Geplaatst op: 06-09-2019
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Nederlands toerisme verdient meer aandacht van overheid

Interview met Rli-raadslid Marjolein Demmers

Nederlands toerisme verdient meer aandacht van overheid
Vanmorgen heeft de Raad voor de leefomgeving en infrastructuur (Rli) haar advies Waardevol toerisme, onze leefomgeving verdient het aangeboden aan de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en de staatssecretaris van Economische Zaken en Klimaat. De conclusies waren niet mals. Zo moet de rijksoverheid veel meer de regie nemen op toerisme met daarbij aandacht voor zowel economie, leefomgeving als samenleving. Gemeenten en provincies moeten samen met de sector regionale toeristische ontwikkelstrategieën opzette...

Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: toerisme, beleid, overtourism, leefbaarheid

||| Blogs |||

30/06/20
De serieuze business achter prikbordjes
De serieuze business achter prikbordjes
30/06/20 · · Yvonne van den Nieuwenhuizen | Lees meer
Pinterest wordt in Nederland door bedrijven nauwelijks ingezet. Dat is jammer want je kunt er gratis meer dan 3,5 miljoen consumenten mee bereiken. Hoe? Dat lees je in het blog van Yvonne.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
29/05/20
Niet doemdenken maar doendenken
Patronen doorbreken is moeilijk. En dat is precies wat er in deze tijden noodzakelijk is.
29/05/20
Wie breekt de macht van de Online Travel Agency’s?
Leisure Brains begrijpt er geen (J)OTA van dat er nog een OTA bestaat…. Ze vragen zich af of omdenken kans van slagen heeft.
13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

02/07/20
Exclusief voor leden
Roompot test horeca 2.0 uit
Thuis is op de bank eten bestellen en laten bezorgen heel normaal. Maar nog niet op vakantieparken. Daar gaat Roompot verandering in brengen. De keten test op 2 parken 3 digitale diensten uit om zijn horeca- en parkgasten nog sneller en beter te kunnen bedienen.
02/07/20
Genieten van UNESCO gebied Waddenzee vanaf de tribune
Bij de Hoek van de Bant, aan de Friese kant van het Lauwersmeer is op 1 juli de bouw van de waddentr...
02/07/20
Groenalliantie Midden-Holland heeft fors in openluchtrecreatie geïnvesteerd
De Groenalliantie Midden-Holland heeft in de afgelopen jaren samen met andere partijen flink geïnvesteerd in de recreatie- en natuurwaarden van haar groengebieden.
02/07/20
Drenthe zoekt ambitieuze ondernemers voor Recreatie Excellentie Programma (REX)
Vitale Vakantieparken Drenthe start vanaf 1 juli 2020 met het Recreatie Excellentie Programma (REX). Het programma is gericht op ambitieuze ondernemers die met hun vakantiepark tot de (inter)nationale willen behoren.
02/07/20
Campagne laat Groningers eigen gebied (her)ontdekken
Om te laten zien dat Groningen van alles te bieden heeft voor een vakantie of het besteden van de vrijetijd in eigen omgeving, lanceert Marketing Groningen vrijdag 3 juli de zomercampagne ‘Gelukkig ben je in Groningen’.
02/07/20
KLM-ers als vrijwilligers aan de slag bij Aviodrome
Deze zomer gaan 10 KLM-ers bij Aviodrome in Lelystad aan de slag. Zo kunnen bezoekers hun vragen stellen aan echte stewardessen, piloten en andere vlieg-professionals.
02/07/20
MarketingOost partner van Kennisnetwerk Destinatie Nederland
MarketingOost wordt partner van Kennisnetwerk Destinatie Nederland. Daarmee treedt deze toonaangevende destinatiemarketing- en –managementorganisatie toe tot het landelijke DMO netwerk
02/07/20
Bezorger en sponsor voor Van Gogh Museum
Bezorgingsdienst DHL Express wordt voor de periode van drie jaar een sponsor van het Van Gogh Museum...