Geplaatst op: 10-09-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

Europa-Park voor zesde keer op rij verkozen tot beste attractiepark ter wereld

Europa-Park voor zesde keer op rij verkozen tot beste attractiepark ter wereld

Zaterdagavond vond in het Amerikaanse attractiepark 'Silverwood' in Idaho de uitreiking van de 'Golden Ticket Awards' plaats. Europa-Park ontving voor het zesde jaar op rij de award voor beste attractiepark ter wereld. Deze verkiezing vindt jaarlijks plaats en alleen leden van een vakjury kunnen hiervoor hun stem uitbrengen.


De verkiezing van de 'Golden Ticket Awards' werd voor de 22ste keer georganiseerd door het vakblad ‘Amusement Today’. Om de beste parken en attracties te kiezen doet de redactie een beroep op journalisten, experts en meer dan frequente parkbezoekers uit de gehele wereld. Zij bepalen de winnaars in de verschillende categorieën. De belangrijkste categorie is die van beste attractiepark ter wereld en voor het zesde jaar op rij kreeg Duitslands grootste attractiepark hier de meeste punten. Europa-Park liet daarbij internationaal gerenommeerde parken als Disney en nieuwe parken in China en Zuid-Amerika achter zich.


Jürgen Mack, directeur/eigenaar van Europa-Park, nam, samen met zijn vrouw Mauritia de award in ontvangst: "We zijn bijzonder trots dat wij als familiebedrijf voor de zesde keer vóór reuzen in onze branche geëindigd zijn. Deze prijs nemen mijn vrouw en ik namens onze familie maar ook namens de 4.250 medewerkers van Europa-Park met plezier in ontvangst".


De zesde Golden Ticket Award ontvangt Europa-Park in het jaar dat in het Duitse Rust het zesde themahotel is geopend en het door brand verwoeste Scandinavische themagebied opnieuw in gebruik is genomen. Eind november opent de familie Mack nog een tweede park, het gigantische indoor waterpark Rulantica

Trefwoorden: Golden ticket awaards, Europapark

||| Blogs |||

30/06/20
De serieuze business achter prikbordjes
De serieuze business achter prikbordjes
30/06/20 · · Yvonne van den Nieuwenhuizen | Lees meer
Pinterest wordt in Nederland door bedrijven nauwelijks ingezet. Dat is jammer want je kunt er gratis meer dan 3,5 miljoen consumenten mee bereiken. Hoe? Dat lees je in het blog van Yvonne.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
29/05/20
Niet doemdenken maar doendenken
Patronen doorbreken is moeilijk. En dat is precies wat er in deze tijden noodzakelijk is.
29/05/20
Wie breekt de macht van de Online Travel Agency’s?
Leisure Brains begrijpt er geen (J)OTA van dat er nog een OTA bestaat…. Ze vragen zich af of omdenken kans van slagen heeft.
13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

07/07/20
75% meer pakketreizen verkocht in vergelijking met een week eerder
Er is een stijging te zien van 75% op boekingen van pakketreizen vergeleken met afgelopen week, dat ...
07/07/20
Eigenzinnige campagne voor Limburg
Limburg heeft de toeristische campagne ‘Dit is in Limburg’ gelanceerd. Met de campagne worden gasten verleid op vakantie te gaan in Limburg. Met een uitgekiende strategie.
07/07/20
Kamperen op Archeon met uniek driedaags arrangement
Museumpark Archeon heeft voor het eerst een eigen camping. Het park heeft hiervoor de samenwerking gezicht met Outstanding die normaal gesproken tenten levert voor festivals en evenementen. De camping is alleen te boeken met een driedaags arrangement in de maanden juli en augustus.
07/07/20
Stayokay Maastricht vernieuwd
De vestiging van hostelketen Stayokay in Maastricht is fors gerenoveerd, onder meer tijdens de intel...
06/07/20
6x meer boekingen voor vliegtuig in juni
Nederlanders hebben veel meer vliegtickets gekocht in de afgelopen junimaand, blijkt uit cijfers van...
06/07/20
Impuls Zeeland aangesloten bij Trade and Innovate NL
Trade and Innovate NL, het landelijk netwerk van publieke organisaties dat zich inzet voor de intern...
06/07/20
Varend corso zonder ruchtbaarheid
Met een speciaal ingelaste mini-editie van het Varend Corso Westland is het corsoweekeinde toch niet...
06/07/20
Kampen gaat met animatieteam in de stad werken
Als eerste stad van Nederland presenteert Kampen in de zomervakantie een vast, wekelijks animatieprogramma. Net alsof je op de camping staat.