Geplaatst op: 05-09-2019
Auteur: Marc Gerlings

Consument net terug van vakantie? Kans om weer vakantie te laten boeken

Consument net terug van vakantie? Kans om weer vakantie te laten boeken

Het kan een mooi onderwerp zijn voor vakdag Marketing D-day: de timing van aanbiedingen om vakanties en tripjes te marketen. Door onderzoek dat afgelopen week werd afgerond weten we dat. 53% van de vakantiegangers weet het vakantiegevoel nog acht dagen vast te houden. Daar zit een kans voor marketeers

Uit het onderzoek van VakantieDiscounter bleek dat 53% van de mensen het vakantiegevoel na acht dagen nog steeds wist vast te houden. Hoe ze dat realiseerden?

2018

2019

Ik ben niet meteen aan het werk gegaan

43%

54%

Mijn vakantiefoto’s houden me in de vakantiesfeer

18%

22%

Ik doe vast inspiratie op voor mijn volgende vakantie

14%

15%

Het Nederlandse weer hielp mee

19%

5%

Overig

6%

4%


Opvallend: vorig jaar hielp het Nederlandse weer in 19% van de gevallen mee aan het vakantiegevoel vasthouden. Toen hadden we een langere periode met warm weer om van te profiteren.

Meteen weer boeken!
De mensen die het vakantiegevoel helaas niet wisten vast te houden, waren dat gevoel gemiddeld na 3 dagen kwijt. Essentieel detail voor de marketingafdeling: 8 dagen na terugkomst had 16% van de vakantiegangers alweer een nieuwe vakantie geboekt!

Trefwoorden: vakantie, reizen, toerisme, boeken, marketing, sales

||| Blogs |||

30/06/20
De serieuze business achter prikbordjes
De serieuze business achter prikbordjes
30/06/20 · · Yvonne van den Nieuwenhuizen | Lees meer
Pinterest wordt in Nederland door bedrijven nauwelijks ingezet. Dat is jammer want je kunt er gratis meer dan 3,5 miljoen consumenten mee bereiken. Hoe? Dat lees je in het blog van Yvonne.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
29/05/20
Niet doemdenken maar doendenken
Patronen doorbreken is moeilijk. En dat is precies wat er in deze tijden noodzakelijk is.
29/05/20
Wie breekt de macht van de Online Travel Agency’s?
Leisure Brains begrijpt er geen (J)OTA van dat er nog een OTA bestaat…. Ze vragen zich af of omdenken kans van slagen heeft.
13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

07/07/20
75% meer pakketreizen verkocht in vergelijking met een week eerder
Er is een stijging te zien van 75% op boekingen van pakketreizen vergeleken met afgelopen week, dat ...
07/07/20
Eigenzinnige campagne voor Limburg
Limburg heeft de toeristische campagne ‘Dit is in Limburg’ gelanceerd. Met de campagne worden gasten verleid op vakantie te gaan in Limburg. Met een uitgekiende strategie.
07/07/20
Kamperen op Archeon met uniek driedaags arrangement
Museumpark Archeon heeft voor het eerst een eigen camping. Het park heeft hiervoor de samenwerking gezicht met Outstanding die normaal gesproken tenten levert voor festivals en evenementen. De camping is alleen te boeken met een driedaags arrangement in de maanden juli en augustus.
07/07/20
Stayokay Maastricht vernieuwd
De vestiging van hostelketen Stayokay in Maastricht is fors gerenoveerd, onder meer tijdens de intel...
06/07/20
6x meer boekingen voor vliegtuig in juni
Nederlanders hebben veel meer vliegtickets gekocht in de afgelopen junimaand, blijkt uit cijfers van...
06/07/20
Impuls Zeeland aangesloten bij Trade and Innovate NL
Trade and Innovate NL, het landelijk netwerk van publieke organisaties dat zich inzet voor de intern...
06/07/20
Varend corso zonder ruchtbaarheid
Met een speciaal ingelaste mini-editie van het Varend Corso Westland is het corsoweekeinde toch niet...
06/07/20
Kampen gaat met animatieteam in de stad werken
Als eerste stad van Nederland presenteert Kampen in de zomervakantie een vast, wekelijks animatieprogramma. Net alsof je op de camping staat.