Consument net terug van vakantie? Kans om weer vakantie te laten boeken
Het kan een mooi onderwerp zijn voor vakdag Marketing D-day:
de timing van aanbiedingen om vakanties en tripjes te marketen. Door onderzoek
dat afgelopen week werd afgerond weten we dat. 53% van de vakantiegangers weet
het vakantiegevoel nog acht dagen vast te houden. Daar zit een kans voor
marketeers
Uit het onderzoek van VakantieDiscounter bleek dat 53% van de mensen het
vakantiegevoel na acht dagen nog steeds wist vast te houden. Hoe ze dat
realiseerden?
2018 |
2019 |
|
Ik ben niet meteen aan het werk gegaan |
43% |
54% |
Mijn vakantiefoto’s houden me in de vakantiesfeer |
18% |
22% |
Ik doe vast inspiratie op voor mijn volgende vakantie |
14% |
15% |
Het Nederlandse weer hielp mee |
19% |
5% |
Overig |
6% |
4% |
Opvallend: vorig jaar hielp het Nederlandse weer in 19% van
de gevallen mee aan het vakantiegevoel vasthouden. Toen hadden we een langere periode
met warm weer om van te profiteren.
Meteen weer boeken!
De mensen die het vakantiegevoel helaas niet wisten vast te houden, waren dat
gevoel gemiddeld na 3 dagen kwijt. Essentieel detail voor de marketingafdeling:
8 dagen na terugkomst had 16% van de vakantiegangers alweer een nieuwe vakantie
geboekt!