Nieuwe toeristische koers voor Gouda
Afbeelding van Remco Poortvliet via Pixabay Gouda heeft in 2018 1,1 miljoen bezoekers ontvangen. Daarmee is de ambitie van de stad om 1 miljoen bezoekers te trekken ruimschoots behaald. Nu zet Gouda een nieuwe stap waar kwaliteit voor kwantiteit gaat. Het vergroten van de omzet en het stimuleren van meerdaags bezoek staan voorop. Ook de eigen inwoners en die van de regio heeft Gouda in het vizier. Unique selling point blijft de kaas waar Gouda de uitvalsbasis wordt voor een bezoek aan de regio. Opsteker voor Gouda is dat nog dit jaar de Cheese Experience haar deuren o...
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform. Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Trefwoorden: beleid, toerisme, zuid-hollend, stedelijk toerisme
|
|
03/01/21
2020 was een bijzonder jaar. Getekend door de start van een pandemie, met stille Amsterdamse grachte...
|
09/12/20
In een column eerder dit jaar nam ik u mee in mijn zienswijze op ‘het nieuwe normaal’. Ten tijde...
|
30/10/20
Beste reisindustrie collega,Je kent hem vast wel – Atlas, de krachtpatser op de achterg...
|
05/10/20
Waar tot maart dit jaar de discussie nog volop ging over té veel toeristen, hoe om te gaan me...
|
08/09/20
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief Wat is het nieuwe normaal? Deze vraag heb ik ...
|
|
25/01/21
Ruim acht op de tien Nederlanders die dit jaar op vakantie willen naar het buitenland is bereid zich...
|
25/01/21
RCN Vakantieparken, bekend van 17 vakantieparken en campings in Nederland en Frankrijk, breidt uit n...
|
25/01/21
Steeds minder Nederlanders hebben reisplannen en de plannen die er zijn schuiven steeds verder naar achteren. Nederlanders zijn een stuk negatiever dan de gemiddelde Europeaan.
|
25/01/21
Nederland, heeft Marketing Drenthe als nieuwe partner in het netwerk mogen toevoegen. Binnen het netwerk gaat Marketing Drenthe samen met andere aangesloten destinatiemarketing- en managementorganisaties aan de slag om te werken aan de versterking van het vakgebied destinatiemanagement en de verdere ontwikkeling van de rol van DMO’s als ‘spin-in- het-web’ bij bestemmingsontwikkeling.
|
25/01/21
Enkele balie- en beveiligingsmedewerkers van het Fries Museum gaan de komende weken aan de slag als ...
|
25/01/21
Het doel van de coronamaatregelen is het contact tussen mensen te verkleinen zodat het coronavirus geen kans krijgt. De lockdown lijkt nu ook zichtbaar te zijn bij bungalow- en vakantieparken. Veel minder Nederlanders pakken de auto naar de vakantiehuizen.
|
25/01/21
Het kunstwerk Dobberend Bos heeft haar nieuwe ligplaats gekregen in het Weerwater bij Floriade Expo 2022 in Almere.
|
22/01/21
Er is een nieuwe HISWA/SZS-cao afgesloten voor watersportbedrijven en zeilmakerijen. HISWA-RECRON (o...
|
|