Geplaatst op: 25-09-2019
Auteur: Marc Gerlings

Snelle aansluiting volautomatische passagiersbrug

Snelle aansluiting volautomatische passagiersbrug
René de Groot (KLM) en Dick Benschop (Schiphol). Foto: Schiphol Group.
Schiphol en KLM hebben ´s werelds eerste volautomatische dubbel uitgevoerde passagiersbrug in gebruik genomen. Deze passagiersbrug wordt binnen een minuut automatisch aangesloten. Dat draagt bij aan een kortere tijd tussen aankomst en vertrek van het vliegtuig, waarin elke minuut telt. Ook wordt de kans op storingen of schade door bedienfouten verminderd.

De volautomatische passagiersbrug zal op de F-pier gebruikt worden door KLM en haar Skyteam partners voor intercontinentale vluchten. De geautomatiseerde passagiersbrug wordt tot eind 2019 getest in de draaiende luchthavenoperatie van Schiphol. Daarna wordt een besluit genomen over verdere uitrol op de luchthaven.

De luchthaven heeft de geautomatiseerde passagiersbrug ontwikkeld in samenwerking met bruggenleverancier CIMC-TianDa, het Nederlandse hightech bedrijf Sioux-CCM en KLM. De passagiersbrug is uitgerust met een slimme technologie, waarbij camera’s op de brug de deur van het vliegtuig herkennen. Met behulp van sensoren kan de brug zichzelf vervolgens tot aan de deur van het vliegtuig aansluiten. Een medewerker van KLM activeert de automatische passagiersburg en houdt toezicht op het proces.
Trefwoorden: vliegen, Schiphol, luchtvaart, innovatie

||| Blogs |||

10/10/19
Thoma Cook Failliet. Wie volgt?
Wat kan de Nederlandse taal toch gortdroog zijn. Kil en koel. Terwijl de aankondiging van de onderga...
03/09/19
Duurzame bestemmingen; hoe doe je dat? Op zoek naar ‘pareltjes’ uit de Oostenrijkse Alpen
Veel toeristische bestemming willen het zijn of willen het worden in de toekomst; een duurzame beste...
24/01/19
Is het vijf voor twaalf voor de Vakantiebeurs?
Volgend jaar viert de Vakantiebeurs zijn 50-jarig bestaan. Dat dit concept een 100-jarig jubileum niet gaat halen, mag duidelijk zijn.
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
05/12/18
Sorry wereld. Ik blijf gewoon vliegen.
Het knaagde de laatste tijd een beetje. Gewetenswroeging. Schuldbesef. Duivels dilemma. Boetekleed...



||| Twitter |||

||| Nieuws |||

14/11/19
Exclusief voor leden
Ondernemersvertrouwen daalt sterk
Het ondernemersvertrouwen in Nederland is het afgelopen kwartaal sterk gedaald. De daling van het vertrouwen is in de meeste bedrijfstakken terug te zien. In de horeca daalde het ondernemersvertrouwen van 7.4 naar 1.9 en is daarmee nog net positief. Ondernemers in de reisbranche zijn positiever.
13/11/19
Reis & Co groeit met 700 vierkante meter
Op 11 en 12 januari 2020 vindt de zesde editie plaats van Reis&Co Event. Deze consumentenbeurs i...
13/11/19
Veranderingen in winterzonbestemmingen
Egypte is dit jaar wederom in populariteit gestegen ten opzichte van vorig jaar als het gaat om reiz...
12/11/19
Trendrapport Live: Gratis kennismiddag rond Trendrapport
Op maandagmiddag 25 november 2019 organiseren CBS, NBTC Holland Marketing, CELTH en PleisureWorld NRIT bij het CBS in Den Haag het jaarlijkse event Trendrapport Live.
12/11/19
Inschrijving voor Fiets Award 2020 open
Op 28 februari 2020 worden de winnaars van de Fiets Awards 2020 bekend gemaakt. Geïnteresseerde dee...
11/11/19
Exclusief voor leden
e-scooter en -snorfiets maken inhaalslag
De e-bike mag dan mateloos populair zijn, ook de elektrische scooter en snorfiets winnen snel terrei...
08/11/19
Exclusief voor leden
MRA's personaliseren reizen met cadeaus
TUI at Home, de franchisetak van TUI voor mobiele reisagenten (MRA’s), lanceert vandaag een beslot...
07/11/19
Consumentenprijzen hoger door vliegtickets
Consumentengoederen en -diensten waren in oktober 2,7 procent duurder dan een jaar eerder, meldt het...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk