Geplaatst op: 14-10-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

Breda wint Smart Tourism Award 2020

Breda wint Smart Tourism Award 2020

Breda sleepte deze week in de Finse hoofdstad Helsinki de Smart Tourism Award Accessibility 2020 in de wacht. 
De jury was onder de indruk van de manier waarop Breda, samen met ervaringsdeskundigen, werkt aan het wegnemen van barrières en drempels om de stad voor iedereen toegankelijk te maken. 

Erkenning

De titel is een erkenning voor alle initiatieven die gezamenlijk zijn ontplooid door gemeente, ondernemers, inwoners en andere partners. Een samenwerking die eerder al beloond werd met de titel Beste Binnenstad en de Access City Award. 
Directeur Hildegard Assies van Breda Marketing is blij dat Breda juist op dit thema heeft gewonnen. "We zeggen altijd dat Breda zo'n gastvrije stad is. Maar dit is de bevestiging dat Breda gastvrij is voor iedereen." 

De jury toetste de tien finalisten op duurzaamheid, toegankelijkheid, digitalisering, erfgoed en creativiteit. Gothenburg (Zweden) en Malaga (Spanje) wonnen de 'overall prijs' en mogen zich komend jaar Capital of Smart Tourism noemen.


Breda Marketing presenteert een duurzame koers

De Stakeholdersbijeenkomst van Breda Marketing (de nieuwe naam van de Bredase Citymarketingorganisatie) stond op 10 oktober vooral in het teken van de plannen en ambities voor 2020. 
Directeur Hildegard Assies nam de ruim honderddertig genodigden mee in de strategie van Breda Marketing en presenteerde de nieuwe naam, huisstijl, website en winkel.
Marketing manager Inger Harteman vertelde onder meer over de nieuwe campagne 'Kom en Ontdek'.  


Eerste stadsambassade van Nederland opent binnenkort in Breda

Voor de afsluitende borrel verplaatste het gezelschap zich van Podium Bloos naar Electron. Daar werden de eerste ontwerpen voor de allereerste stadsambassade van Nederland getoond. De winkel opent begin volgend jaar haar deuren aan de Grote Markt. Het wordt een multifunctionele ruimte waar de Bredase identiteit centraal staat.

 

Nauwere samenwerking Breda Marketing en partners

Tijdens de Stakeholdersmeeting ondertekenden Breda Marketing en het Hoteloverleg Breda een intentieverklaring om nauwer samen te werken. Samen gaan zij zich inzetten om toeristen te verleiden tot een meerdaags bezoek aan de stad in plaats van een dagtip.

Een andere samenwerking die tijdens deze bijeenkomst werd bekrachtigd, was die met de Stichting Ondernemersfonds Breda. De organisaties hebben onder meer afgesproken dat Breda Marketing de binnenstadsmarketing gaat ontwikkelen en uitvoeren.

 

Breda en de Baronie brengen het samen

Citymarketeers en coördinatoren van de VVV's en toeristische informatiepunten in De Baronie van Breda willen hun mooie aanbod beter zichtbaar maken voor inwoners en bezoekers. 
Dat hebben ze afgesproken tijdens een kennismakingsbijeenkomst in Breda. Het initiatief daarvoor komt van Breda Marketing, de gemeente Breda en Landstad de Baronie. 

Trefwoorden: Smart Tourism Award, award

||| Blogs |||

06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

18/09/20
Rotterdam bereidt Eurovisie Songfestival voor met 4 scenario's
In de eerste maanden van het nieuwe jaar wordt bepaald hoe het 65ste Eurovisie Songfestival in Rotterdam er precies uit zal zien.
17/09/20
Exclusief voor leden
Groninger Museum presenteert eerste kinderbiënnale van Nederland
Het Groninger Museum organiseert van 24 april tot en met 31 oktober 2021 als eerste museum in Nederland een kinderbiënnale
16/09/20
Lukt het de Jaarbeurs om een virtuele beurs te organiseren?
Alhoewel het organiseren van grote publieksbeurzen heel erg lastig is, gaat de Jaarbeurs niet bij de pakken neer zitten. Een van hun pareltjes is KreaDoe waar jaarlijks zo’n 50.000 creatievelingen op af komen. De Jaarbeurs komt nu met een nieuw concept: KreaDoe Online
13/09/20
Provincie Noord-Holland reserveert 300.000 sponsorgeld voor getroffen evenementen
De provincie Noord-Holland gaat vanwege de COVID-19-crisis evenementen eenmalig sponsoren. Daarvoor een een budget van 300.000 euro beschikbaar.
10/09/20
Evenementenbranche vraagt overheid om aanpassingen binnen nieuw steunpakket
De Alliantie van Evenementenbouwers is blij met het door de overheid aangekondigde extra steunpakket...
09/09/20
Gastvrij Nederland doet beroep op Tweede Kamer voor betere steunmaatregelen sector
Deze morgen debatteert de Tweede Kamer met staatssecretaris Mona Keijzer van EZK over toerisme. Gastvrij Nederland heeft bij de commissieleden een wensenlijstje neergelegd. Kern is dat zij voor de sterk getroffen sector maatwerk binnen de generieke steunpakketten wil.
08/09/20
Exclusief voor leden
De Waarbeek griezelig verlaten met Halloween
Op 30 & 31 oktober dit jaar vindt er bij Attractiepark de Waarbeek een vernieuwd Halloween evenement plaats.
07/09/20
KunstRAI gaat toch door in 2020 openingsdag op 15 oktober
De KunstRAI kon in april van dit jaar niet plaatsvinden door de coronacrisis. De beurs gaat toch door en opent op 15 oktober .