Geplaatst op: 08-10-2019
Auteur: redactie
NRIT Media

BBB Maastricht: al 65 jaar onmisbaar voor de horecabranche

BBB Maastricht: al 65 jaar onmisbaar voor de horecabranche

De oudste horecavakbeurs van Nederland viert haar 65e verjaardag. Vanochtend gaven Rob van de Wiel (Directeur MECC Maastricht), Dirk Beljaarts (Algemeen Directeur Koninklijke Horeca Nederland) en Hubert Mackus (Gedeputeerde Provincie Limburg voor Landbouw, Landschap en Mobiliteit) het feestelijke startschot voor de opening van de jubileumeditie in MECC Maastricht. Vijfenzestigjaar BBB is een mijlpaal. Blijven investeren in de ontwikkeling van een beurs is de sleutel tot succes. De komende drie dagen staat Maastricht in het teken van meer horeca succes. 


365 dagen horeca 

De vakbeurs BBB is slechts een onderdeel van het BBB platform, dat het hele jaar door activiteiten organiseert en daarbij blijft inspelen op vernieuwingen en ontwikkelingen in de horecasector. Dit bereikt een hoogtepunt tijdens de beursdagen. Directeur MECC Maastricht Rob van de Wiel: "Wat betreft horeca willen we als BBB niet alleen drie mooie beursdagen neerzetten. Het is belangrijk om het hele jaar door contact te houden en de verbinding te zoeken, 365 dagen horeca. Het is juist door deze contacten dat we precies weten wat er speelt, welke uitdagingen er zijn en hoe we hierop kunnen inspelen door innovaties. Dit gaan we de komende dagen ook zien. BBB Maastricht verdwijnt voorlopig zeker niet van de menukaart.” 


Innovatie en inspiratie 

Het platform BBB is zeer waardevol voor de horeca. Algemeen Directeur Koninklijke Horeca Nederland, Dirk Beljaarts: "De horeca is bij uitstek de branche die 24/7 leeft. Inspiratie opdoen houdt niet op aan het einde van de beurs, dus het BBB platform is zeker een goed initiatief om dit een jaar lang vast te houden en elkaar te blijven vinden. Als branche verdienen we dat ook, de horeca heeft op jaarbasis immers 22 miljard omzet. Je moet als branche blijven innoveren en vooral blijven kijken naar je onderneming en naar je gast. En de BBB is bij uitstek de plek om je laten inspireren.” 


Belang voor de arbeidsmarkt

Limburg staat bekend om haar gastvrijheid en dat kan niet zonder goede horeca. Gedeputeerde Provincie Limburg voor Landbouw, Landschap en Mobiliteit, Hubert Mackus: "In Limburg zijn ca. 40.000 mensen actief in de leisure branche, waarvan de helft werkzaam in de horeca. Samen met horecapartijen moeten we ervoor blijven zorgen dat er voldoende arbeidskrachten actief blijven in het vak. Dit is wel een belangrijke uitdaging en daarom is het BBB platform uitermate geschikt om te verbinden en een verdere kwaliteitsslag te maken in de branche.”

BBB wil internationaal een toonaangevende rol spelen in de ontwikkeling van een succesvolle horecasector. 

Link: https://www.bbbmaastricht.nl
Trefwoorden: Horeca vakbeurs, jubileumeditie horeca vakbeurs

||| Blogs |||

03/09/19
Duurzame bestemmingen; hoe doe je dat? Op zoek naar ‘pareltjes’ uit de Oostenrijkse Alpen
Veel toeristische bestemming willen het zijn of willen het worden in de toekomst; een duurzame beste...
28/05/19
Op de Duitse Tour langs toeristische Hot Spots
Op de Duitse Tour langs toeristische Hot Spots
28/05/19 · Attractieparken · Dagrecreatie · Horeca · Toerisme · Vakanties · Verblijfsrecreatie · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Vandaag start ik met een vijfdaags avontuur voor de ultieme short stay-bestemming bij onze Oosterburen in Noordrijn-Westfalen, een economisch zeer sterke regio met veel inwoners en unieke toeristische hot spots!
14/02/19
Iamst(erdam)upid
Iamst(erdam)upid
14/02/19 · Beleid · Toerisme · Han Verheijden | Lees meer
Begin december 2018 zijn de rood-witte "Iamsterdam’ letters van het Museumplein gehaald. Het is ge...
14/02/19
Het belang van een organisatorisch eco-systeem
Terugkijkend op 2018 hebben de meeste toeristische bedrijven uitstekende zaken gedaan. Niet voor nik...
14/01/19
Oude strijder
Oude strijder
14/01/19 · Attractieparken · Beleid · Dagrecreatie · Duurzaam toerisme · Horeca · Leisure · Marketing · Natuur · Retail · Sport · Toerisme · Vakanties · Verblijfsrecreatie · Watersport · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

10/12/19
Krijgt Steenwijkerland een European Wetland Center?
Staatsbosbeheer, recreatiecentrum De Kluft en de gemeente Steenwijkerland gaan samen onderzoeken of zij het bezoekerscentrum in Ossenzijl kunnen doorontwikkelen tot een bezoekerscentrum nieuwe stijl: het European Wetland Center.
05/12/19
Exclusief voor leden
650 vrijwilligers nodig voor Songfestival
Gister werden de drie presentatoren bekendgemaakt voor het Songfestival in Rotterdam volgend jaar. V...
04/12/19
Gemeente Stadskanaal handelde verkeerd met tarieven camperplaatsen
De gemeente Stadskanaal concurreerde tussen 2014 en 2018 oneerlijk met commerciële camperplaatsen. ...
02/12/19
Toon van Asseldonk en Bea Schouten treden toe tot de Raad van Toezicht van Veluwe Arnhem Nijmegen
Waarnemend burgemeester van Hattem, Toon van Asseldonk en oud-gedeputeerde van de provincie Gelderla...
02/12/19
TUI Hospitality Academy opent eigen reisbureau op het Koning Willem I College
TUI general Manager Arjan Kers heeft op 29 november het nieuwe praktijklokaal voor de mbo-studenten ...
28/11/19
Video Het Trendrapport in 50 trends
Een video met in vier minuten de 50 opvallendste trends uit het Trendrapport.
27/11/19
Fusie HISWA en RECRON definitief
Per 1 januari 2020 fuseren HISWA Vereniging (ondernemersorganisatie voor jachtbouw en watersport) en...
26/11/19
Door geven van sportmogelijkheden verhuur kajuitjachten naar laag btw tarief
De Hoge Raad heeft bevestigd dat het lage btw-tarief onder voorwaarden van toepassing is op de verhu...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk