Geplaatst op: 18-09-2019
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Mini-campingsamenwerking Mijn Lievelingsplek wint innovatieprijs

Mini-campingsamenwerking Mijn Lievelingsplek wint innovatieprijs

Mijn Lievelingsplek, een samenwerkingsverband van 17 minicampings in Zeeland, heeft de PROFIT-innovatieprijs gewonnen. Naast de eer en de waardering mogen ze een bedrijfsfilm laten maken waarmee ze de Duitse markt op kunnen. Dat is hard nodig want waar op reguliere campings aan de Zeeuwse kust veel Duitse gasten te vinden zijn, weten Duitsers de mini-campings nog niet te vinden.


PROFIT is internationaal project van Nederland, België, Frankrijk en Engeland om MKB-ondernemers in de vrijetijdseconomie concrete handvatten te bieden om te kunnen innoveren. In Nederland stond Zeeland centraal en werd het project gedragen door HZ University of Applied Sciences en Economische Impuls Zeeland. Een van de onderdelen in het veel omvattende project was ondernemers te begeleiden in concrete innovatietrajecten. Daaraan deden ruim 30 ondernemers mee. Mijn Lievelingsplek werd gisteren op de slotbijeenkomst in De Timmerfabriek in Vlissingen uit drie genomineerden verkozen tot winnaar en dingt nu mee voor de Europese Award.

Wat is Mijn Lievelingsplek?


Een jaar geleden besloten 17 Zeeuws boerinnen met een mincamping samen te gaan werken en zich te verenigen in Mijn Lievelingsplek. Het doel van de boerinnen is om samen meer Duitse kampeerders naar Zeeland te halen. 


Niet iedereen kan lid worden van de samenwerking. Gastvrijheid, kwaliteit en comfort staan voorop. Alleen vrouwen kunnen lid worden en aan de bedrijven worden ook kwaliteitseisen gesteld. De campings hebben bijvoorbeeld allemaal verwarmd sanitair, 10 ampère stroom, wifi en een hoge waardering van gasten. Daarnaast zorgen de Zeeuwse boerinnen, elk op hun eigen camping, voor een warm onthaal van de gasten. Is de camping vol dan worden gasten naar een collega-lievelingsplek doorgestuurd. 


De samenwerking tussen de boerinnen zorgt niet alleen voor volle campings, maar het draagt ook bij aan de kennis van de eigenaren. In de rustigere periodes zijn er namelijk bijeenkomsten tussen de boerinnen, waar ze verschillende onderwerpen bespreken die ze tegen zijn gekomen op de campings. 


Om Duitse kampeerders over te halen op een minicamping te gaan kamperen moeten heel wat vooroordelen worden weggenomen. Zo denkt een Duitse kampeerder dat mini staat voor klein en geen kwaliteit. Daaraan wordt door de kampeerboerinnen van Mein Lieblingsplatz hard gewerkt. 

Waarom wint Mijn Lievelingsplek?


De innovatieve formule van samenwerking, de kennisverbreding en de oriëntatie op de Duitse markt maakt de stichting Mijn Lievelingsplek een bijzondere speler op de toeristische markt. Mijn Lievelingsplek wint daarom de award voor het beste innovatieplan binnen het Profit project.

Link: https://mijnlievelingsplek.nl
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, campings, kampeerterreinen, mini campings

||| Blogs |||

28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
28/07/20
I am the greatest!
I am the greatest!
28/07/20 · Reis & vervoer · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Marcel Baltus wil met zijn blog de nieuwsredacties eens opschudden. Zij kiezen steevast voor de grote bedrijven als de reisbranche in de actualiteit staat. De vele duizenden kleine reisbedrijven krijgen geen aandacht terwijl zij het kloppend hart zijn van de branche.
14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.
30/06/20
De serieuze business achter prikbordjes
De serieuze business achter prikbordjes
30/06/20 · · Yvonne van den Nieuwenhuizen | Lees meer
Pinterest wordt in Nederland door bedrijven nauwelijks ingezet. Dat is jammer want je kunt er gratis meer dan 3,5 miljoen consumenten mee bereiken. Hoe? Dat lees je in het blog van Yvonne.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

03/08/20
Winactie Duitse trips bij Bever
Winkelketen van outdoor producten Bever heeft een winactie opgezet met het Duits Verkeersburo. Vijf ...
03/08/20
Horecava op de agenda
RAI heeft de Horecava voor 2021 op de agenda gezet. Het evenement zal in aangepaste vorm face-2-face, volgens de COVID-19 richtlijnen, én virtueel live zijn.
03/08/20
A380 weer dagelijks op Schiphol
Emirates vliegt sinds afgelopen zaterdag weer elke dag met haar A380 van Dubai naar Amsterdam. ’s ...
02/08/20
Groene Koepel maakt gratis eenpans kookboekjes
Koken op de camping Veel kampeerders op natuurkampeerterreinen en trekkershutten hebben vaak maar één gaspitje tot hun beschikking. Daarop een volledige maaltijd koken vraagt om wat creativiteit.
02/08/20
Forse toename van jonge caravan- en camperbezitters in coronatijd
Sinds de coronauitbraak hebben steeds meer jonge mensen een caravan of camper gekocht. Dat blijk uit cijfers van BOVAG en RDC. Vooral campers zijn populair.
02/08/20
Boijmans en Ahoy maken drive-thru museum
Combineer een vanwege verbouwing gesloten museum en leegstaande tentoonstellingshallen en je hebt een drive-thu museum. In Rotterdam hebben museum Boijmans van Beuningen en Ahoy dat gerealiseerd.
02/08/20
Rake klappen voor KLM
KLM heeft het eerste halfjaar van 2020 een operationeel verlies geleden van 768 miljoen euro. De omzet werd bijna gehalveerd naar 2,8 miljard euro. KLM verwacht dat herstel van de vraag nog jaren gaat duren. Als gevolg daarvan moet KLM ondanks de steunmaatregelen het personeelsbestand met 4.000 tot 5.000 arbeidsplaatsen (fte) inkrimpen.
31/07/20
Luchtvaart in juni: minder dan een tiende van het aantal passagiers
In juni 2020 reisden ruim een half miljoen reizigers van en naar de vijf nationale luchthavens in Nederland. Dit is 93 procent minder dan de 7,5 miljoen passagiers in juni 2019.