Geplaatst op: 14-10-2019
Auteur: Marc Gerlings

Stevig debat in toerisme: van kwantiteit naar kwaliteit

Naar kwaliteit? Zo doe je dat

Stevig debat in toerisme: van kwantiteit naar kwaliteit
Tijdens de Toerismetop viel het woord ‘kwaliteit’ vaak. De toeristen met een stevig gevulde portemonnee met vaak een voorkeur voor een cultureel mooie beleving, dat werd er mee bedoeld. Ook werd onderuit gehaald dat de grootverdieners lokaal veel besteden tijdens de trip. Hoe ga je wel om met de switch naar kwaliteit? Frank Spooren, directeur VVV Texel, heeft daar veel ervaring in en die presenteert hij tijdens Vakdag Zet je regio op de kaart.

Dat is net waar deze Vakdag goed in is; de debatten die spelen in de sector vertalen naar kansen en oplossingen. Kom daarom naar Vakdag Zet je regio op de kaart.

Kwaliteit? Verander je vertrekpunt

Frank Spooren over zijn presentatie bij Zet je regio op de kaart: "Wanneer je als destinatie je wilt richten op kwaliteit in plaats van kwantiteit dan is het belangrijk dat je als vertrekpunt onderzoek doet waar je als bestemming staat en wilt staan, vanuit gastperspectief maar ook de achterban. Met dit fundament kun je vervolgens lokale ondernemers stimuleren om aan kwaliteitsverbetering te doen, de kwaliteit van de omgeving versterken en de juiste boodschap uitdragen om de beoogde doelgroep aan te trekken. De samenhang van het geheel maakt het verschil.” Voor de hand liggend, of toch niet? Kom, denk en discussieer mee. Een inspirerend verhaal vanaf Texel.


Praktische info

Vakdag Zet je regio op de kaart
5 november 2019
Inspirerende locatie: Gasterij De Schildhoeve bij Hoogeveen
Tickets: Let ook op de voordelige (28% korting!) Duo Ticket

Trefwoorden: regio, kwaliteit, balans, productontwikkeling, marketing, promotie, waardevol toerisme, eiland

||| Blogs |||

06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
11/06/19
Ik google, jij googlet en wij googlen
Ik google, jij googlet en wij googlen
11/06/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Afgelopen week bracht ik een bezoek aan Google in Amsterdam. Ik was altijd al nieuwsgierig naar de m...
18/03/19
Een community voor marketingvraagstukken?
Een community voor marketingvraagstukken?
18/03/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Sinds een aantal weken werk ik in het onderwijs. Een totaal andere wereld, in vergelijking met mijn ...
14/01/19
Oude strijder
Oude strijder
14/01/19 · Attractieparken · Beleid · Dagrecreatie · Duurzaam toerisme · Horeca · Leisure · Marketing · Natuur · Retail · Sport · Toerisme · Vakanties · Verblijfsrecreatie · Watersport · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...



||| Twitter |||

||| Nieuws |||

13/11/19
Sponsor voor Invictus Games Den Haag
Lockheed Martin is ‘official supporter’ geworden van de Invictus Games Den Haag 2020, gepresente...
12/11/19
Trendrapport Live: Gratis kennismiddag rond Trendrapport
Op maandagmiddag 25 november 2019 organiseren CBS, NBTC Holland Marketing, CELTH en PleisureWorld NRIT bij het CBS in Den Haag het jaarlijkse event Trendrapport Live.
08/11/19
Exclusief voor leden
MRA's personaliseren reizen met cadeaus
TUI at Home, de franchisetak van TUI voor mobiele reisagenten (MRA’s), lanceert vandaag een beslot...
06/11/19
Groningen lanceert narratief en nieuw merk rond oude slogan
De bekendste regiomarketingslogan van Nederland ‘Er gaat niets boven Groningen’, bestaat dertig jaar. Tijd voor Marketing Groningen om daar bij stil te staan en te gaan vertellen waarom er nog steeds niets boven Groningen gaat en vooral hoe dat doorverteld kan worden.
04/11/19
Kennisnetwerk Destinatie Nederland en Hogescholen Toerisme & Leisure werken samen op doorontwikkeling destinatiemanagement
Kennisnetwerk Destinatie Nederland, een initiatief van VVV Nederland bestaande uit 70 destinatie- en citymarketingorganisaties, en het Landelijk Overleg Tourism Management hebben een samenwerkingsintentie getekend.
01/11/19
De 12 sterke redenen om je in te schrijven op Vakdag Zet je regio op de kaart
Is regionale ontwikkeling voor jouw bedrijf of gemeente een noodzaak? Waarschijnlijk is het antwoord...
31/10/19
Booking.com zoekt vrouwen met passie voor techniek
Evenals voorgaande jaren werkt Booking.com dit jaar samen met Web Summit om het bewustzijn te vergro...
30/10/19
Wilbert Lek nieuwe algemeen directeur Rotterdam Partners
Wilbert Lek wordt vanaf 1 november de nieuwe algemeen directeur van Rotterdam Partners. Lek was sind...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk