Geplaatst op: 17-09-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Eerste marketingvakdag voor Nederlandse dag- en verblijfsrecreatie

Van slimme strategie naar perfecte uitvoering

Eerste marketingvakdag voor Nederlandse dag- en verblijfsrecreatie

De belangrijkste succesfactor voor effectieve marketing in dag- en verblijfsrecreatie is een uitgekiende marketingstrategie. Want met een goede strategie ben je een effectieve interne en externe opdrachtgever met als ultiem resultaat meer boekingen voor de juiste periode.


De bouwstenen voor die strategie bieden we je op de eerste editie van Marketing D-day. Een vakdag die we speciaal voor bedrijven in de Nederlandse dag- en verblijfsrecreatie op donderdag 3 oktober organiseren bij Vakantieveilingen (Emesa) in Amsterdam. Een dag die je niet mag missen met topsprekers uit zowel de marketing als het recreatievak.

Uitgelichte sprekers


Zo hebben we met Martin van Kranenburg één van Nederlands grootste conversiespecialisten als keynote. Martin is een veel gevraagde spreker en helpt graag ondernemers en marketeers om van zoekers boekers te maken.  

Liesbeth Gouda laat je zeker een stap terug doen door eerst een strategische visie te ontwikkelen om optimaal rendement uit je keuzes te halen. Maar daar komt veel bij kijken. Overweeg je actiemarketing als strategie, dan ben je met de visie van Vakantieveilingen (Emesa) aan het juiste adres. 


Vanuit de branche komen Mariska Snoek (Vakantiepark Het Stoetenslagh), Coen Schelfhorst (GuestHouse Kaatsheuvel) en Danny Pearl (Bungalowpark Hoenderloo) openhartig over hun marketingervaring vertellen. Danny heeft intern veel veranderd, ook in marketing en sales. De aloude receptie ging eruit en werken met zelfsturende teams kwam er in. Lukt dat, intern veel aandacht voor marketing? 


Ticketsplus heeft de kennis in huis om content aan marketing te verbinden voor tickets. De vraag naar tickets groeit nog steeds.Wilbert Witkamp weet hoe je marketing verbindt aan het flexibel maken van je product en prijs. Eerder deed hij dat bij Yellow Brick en nu is hij actief in de sector leisure met Tapperuse. Wat doet flexibiliteit met het gedrag van consumenten? Wilbert laat de voorbeelden én de cijfers zien.

Meer informatie en tickets


De kennis en praktijkervaring van deze topsprekers wil je niet missen: Boek daarom nu je ticket op de congreswebsite MarketingDDay.nl.

Trefwoorden: marketing, dagrecreatie, verblijfsrecreatie

||| Blogs |||

09/05/20
Van de verblijfsrecreatieparadox naar de toerismeparodie…
Deel 1 van de toerismeparodieRECRON lanceerde ooit eens de term ‘verblijfsrecreatieparadox’ waar...
06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
06/05/20
De revival van de stacaravan en andere na-Coronaase trends in 2025
Herinnert u zich nog vaag het artikel uit het Algemeen Dagblad in november 2019? "In 2018 gaven...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

21/05/20
Hoe worden Nederlandse vakantieparken nu geboekt?
PleisureWorld NRIT vroeg bij drie grote reserveringssystemen in de de markt, Stratech, Booking Experts en Holiday Media de boekingscijfers op. Met als hamvraag: Hoe staan de boekingen er op dit moment voor?
20/05/20
MarketingOost lanceert heatmap en dashboard voor vrijetijdseconomie
Marketing Oost presenteert een heatmap van drukke locaties in de provincie.
19/05/20
Landal bouwt klein, luxe en duurzaam vakantiepark in Friesland
Landal GreenParks breidt uit met een nieuw vakantiepark met 59 luxe en duurzaam gebouwde vakantiewoningen in Friesland. Vanuit Landal Elfstedenhart kan men een deel van de Elfstedentocht schaatsen, fietsen of wandelen.
15/05/20
De Romanov Residence: de overtreffende trap in glamping
LuxeTenten heeft de eerste Romanov Residence geplaatst op vakantiepark De Pier in Uden. Deze luxe tent lodge voor zes personen is ontwikkeld door glampingspecialist LuxeTenten in samenwerking met topdesigners Wilfried Baeten en Pieter Laureys.
11/05/20
Résidence Koningshof Schoorl neemt afscheid van keten en gaat zelf verhuren
Dat de keuze voor een verhuurorganisatie niet in beton is gegoten zagen we begin dit jaar toen veel strandhuisjes Landal inruilden voor Roompot. Maar we zien ook een tegenovergestelde ontwikkeling, van aansluiting bij een keten naar eigen verhuur.
11/05/20
Overijssel past investeringsprogramma aan op coronacrisis
De provincie Overijssel gaat het investeringsprogramma voor de Vrijetijdssector 2020-2023 aanpassen vanwege de coronacrisis. De provincie wil bedrijven in de sector helpen om te herstellen. In samenspraak met de sector Gastvrij Overijssel zijn de plannen aangepast om in te spelen op de nu ontstane situatie.
08/05/20
PUUR Exloo naar Landal GreenParks
Landal GreenParks mag het nieuwe luxe bungalowpark PUUR Exloo gaan verhuren. Andere ketens die het park ook wel aan hun portfolio hadden willen toevoegen, hebben het nakijken.
01/05/20
EuroParcs nieuwe eigenaar van vakantiepark Laag Kanje
Vakantiepark Laag Kanje in Maarn is verkocht aan EuroParcs. Laag Kanje is het 15e resort van EuroParcs in Nederland.