Geplaatst op: 05-09-2019
Auteur: Marc Gerlings

Consument net terug van vakantie? Kans om weer vakantie te laten boeken

Consument net terug van vakantie? Kans om weer vakantie te laten boeken

Het kan een mooi onderwerp zijn voor vakdag Marketing D-day: de timing van aanbiedingen om vakanties en tripjes te marketen. Door onderzoek dat afgelopen week werd afgerond weten we dat. 53% van de vakantiegangers weet het vakantiegevoel nog acht dagen vast te houden. Daar zit een kans voor marketeers

Uit het onderzoek van VakantieDiscounter bleek dat 53% van de mensen het vakantiegevoel na acht dagen nog steeds wist vast te houden. Hoe ze dat realiseerden?

2018

2019

Ik ben niet meteen aan het werk gegaan

43%

54%

Mijn vakantiefoto’s houden me in de vakantiesfeer

18%

22%

Ik doe vast inspiratie op voor mijn volgende vakantie

14%

15%

Het Nederlandse weer hielp mee

19%

5%

Overig

6%

4%


Opvallend: vorig jaar hielp het Nederlandse weer in 19% van de gevallen mee aan het vakantiegevoel vasthouden. Toen hadden we een langere periode met warm weer om van te profiteren.

Meteen weer boeken!
De mensen die het vakantiegevoel helaas niet wisten vast te houden, waren dat gevoel gemiddeld na 3 dagen kwijt. Essentieel detail voor de marketingafdeling: 8 dagen na terugkomst had 16% van de vakantiegangers alweer een nieuwe vakantie geboekt!

Trefwoorden: vakantie, reizen, toerisme, boeken, marketing, sales

||| Blogs |||

29/05/20
Wie breekt de macht van de Online Travel Agency’s?
Leisure Brains begrijpt er geen (J)OTA van dat er nog een OTA bestaat…. Ze vragen zich af of omdenken kans van slagen heeft.
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
13/01/20
Eenzijdige beeldvorming
Met veel bombarie trokken boeren op 4 oktober naar De Haag om te protesteren. Aanleiding voor dit pr...
27/12/19
Wat een nepjaar was het eigenlijk…
Het is december 2019. De maand van oliebollen, pepernoten, kerstbomen, kadostress en koffiedik kijke...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

11/07/20
Pintransacties herstellen maar niet in vrije tijd
Consumenten betalen weer bijna net zoveel met pin als in dezelfde periode een jaar geleden. Maar de verschillen tussen de branches zijn aanzienlijk.
11/07/20
Horeca verkocht 80.000 waardebonnen
Het initiatief ‘Help de Horeca’ heeft maar liefst 3,7 miljoen euro opgeleverd voor horecazaken in Nederland.
10/07/20
Het grootste restaurant van Nederland
Combineer 2.500 m2 industrieel erfgoed, het grootste evenement van Nederland dat wordt afgelast en 6 restaurants die hun nek willen uitsteken, en je hebt het grootste culinaire pop-up concept van Nederland.
09/07/20
ING: Omzet in horeca -30% tot -40% in 2020
ING verwacht dat de omzet in de Nederlandse horeca vanwege de coronacrisis in 2020 met 30 tot 40% zal krimpen. Een combinatie van van beperkende maatregelen, veranderde consumentenvoorkeuren en een krimpende economie zorgt er voor dat de horecaomzet in de rest van 2020 en 2021 nog niet volledig zal kunnen herstellen.
08/07/20
Exclusief voor leden
Toenemend vertrouwen maar ook veel onzekerheid in branche
Het vertrouwen van ondernemers in de vrijetijdsbranche is in een maand tijd omhoog geschoten. Maar de onzekerheid in de branche is nog groot. Hoe pakt dat voor de verschillende deelbranches uit?
08/07/20
Prijzen in de branche lopen op, niet zo sterk als vorig jaar
De prijzen voor consumentengoederen en -diensten lopen langzaam weer op. Ook in onze branche lopen de prijzen weer op.
02/07/20
Exclusief voor leden
Roompot test horeca 2.0 uit
Thuis is op de bank eten bestellen en laten bezorgen heel normaal. Maar nog niet op vakantieparken. Daar gaat Roompot verandering in brengen. De keten test op 2 parken 3 digitale diensten uit om zijn horeca- en parkgasten nog sneller en beter te kunnen bedienen.
01/07/20
Airbnb stapt naar rechter om terugbetalen bemiddelingskosten te voorkomen
Airbnb reageert wel heel bijzonder op een verloren rechtszaak waar een klant succesvol zijn bemiddelingskosten terugkreeg. Het bedrijf spant een nieuwe rechtszaak aan tegen diverse claimorganisaties die consumenten helpen bij het terugvragen van de bemiddelingskosten