Geplaatst op: 12-09-2019
Auteur: Marc Gerlings

Marketing D-Day: van een zoeker naar een boeker

Donderdag 3 oktober bij Emesa in Amsterdam

Marketing D-Day: van een zoeker naar een boeker
Donderdag 3 oktober vindt in de inspirerende omgeving van Emesa (Amsterdam) de vakdag Marketing D-Day plaats. D-Day staat voor ‘decision day’. Dat is nodig in de snelle ontwikkelingen in marketing. Want hoe maak je met die complexe mix van marketingmiddelen nu de beste keuzes?

Van tientallen zoekopdrachten naar gast

Specifiek voor toerisme en hospitality draait marketingsucces om slimme acties die inspelen op het vrijetijdsgedrag van de consument. Die consument zoekt zich suf online maar hoe haal je hem of haar binnen als gast? Hoe kom jij boven die tientallen zoekopdrachten die consumenten doen alleen al voor een weekendje weg? Daarna wil je de fase in van de loyale gast.


De antwoorden, van strategie tot tips & tricks hebben we voor je op 3 oktober van 8 sprekers:

Martin van Kranenburg: strategie om van een zoeker een boeker te maken

Vakantiepark Het Stoetenslagh, Mariska Snoek: van schieten met hagel naar doelgroepen en acties

Emesa: De beste aanpak voor actiemarketing

Coen Schelfhorst: Inzetten van nieuwe technieken voice en chat voor marketing en service

Danny Paerl: Gepassioneerd ondernemer en vertelt eerlijk over interne open teams voor marketing

Wilbert Witkamp: Consument van morgen is totaal flexibel

Willem-Jan Brabers: Hoe vergroot je de belevenismarkt

Liesbeth Gouda: Ga niet zomaar mee in de hype van influencers, maak keuzes.

Netwerken en kennis delen is belangrijk. Daarom is er een goede lunch, een lang koffiemoment en een mooie afsluiting van de dag.


Targets voor de dag

Strategie, innovatie in content, boekers worden fans, boost loyaliteit, creëer influencers, conversie en slimme praktische tips.

De kennis en praktijkervaring van deze topsprekers wil je niet missen: Boek nu je ticket.

Trefwoorden: congres, vakdag, marketing, kennis, strategie, tips, toerisme, recreatie, leisure
     

||| Blogs |||

06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
11/06/19
Ik google, jij googlet en wij googlen
Ik google, jij googlet en wij googlen
11/06/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Afgelopen week bracht ik een bezoek aan Google in Amsterdam. Ik was altijd al nieuwsgierig naar de m...
18/03/19
Een community voor marketingvraagstukken?
Een community voor marketingvraagstukken?
18/03/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Sinds een aantal weken werk ik in het onderwijs. Een totaal andere wereld, in vergelijking met mijn ...
14/01/19
Oude strijder
Oude strijder
14/01/19 · Attractieparken · Beleid · Dagrecreatie · Duurzaam toerisme · Horeca · Leisure · Marketing · Natuur · Retail · Sport · Toerisme · Vakanties · Verblijfsrecreatie · Watersport · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

22/10/19
Samenwerkingsintentie Kennisnetwerk Destinatie Nederland en Landelijk Overleg Tourism Management
Tijdens het TRENDCONGRES toerisme & vrije tijd op donderdag 31 oktober in Rotterdam ondertekenen...
18/10/19
Hoe pas je storytelling toe voor jouw regio?
Inspirerende en spannende verhalen zorgen er voor dat bezoekers naar jouw regio komen. Maar schrijve...
18/10/19
Cheese Valley bundelt toeristische partijen in stichting
De Cheese Valley regio maakte gisteravond bekend dat ze zich begin 2020 samen met private partijen v...
15/10/19
Wat zijn de sleutels voor regionaal succes?
Regio’s concurreren keihard met elkaar op het binnenhalen van de beste bezoekers. Maar ook voor he...
15/10/19
Marathon zet Amsterdam dag lang internationaal in de media
De TCS Amsterdam Marathon is op zondag 20 oktober 2019 in 120 landen live te volgen bij 190 miljoen ...
15/10/19
Gitte Brugman stopt na Kunstmaand Ameland 2019
Het thema van de komende november Kunstmaand op Ameland is In Beweging. Een thema dat betrekking hee...
15/10/19
HoistGroup neemt HotelEngine over
De HoistGroup, een Zweedse toeleverancier van diensten voor veel grote hotelketens, heeft HotelEngin...
14/10/19
Breda wint Smart Tourism Award 2020
Breda sleepte deze week in de Finse hoofdstad Helsinki de Smart Tourism Award Accessibility 2020 in ...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk