'Kom en Ontdek'.  


Eerste stadsambassade van Nederland opent binnenkort in Breda

Voor de afsluitende borrel verplaatste het gezelschap zich van Podium Bloos naar Electron. Daar werden de eerste ontwerpen voor de allereerste stadsambassade van Nederland getoond. De winkel opent begin volgend jaar haar deuren aan de Grote Markt. Het wordt een multifunctionele ruimte waar de Bredase identiteit centraal staat.

 

Nauwere samenwerking Breda Marketing en partners

Tijdens de Stakeholdersmeeting ondertekenden Breda Marketing en het Hoteloverleg Breda een intentieverklaring om nauwer samen te werken. Samen gaan zij zich inzetten om toeristen te verleiden tot een meerdaags bezoek aan de stad in plaats van een dagtip.

Een andere samenwerking die tijdens deze bijeenkomst werd bekrachtigd, was die met de Stichting Ondernemersfonds Breda. De organisaties hebben onder meer afgesproken dat Breda Marketing de binnenstadsmarketing gaat ontwikkelen en uitvoeren.

 

Breda en de Baronie brengen het samen

Citymarketeers en coördinatoren van de VVV's en toeristische informatiepunten in De Baronie van Breda willen hun mooie aanbod beter zichtbaar maken voor inwoners en bezoekers. 
Dat hebben ze afgesproken tijdens een kennismakingsbijeenkomst in Breda. Het initiatief daarvoor komt van Breda Marketing, de gemeente Breda en Landstad de Baronie. 

Trefwoorden: Smart Tourism Award, award

||| Blogs |||

06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

26/05/20
Na weken van videobellen lijkt vraag naar meetings groot
Op 1 juni openen de meeste meetingbedrijven weer hun deuren. Na de lockdown sinds 15 maart maken de ...
18/05/20
World Series of Fitness voor vier jaar naar Maastricht
Original World Series of Fitness HYROX komt op 23 januari 2021 voor het eerst naar Maastricht. Er is...
11/05/20
Overijssel past investeringsprogramma aan op coronacrisis
De provincie Overijssel gaat het investeringsprogramma voor de Vrijetijdssector 2020-2023 aanpassen vanwege de coronacrisis. De provincie wil bedrijven in de sector helpen om te herstellen. In samenspraak met de sector Gastvrij Overijssel zijn de plannen aangepast om in te spelen op de nu ontstane situatie.
30/04/20
CELTH schetst vier scenario’s voor de bezoekerseconomie na de crisis
Op welke wijze en hoe snel kan de vrijetijdssector zich na de crisis herstellen? CELTH verkent daarvoor vier scenario's.
22/04/20
SAIL pas weer in 2025
Het grootste gratis toegankelijke evenement van Nederland gaat niet door. Wat betekent dat voor de organisatie?
21/04/20
Beiten moet commercie Ticketveiling verbeteren
Martine Beiten – tot voor kort Country Manager Benelux bij Groupon – is per 15 april in dienst getreden bij Ticketveiling.nl. Het platform is één van de grootste veilingsites in Nederland. Beiten bekleedt er vanaf nu de functie van Director E-commerce, Sales en Marketing. Ticketveiling.nl heeft een geheel eigen businessmodel en dat is aan verbetering toe.
16/03/20
Borgstelling MKB staat open, wat is er mogelijk?
Het was al aangekondigd maar sinds vandaag staat de verruimde borgstelling midden- en kleinbedrijf (BMKB)-regeling open. Wat betekent dat voor ondernemers?
09/03/20
Exclusief voor leden
Vliegmaatschappij  speelt in op Indiase cultuur
Maatschappij Emirates viert op 9 en 10 maart Holi, het Indiase festival van kleuren en smaken. Speci...