Geplaatst op: 17-09-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

ANWB reorganiseert reisbedrijf

ANWB reorganiseert reisbedrijf
Bron: Pixabay

De ANWB gaat haar reisbedrijven reorganiseren en samenbrengen onder één ANWB Reizen-organisatie. Van alle merken blijven alleen Camperspecialist Travelhome en SNP Natuurreizen in de markt. ANWB wil hier een efficiencyslag slaan en investeren in technologische toepassingen. Gisteren is het personeel geïnformeerd. Het is de intentie om alle 350 personeelsleden in de nieuwe organisatie te herplaatsen.


De ANWB verwacht dankzij de samenvoeging nog meer leden te kunnen bedienen en een significante omzetgroei en stabiele winstontwikkeling te bereiken, waarmee de continuïteit van haar reisactiviteiten wordt geborgd.

Merken verdwijnen


De ANWB heeft gisteren haar personeel geïnformeerd over een op handen zijnde samenvoeging van een deel van haar reisorganisaties. FOX Verre Reizen, Pharos Reizen, ANWB Ledenreizen en ANWB Kampeerreizen worden ondergebracht in ANWB Reizen Beheer BV. Daarbij gaat de ANWB fors investeren in de reizenpoot.


De samenvoeging voorziet in een efficiencyslag waarbij alle afdelingen binnen FOX, Pharos, ANWB Ledenreizen en ANWB Kampeerreizen worden gecentraliseerd binnen één ANWB Reizen-organisatie. Het reisaanbod verandert niet, maar wordt op termijn onder ANWB-label aangeboden. De merknamen FOX en Pharos verdwijnen. Reeds geboekte reizen bij de afzonderlijke reisorganisaties en nog te boeken reizen in 2020 worden nog onder de huidige merknamen uitgevoerd. Camperspecialist Travelhome en SNP Natuurreizen blijven zelfstandig en zullen dus ook onder eigen naam actief blijven.

Inzetten op ledenvoordeel


Met de samenvoeging van de verschillende labels wil de ANWB voortborduren op het succes van ANWB Ledenreizen. Onder die naam worden sinds 2014 reizen van de verschillende eigen touroperators aangeboden met extra voordelen voor leden volgens het principe ‘hoe langer lid, hoe meer voordeel’. Door te investeren in technologische aanpassingen in de boekingssystemen, worden deze voordelen in de toekomst uitgebreid. Het bieden van gepersonaliseerd aanbod, meer keuzevrijheid en extra belevenissen zorgt voor meer relevantie voor de leden.


De ANWB verwacht dankzij de samenvoeging nog meer leden te kunnen bedienen en een significante omzetgroei en stabiele winstontwikkeling te bereiken, waarmee de continuïteit van haar reisactiviteiten wordt geborgd.


Bij de reisorganisaties van de ANWB werken in totaal ongeveer 350 mensen. Er wordt naar gestreefd om alle medewerkers binnen de organisatie te plaatsen. De medezeggenschap van ANWB Reizen is sinds de start van de strategievorming betrokken.

Trefwoorden: reisbranche, reisbedrijven, touroperators

||| Blogs |||

30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
24/03/20
Leidt het coronavirus straks tot een reset in ons denken en handelen?
En dan nu wat positief nieuws over het coronavirus2020. Alleen al om de allitererende getallen zou j...
09/03/20
Pleasure for all!; overprikkelde dagattracties in Nederland …?
Goed nieuws voor 20 procent van de wereldbevolking die overprikkeld is: ‘Six Flags’ 26 theme par...
26/02/20
HAL-lelujah – what’s in a name?
What’s in a name? Met deze gevleugelde uitspraak in Romeo en Juliet wilde Shakespeare aangeven dat...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

08/04/20
Ons virtueel prikbord van hoop en inspiratie
Naast ons coronadossier met actualiteiten willen we in deze nare tijden ook hoop en inspiratie bieden.
07/04/20
Resort Duynzicht verlengt contract met Roompot
Resort Duynzicht en Roompot gaan ook de komende twee jaren met elkaar in zee. Het resort Duynzicht i...
06/04/20
Groningen wordt groener voor recreanten
De provincie Groningen kan aantrekkelijker worden voor fietsers en wandelaars. Het beheer langs slot...
04/04/20
Een streekmerk met marketingpower: goed voor landbouw, horeca en recreatie
Hoe haal je, als regio, het meeste rendement uit streekproducten? In Rivierenland hebben ze daar een uitgewerkt plan voor met als kers op de taart regionale attractie: De Streeckerij
03/04/20
Honderden miljoenen omzetverlies voor Zeeuwse toeristische bedrijven
De Zeeuwse toeristische sector leidt tot 10 mei een direct omzetverlies van 220 miljoen euro. Als de maatregelen na 10 mei worden voortgezet, loopt de schade nog verder op tot mogelijk 841 miljoen euro. Dan verdampt meer dan 60% van de jaaromzet.
03/04/20
De kracht van online vermaak tijdens de coronacrisis
Hoe kun je jonge gasten aan je binden als je bedrijf is gesloten? Richard Otten van Team Animation geeft je heel veel praktische tips zodat je voor de doelgroep zichtbaar blijft.
03/04/20
Recreatie kan venster op het landschap verbeteren
Nederland zit nog volop in de coronacrisis maar Stichting Groene Koepel zet al wel een congres uit v...
31/03/20
Je nu alvast voorbereiden op de nieuwe NOW-regeling
Bedrijven kunnen waarschijnlijk vanaf 6 april een aanvraag doen voor een tegemoetkoming in de loonkosten. Vandaag heeft minister Koolmees van Sociale Zaken de voorwaarden van deze Tijdelijke noodmaatregel overbrugging voor behoud van werkgelegenheid (NOW) bekend gemaakt.