De kracht van branding
Liefde maakt blind
Laten we beginnen met een belangrijke vraag. Zijn consumenten, specifiek millennials, uitgekeken op brands? Creëren ze hun eigen ‘merken’ zoals we dat bijvoorbeeld zien in de biersector, waar kleinere bierbrouwers het heft in handen nemen? En hoe manifesteren merken zich in de vrijetijdssector? Ook hier zien we een steeds breder aanbod en wordt de keuze steeds moeilijker. Want we kunnen maar op één plek tegelijk zijn. Allereerst, merken zijn echt niet minder belangrijk geworden. Hoewel dit wel verwacht werd. Uit cijfers blijkt dat de millennial juist uiterst trend- en merkgevoelig is. Als ik zeg: Coca Cola, Nike, Apple, BMW, Tesla, Google of Shell, dan kan iedereen wel zeggen waar deze merken voor staan. Hun positionering in de markt, want daar hebben we het hier over als we spreken over branding, klopt gewoonweg. Wellicht bent u >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform. Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Trefwoorden: merken, brands
|
|
29/03/24
Nederland heeft een rechtstreekse nachtverbinding per trein met Praag. Deze week is de eerste European Sleeper gearriveerd in Praag.
|
29/03/24
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
|
27/03/24
Vanaf 31 maart wordt de KLM-busdienst Nijmegen – Arnhem - Schiphol uitgebreid met één extra dienst naar dagelijks twee omlopen.
|
25/03/24
Hotelketen ziet een wens in vervulling gaan met een hotel op Waddeneiland Ameland. Per 1 april zal bij Hotel Noordsee de vlag van Fletcher Hotels in top gaan.
|
22/03/24
Een interessant onderzoek van Skyscanner die het recente boekgedrag van reizigers wereldwijd in kaart heeft gebracht. Ze rapporteren over reisplannen voor de periode juni-augustus 2024 en spiltsen die uit naar regio.
|
20/03/24
Parijs, Barcelona en Amsterdam zijn de meest populaire bestemmingen voor Nederlanders tijdens het Paasweekend. Naar Nederland komen vooral Duitsers, Belgen en Italianen. De Fransen volgen op plek 4. Dat ziet Booking.com in haar data.
|
14/03/24
Nederlanders zijn dik tevreden over vakantieplatformen. De platformen scoren een gemiddelde NPS van +63. De Net Promoter Score is een maatstaf voor het meten van klanttevredenheid. Natuurhuisje heeft de hoogste NPS (+86) en Trivago de laagste (+44).
|
14/03/24
In de categorie Goud Waard ontving Natuurkampeerterrein Kampeerbosje Leerdam een Gouden Haring voor hun prominente rol in het behoud en de versterking van het netwerk Natuurkampeerterreinen.
|
|
18/04/24
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
|
05/06/24 t/m 07-06-24
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
|
24/06/24 t/m 26-06-24
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
|
25/06/24 t/m 28-06-24
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...
|
|