Geplaatst op: 05-09-2019
Auteur: Marc Gerlings

Consument net terug van vakantie? Kans om weer vakantie te laten boeken

Consument net terug van vakantie? Kans om weer vakantie te laten boeken

Het kan een mooi onderwerp zijn voor vakdag Marketing D-day: de timing van aanbiedingen om vakanties en tripjes te marketen. Door onderzoek dat afgelopen week werd afgerond weten we dat. 53% van de vakantiegangers weet het vakantiegevoel nog acht dagen vast te houden. Daar zit een kans voor marketeers

Uit het onderzoek van VakantieDiscounter bleek dat 53% van de mensen het vakantiegevoel na acht dagen nog steeds wist vast te houden. Hoe ze dat realiseerden?

2018

2019

Ik ben niet meteen aan het werk gegaan

43%

54%

Mijn vakantiefoto’s houden me in de vakantiesfeer

18%

22%

Ik doe vast inspiratie op voor mijn volgende vakantie

14%

15%

Het Nederlandse weer hielp mee

19%

5%

Overig

6%

4%


Opvallend: vorig jaar hielp het Nederlandse weer in 19% van de gevallen mee aan het vakantiegevoel vasthouden. Toen hadden we een langere periode met warm weer om van te profiteren.

Meteen weer boeken!
De mensen die het vakantiegevoel helaas niet wisten vast te houden, waren dat gevoel gemiddeld na 3 dagen kwijt. Essentieel detail voor de marketingafdeling: 8 dagen na terugkomst had 16% van de vakantiegangers alweer een nieuwe vakantie geboekt!

Trefwoorden: vakantie, reizen, toerisme, boeken, marketing, sales

||| Blogs |||

14/11/19
Naar toekomstgerichte bewuste bestemmingen
Column van Menno Stokman (CELTH) over de nieuwe rol van de gastvrijheidsindustrie
22/10/19
Pleasure for all; ook Amerikaanse toestanden in Nederland …?
Autistische Amerikaan klaagt Disney aanDe Tampabay Times kopt op 2 oktober jl. ‘Man with Auti...
10/10/19
Thoma Cook Failliet. Wie volgt?
Wat kan de Nederlandse taal toch gortdroog zijn. Kil en koel. Terwijl de aankondiging van de onderga...
10/09/19
WARNING – VAKANTIESCHAAMTE!
De Wereld Draait Door gaat weer van start. De files zwellen aan. De scholen zijn weer begonnen. De meteorologische zomer is beëindigd. Dan weet je dat het jaarlijkse ritueel van massale volksverhuizingen wederom achter de rug ligt: de vakanties zijn voorbij. Toch zit daar ook een negatief kantje aan.
06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...



||| Twitter |||

||| Nieuws |||

22/11/19
Exclusief voor leden
126 vliegtuigen in bestelling door Emirates
Emirates, ’s werelds grootste internationale luchtvaartmaatschappij, heeft tijdens de Dubai Airsho...
21/11/19
Genomineerden Fietsroute van het Jaar
De strijd om de Fietsroute van het Jaar is weer losgebarsten. Vier routes in België, Frankrijk en Z...
21/11/19
Natuurmonumenten zoekt partner voor veerdienst Marker Wadden
Natuurmonumenten zoekt een partner voor de exploitatie van een veerdienst van en naar Marker Wadden.
21/11/19
Exclusief voor leden
easyJet gaat alle CO2-uitstoot compenseren en gaat in vakanties
easyJet heeft dankzij een recordzomer een sterk boekjaar achter de rug. De luchtvaartmaatschappij gaat vanaf deze week alle CO2-uitstoot van haar vluchten gaat compenseren. Touroperators krijgen er een concurrent bij want easyJet gaat ook strandvakanties en stedentrips aanbieden.
21/11/19
Exclusief voor leden
Explosieve groei van aantal starters in de horeca
Steeds meer Nederlanders kiezen voor het zelfstandig ondernemerschap. In onze branche is de groei zelfs spectaculair te noemen.
21/11/19
Bèd & Bótram Bie Ós is Beste Pronkkamer van Nederland
De Bed & Breakfastprijs van de Pronkkamer is gewonnen door Bèd & Bótram Bie Ós.
21/11/19
De Top 50 van Nederlandse reisbedrijven
Niet geheel verrassend blijft TUI het grootste reisbedrijf van Nederland met een omzet van een ruime...
21/11/19
Innovatie in horeca: van herbruikbare kopjes tot spraaksturing
Volledig herbruikbare kopjes van koffiedrap, diervriendelijke ganzenlever, een oven die het product ...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk