Geplaatst op: 16-09-2019
Auteur: Marc Gerlings

Het maken van keuzes helpt in winst uit marketing

Het maken van keuzes helpt in winst uit marketing
Mariska Snoek.
Afgelopen week werd marketeer Mariska Snoek van Vakantiepark Het Stoetenslagh toegevoegd aan de sprekers voor vakadag Marketing D-day bij Emesa in Amsterdam. Waarom is dat waardevol?

Mariska heeft enkele jaren geleden met het management en extern adviseur Martin van Kranenburg duidelijke keuzes gemaakt, waarmee zij zich onderscheidden tussen al die andere accommodaties. 

Snoek heeft daardoor het hele proces gevoed en ze werkt nog steeds met de keuzes die toen zijn gemaakt. Dat maakt haar een prachtige aanwinst voor Marketing D-Day op donderdag 3 oktober. Niet alleen de strategie kent ze als geen ander maar ze kan ook uitleggen waar ze in de praktijk mee werkt. Wat werkt goed en wat niet? Dat zijn net de punten die andere marketeers en managers willen weten.

Gewaagde omslag in doelgroep

Stoetenslagh biedt midden in Nederland een strandvakantie aan en richt zich op gezinnen met kinderen en tieners. Juist vanwege de doelgroep (gezinnen die beslissen maar ook tieners met hun eigen wensen) was online marketing voor Stoetenslagh cruciaal. 

Daarbij hield zij samen met het management de online strategie scherp in de gaten. Jongeren en gezinnen willen graag een strandvakantie maar hoe richt je de marketingmix dan in voor de boekingen? Twee jaar geleden werd de strategie bijgesteld en wat zijn nu de leerpunten in de praktijk?

Mariska Snoek maakt deel uit van het team van 8 sprekers voor Marketing D-Day. 
Uiteraard wordt gezorgd voor goede netwerkmomenten.

Trefwoorden: marketing, accommodatie, camping, leisure, Emesa

||| Blogs |||

13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.
24/03/20
Leidt het coronavirus straks tot een reset in ons denken en handelen?
En dan nu wat positief nieuws over het coronavirus2020. Alleen al om de allitererende getallen zou j...
06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
11/06/19
Ik google, jij googlet en wij googlen
Ik google, jij googlet en wij googlen
11/06/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Afgelopen week bracht ik een bezoek aan Google in Amsterdam. Ik was altijd al nieuwsgierig naar de m...
18/03/19
Een community voor marketingvraagstukken?
Een community voor marketingvraagstukken?
18/03/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Sinds een aantal weken werk ik in het onderwijs. Een totaal andere wereld, in vergelijking met mijn ...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

26/05/20
VisitBrabant officieel partner van Kennisnetwerk Destinatie Nederland
VisitBrabant is partner geworden van het Kennisnetwerk Destinatie Nederland. Dit kennisnetwerk bestaat uit circa 70 destinatie- en citymarketingorganisaties in Nederland.
25/05/20
iPublishing pakt sterke positie in jongerenreizen
Online mediabedrijf iPublishing heeft een portfolio van 7 jongerenvakantie websites, 14 gerelateerde premium domeinnamen en social media kanalen overgenomen van Summer Sites.
20/05/20
VVV Cadeaukaart lanceert cadeauzoeker
Vanaf heden kunnen houders van de VVV Cadeaukaart, naast het zoeken van ‘waar’ je deze kan beste...
07/05/20
Perspectief voor ondernemers
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen heeft vier scenario’s voor de toeristisch-recreatieve sector ontwikkeld. Volgens directeur Herre Dijkema moeten die scenario’s ondernemers perspectief op de toekomst bieden.
20/04/20
Kennismaken met het Kennisnetwerk Destinatie Nederland
Het Kennisnetwerk Destinatie Nederland heeft een digitale corporate brochure uitgebracht om haar stakeholders te informeren over haar strategie, programmalijnen, activiteiten en organisatie.
17/04/20
Eerste VVV Inspiratiepunt Achterhoek opgeleverd in Winterswijk
In Winterswijk is het eerste VVV Inspiratiepunt van de Achterhoek klaar om, zodra de maatregelen dit weer toelaten, haar deuren te openen. In het nieuwe inspiratiepunt kunnen inwoners en toeristen op een visuele manier inspiratie opdoen over Winterswijk en de Achterhoek.
04/04/20
Een streekmerk met marketingpower: goed voor landbouw, horeca en recreatie
Hoe haal je, als regio, het meeste rendement uit streekproducten? In Rivierenland hebben ze daar een uitgewerkt plan voor met als kers op de taart regionale attractie: De Streeckerij
29/03/20
Hoe gaan de DMO’s in het land om met de coronacrisis?
Hoe gaan de DMO's in Zeeland, Brabant, Limburg, Gelderland, Overijssel, Drenthe en Groningen om met de coronacrisis? Deel 2.