Geplaatst op: 16-09-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Keep it Clean day op Camping de Lakens

Keep it Clean day op Camping de Lakens

Zaterdag 21 september staat Camping de Lakens in Bloemendaal geheel in het teken van de nationale ‘Keep it Clean Day’. Dit landelijke initiatief daagt alle Nederlanders uit om een dag lang al het zwerfaval op te ruimen dat ze tegenkomen.


Camping de Lakens bevindt zich midden in Nationaal Park Zuid-Kennemerland en besteedt dan ook veel liefde en aandacht aan de natuur om zich heen. Daarom worden er deze dag diverse acties ingezet door het personeel en ook gasten en bezoekers worden uitgedaagd een bijdrage te leveren. Keep in Clean Day is een initiatief van Nederland Schoon en wordt eigenlijk op vrijdag 20 september georganiseerd. De Lakens haakt een dagje later aan, op de dag van een vergelijkbaar initiatief, World Cleanup Day.  

Prikkende Groene Mug


Van 10.30 tot 12.00 uur komt de Groene Mug naar Camping de Lakens om samen met het recreatieteam afval te prikken. Plastic, karton en ander zwerfaval heeft deze dag geen schijn van kans. Gasten van de camping worden hierbij ook uitgenodigd om een rondje mee te lopen en mee te helpen.Omdat Camping de Lakens vlakbij het strand ligt, gaat het prikken ’s middags van 13.00 tot 15.00 uur verder over het strand. Al lopend langs de strandtenten wordt al het afval verzameld. Terug op de camping is er een gezellige borrel in de ZepZone en buitenspeeltuin en staan er 2 bijzondere campers klaar. Neem een duik in de tot ballenbak omgebouwde camper of dans op de muziek uit de andere camper, waarin de DJ zijn podium heeft.

Green Key Gold


Camping de Lakens is onderscheiden met een Green Key Gold duurzaamheidskeurmerk. De hoogst mogelijke milieu erkenning. Het hele jaar door worden er allerlei inspanningen gedaan op het gebied van natuurbehoud en duurzaamheid.

Link: https://www.nederlandschoon.nl/wat-jij-kan-doen/keep-it-clean-day
Trefwoorden: duurzaam toerisme, afval, zwerfafval, verblijfsrecreatie, campings, bungalowparken

||| Blogs |||

30/06/20
De serieuze business achter prikbordjes
De serieuze business achter prikbordjes
30/06/20 · · Yvonne van den Nieuwenhuizen | Lees meer
Pinterest wordt in Nederland door bedrijven nauwelijks ingezet. Dat is jammer want je kunt er gratis meer dan 3,5 miljoen consumenten mee bereiken. Hoe? Dat lees je in het blog van Yvonne.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
29/05/20
Niet doemdenken maar doendenken
Patronen doorbreken is moeilijk. En dat is precies wat er in deze tijden noodzakelijk is.
29/05/20
Wie breekt de macht van de Online Travel Agency’s?
Leisure Brains begrijpt er geen (J)OTA van dat er nog een OTA bestaat…. Ze vragen zich af of omdenken kans van slagen heeft.
13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

11/07/20
Antwerpen maakt site met groen dicht bij huis
Tijdens de coronacrisis werden we gedwongen recreatie dicht bij huis te zoeken. Voor veel consumenten begon een zoektocht naar mooie natuur in de buurt. Om dat te faciliteren heeft de provincie Antwerpen een GroenZoeker gemaakt.
11/07/20
MarketingOost ontwikkelt ‘Hier-moet-je-zijn’ widget
MarketingOost voert diverse campagnes om toeristen te interesseren voor een bezoek aan Overijssel.Om te zorgen dat alle ondernemers eenvoudig online kunnen aansluiten bij deze campagne heeft MarketingOost een widget ontwikkeld.
11/07/20
Prognose toerisme in Amsterdam: -62% tot -74%
Amsterdam verwacht dit jaar tussen de 62% tot 74% minder verblijfsbezoekers. Ook het dagbezoek krijgt een flinke knauw en daalt met 44% tot 54%. Dat heeft de dienst Onderzoek, informatie en Statistiek berekend.
11/07/20
Levensgrote KLM DC-3 is Madurodam’s nieuwste attractie
Madurodam heeft een nieuwe attractie waar de luchtvaart en de Nederlandse ondernemersgeest centraal staat. Na een bouwtraject van ruim 1,5 jaar opende de cabin crew vanochtend voor het eerst voor bezoekers de deur in van de levensgrote zilvergrijze KLM DC-3.
11/07/20
Eerste Vestingstedenroute gelanceerd
De eerste autoroute voor vestingsteden is een feit. Gisteren werd in het Brabantse Geertruidenberg de Zuiderwaterlinieroute geopend.
11/07/20
Pintransacties herstellen maar niet in vrije tijd
Consumenten betalen weer bijna net zoveel met pin als in dezelfde periode een jaar geleden. Maar de verschillen tussen de branches zijn aanzienlijk.
11/07/20
Horeca verkocht 80.000 waardebonnen
Het initiatief ‘Help de Horeca’ heeft maar liefst 3,7 miljoen euro opgeleverd voor horecazaken in Nederland.
10/07/20
Bezoekerslift Utrechtse Dom open
De 24-jarige Thom Stulen is vrijdag als eerste met de bezoekerslift van de Utrechtse Domtoren omhoog...