Geplaatst op: 26-08-2019

NRIT Nieuwsupdate 26 augustus 2019

NRIT Nieuwsupdate 26 augustus 2019
NRIT Media biedt op haar Kennisplatform een dagelijkse nieuwsupdate. Elke dag een nieuw kort overzicht van het belangrijkste nieuws van de dag. Het nieuwsoverzicht vullen we gedurende de hele dag aan met nieuws dat al op de website heeft gestaan aangevuld met nieuws dat de website niet heeft gehaald maar toch vermeldenswaardig is.
  • Veel bezoek aan stedelijke camperplaatsen: Campers zijn in opkomst en dat zien ook toeristische steden aan het gebruik van hun camperplaatsen. Zo ook Breda dat bij gebrek aan een exploitant zelf een camperplaats aan de rand van de binnenstad inrichtte. Het AD vroeg de cijfers bij de gemeente op en die waren zondermeer positief. In het eerste...

  • Bijven slapen in Madurodam: Het nu vaak nog eenmalige of bijzondere activiteiten, blijven slapen in het attractiepark, maar we zien het steeds meer. Afgelopen weekend mochten 60 kinderen blijven slapen in Madurodam. Tijdens het Kindernachtverblijf, een unieke avond waarop Madurodam voor één keer de deuren na slui...

  • Gebruik smartphone; gemiddeld 34 dagen per jaar: 34 dagen per jaar, dat is wat we in een jaar tijd kijken op onze smartphone. Dat is maar een gemiddelde want het verschil tussen de groep ouder dan 65 en jonger dan 30 jaar is heel groot. Het maakt duidelijk hoe belangrijk de smartphone is geworden in communicatie. Een kwart van de ondervraagden...

  • DMO’s maak je klaar voor 325 Britse bedrijven: Al 100 Britse bedrijven kozen voor een Nederlandse vestiging, gedreven door de komende Brexit. Maar DMO’s maak je klaar want nog eens 325 bedrijven overwegen Nederland, dat getal meldt Netherlands Foreign Investment Agency(NFIA). De tweede golf van bedrijven neemt andere beslissingen in de ...

  • Trend groeiende aandacht voor songwriting op cruiseschip: NorwegianCruiseLine (NCL) heeft het Free the Beat-programma gelanceerd,een platform waar de beste songwriters, artiesten, talenten en andere creatievelingen de vrijheid krijgen speciale content te ontwikkelen voor de eerste wereldwijde muziekbibliotheek van hetcruisemerk, geïnspireerd op de moo...

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH
     





    ||| Nieuws |||

    20/03/24
    Groningen Store organiseert schattenjacht in de stad
    De Groningen Store bestaat vijf jaar en viert dat met een nieuwe webshop en een schattenjacht in de stad. Daarmee worden inwoners op een bijzondere manier bij de VVV betrokken.
    20/03/24
    Exclusief voor leden
    Campagne door dmo's Finland rond 'gelukkigste bevolking ter wereld'
    Finland is vandaag voor het zevende opeenvolgende jaar uitgeroepen tot het land met de gelukkigste bevolking ter wereld, volgens het World Happiness Report 2024* van de Verenigde Naties. Visit Finland en Helsinki Partners zetten dat in voor een campagne om een klein groepje bezoekers de lifehacks te laten ervaren met een masterclass.
    07/03/24
    NS station Leeuwarden steunt museum Princessehof
    Spoorbedrijf NS wil meer doen met maatschappelijke partners. Concreet is dit te zien in het station ...
    08/02/24
    Bewonerscampagne Amsterdam laat bijzondere gezichten zien
    Woensdag 24 januari lanceerde amsterdam&partners de nieuwe bewonerscampagne ‘Amsterdam verruimt je blik’, een campagne die het gevoel van trots bij Amsterdammers vergroot door de rijkdom aan perspectieven en initiatieven van Amsterdammers in beeld te brengen.
    06/02/24
    Ludieke zomercampagne Visit Zuid-Limburg: Don’t Vlaai Away
    Don’t Vlaai Away is de ludieke aftrap van de zomercampagne van Visit Zuid-Limburg. De Limburgse DMO wil hiermee Nederlanders verleiden hun vakantie in eigen land te vieren en is een knipoog naar de Europese erkenning van de Limburgse vlaai als beschermd streekproduct.
    01/02/24
    Brabant zet vol in op bezinningstoerisme met Ons Kloosterpad
    De toekomst van Ons Kloosterpad in de provincie Noord-Brabant is veiliggesteld. De provincie Noord-Brabant, Vereniging Samenwerkende Kloosters en Visit Brabant hebben daartoe een overeenkomst gesloten.
    01/02/24
    Apollo zet webportaal op voor reisagenten
    Nu gaat de touroperator ook live met Apollo Partner Web die het mogelijk maakt voor lokale reisbureaus en agenten om klanten direct in te boeken.
    31/01/24
    Exclusief voor leden
    Boekingen mei- en zomervakantie +30% bij Sunweb
    Januari en februari zijn misschien wel de grauwste maanden van het jaar maar het boekingsseizoen is volop in beweging. Touroperator Sunweb meldt op basis van onderzoek dat ruim 1 op de 5 personen begint hun vakantiegeluk al bij het zoeken naar de reisbestemming.

    ||| Agenda |||

    18/04/24
    18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
    Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
    24/06/24 t/m 26-06-24
    24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
    Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
    25/06/24 t/m 28-06-24
    25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
    Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...