Geplaatst op: 12-09-2019
Auteur: Marc Gerlings

Geen EK atletiek indoor naar Apeldoorn

Signalen van sterk Istanbul zorgt voor intrekken bid

Geen EK atletiek indoor naar Apeldoorn
Omnisport in Apeldoorn.
Afgelopen 30 april heeft de Atletiekunie haar intentie aangegeven bij European Athletics om als organisator van het EK indoor in aanmerking te komen. De deadline voor de definitieve kandidatuur is 30 september 2019. In de afgelopen periode heeft de Atletiekunie de haalbaarheid en het draagvlak bij de diverse nationale en internationale stakeholders verkend en besloten het bid in te trekken.

"Het is hartverwarmend om het enthousiasme en de ondersteuning van de gemeente Apeldoorn en de provincie Gelderland te mogen ervaren in de verkenning. Een internationaal atletiektoernooi geeft een enorme boost aan onze sport en brengt maatschappelijke en bedrijfseconomische vitaliteit in de regio. Samen met hen zijn we tot de conclusie gekomen dat we in 2018 een excellent bid hebben neergelegd voor de EK indoor 2021 dat desondanks niet werd beloond met toewijzing. Een soortgelijk bid hadden we gezamenlijk heel graag twee jaar later alsnog ten uitvoer gebracht. De conclusie is dat we gaandeweg de verdere verkenning een voorkeur voor de sterke concurrent Istanbul hebben ervaren. Het doorzetten van het bid zonder deze signalen in acht te nemen zou onverstandig zijn.” Aldus Pieke de Zwart, directeur Atletiekunie.

Door de gemeente Apeldoorn en provincie Gelderland is begrip getoond om het besluit niet door te zetten en is afgesproken middelen en energie in te zetten op een kansrijker moment. De Atletiekunie blijft de mogelijkheden verkennen om internationale atletiektoernooien en -events naar Nederland te halen en zal hierin de unieke positie die Omnisport Apeldoorn biedt niet onbenut laten.
Trefwoorden: sport, citymarketing, bid, atletiek, beleid

||| Blogs |||

06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
11/06/19
Ik google, jij googlet en wij googlen
Ik google, jij googlet en wij googlen
11/06/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Afgelopen week bracht ik een bezoek aan Google in Amsterdam. Ik was altijd al nieuwsgierig naar de m...
18/03/19
Een community voor marketingvraagstukken?
Een community voor marketingvraagstukken?
18/03/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Sinds een aantal weken werk ik in het onderwijs. Een totaal andere wereld, in vergelijking met mijn ...
14/01/19
Oude strijder
Oude strijder
14/01/19 · Attractieparken · Beleid · Dagrecreatie · Duurzaam toerisme · Horeca · Leisure · Marketing · Natuur · Retail · Sport · Toerisme · Vakanties · Verblijfsrecreatie · Watersport · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

16/12/19
40 cruciale management tips voor leisure
Expert in leisure Han Verheijden schreef heel veel columns voor magazine Recreatie & Toerisme. We wilden de loopbaan van deze markante ondernemer, consultant en lector beter afsluiten dan alleen een bundeling van columns. Daarom schreef Han zijn top 40 management tips.
12/12/19
Samenwerking VisitBrabant Convention Bureau en MeetingReview
Via de website van VisitBrabant Convention Bureau is het mogelijk om locaties te vinden voor vergade...
10/12/19
Derde verhaallijn van Visit Wadden: Smaak van de Wadden
Het Waddengebied wil zich ook culinair op de kaart zetten. Daartoe is de campagne Smaak van de Wadden gelanceerd. Het is de derde verhaallijn van Visit Wadden.
03/12/19
ANWB Reizen schakelt hulp in van studenten
Hoe halen we meer uit ledenvoordeel? Voor deze vraag schakelt ANWB Reizen de hulp in van studenten: ...
28/11/19
Video Het Trendrapport in 50 trends
Een video met in vier minuten de 50 opvallendste trends uit het Trendrapport.
26/11/19
Exclusief voor leden
Campagne: jezelf uploaden naar schilderij Van Eyck
Toerisme Vlaanderen pakt uit met een opvallende campagne om bezoekers van over de hele wereld warm ...
22/11/19
Aftellen tot Recreatie Vakbeurs 2019
De achttiende editie van Recreatie Vakbeurs in Evenementenhal Hardenberg staat in de startblokken. I...
22/11/19
Exclusief voor leden
126 vliegtuigen in bestelling door Emirates
Emirates, ’s werelds grootste internationale luchtvaartmaatschappij, heeft tijdens de Dubai Airsho...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk