Geplaatst op: 26-08-2019
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Veel bezoek aan stedelijke camperplaatsen

Veel bezoek aan stedelijke camperplaatsen

Campers zijn in opkomst en dat zien ook toeristische steden aan het gebruik van hun camperplaatsen. Zo ook Breda dat bij gebrek aan een exploitant zelf een camperplaats aan de rand van de binnenstad inrichtte.


Het AD vroeg de cijfers bij de gemeente op en die waren zonder meer positief. In het eerste volledige exploitatiejaar noteerde de gemeente 778 overnachtingen, wat in 2018 doorsteeg naar 1.155. De eerste zeven maanden van dit jaar staat de teller al op 904. Opvallend genoeg zijn niet de zomermaanden het drukst maar was april de topmaand met 194 overnachtingen. Ander bijzonder feitje is dat in januari de camperplekken 51 keer werden gebruikt. Op Camparcontact wordt de camperplaats Breda met een 7,0 gewaardeerd.

Laag tarief stuwt bezoek


Breda heeft de beschikking over acht camperplaatsen aan de singel. De camperplaatsen gingen overigens pas lopen nadat het tarief van 14 euro per etmaal met 10 euro omlaag werd gebracht naar 4 euro per etmaal. Daarvoor krijgen bezoekers weinig voorzieningen, alleen een watertappunt en een afvalbak.

Stad zoekt particuliere exploitant


De stad zet in principe in op een particuliere exploitant maar die moet dan om de camperplaats rendabel te maken meer plaatsen kunnen aanbieden met meer voorzieningen. Helaas is de ruimte in de binnenstad beperkt.

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, kampeerauto's, campers, camperplaatsen

||| Blogs |||

06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
11/06/19
Ik google, jij googlet en wij googlen
Ik google, jij googlet en wij googlen
11/06/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Afgelopen week bracht ik een bezoek aan Google in Amsterdam. Ik was altijd al nieuwsgierig naar de m...
18/03/19
Een community voor marketingvraagstukken?
Een community voor marketingvraagstukken?
18/03/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Sinds een aantal weken werk ik in het onderwijs. Een totaal andere wereld, in vergelijking met mijn ...
14/01/19
Oude strijder
Oude strijder
14/01/19 · Attractieparken · Beleid · Dagrecreatie · Duurzaam toerisme · Horeca · Leisure · Marketing · Natuur · Retail · Sport · Toerisme · Vakanties · Verblijfsrecreatie · Watersport · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

08/11/19
Exclusief voor leden
MRA's personaliseren reizen met cadeaus
TUI at Home, de franchisetak van TUI voor mobiele reisagenten (MRA’s), lanceert vandaag een beslot...
06/11/19
Groningen lanceert narratief en nieuw merk rond oude slogan
De bekendste regiomarketingslogan van Nederland ‘Er gaat niets boven Groningen’, bestaat dertig jaar. Tijd voor Marketing Groningen om daar bij stil te staan en te gaan vertellen waarom er nog steeds niets boven Groningen gaat en vooral hoe dat doorverteld kan worden.
04/11/19
Kennisnetwerk Destinatie Nederland en Hogescholen Toerisme & Leisure werken samen op doorontwikkeling destinatiemanagement
Kennisnetwerk Destinatie Nederland, een initiatief van VVV Nederland bestaande uit 70 destinatie- en citymarketingorganisaties, en het Landelijk Overleg Tourism Management hebben een samenwerkingsintentie getekend.
01/11/19
De 12 sterke redenen om je in te schrijven op Vakdag Zet je regio op de kaart
Is regionale ontwikkeling voor jouw bedrijf of gemeente een noodzaak? Waarschijnlijk is het antwoord...
31/10/19
Booking.com zoekt vrouwen met passie voor techniek
Evenals voorgaande jaren werkt Booking.com dit jaar samen met Web Summit om het bewustzijn te vergro...
30/10/19
Wilbert Lek nieuwe algemeen directeur Rotterdam Partners
Wilbert Lek wordt vanaf 1 november de nieuwe algemeen directeur van Rotterdam Partners. Lek was sind...
22/10/19
Samenwerkingsintentie Kennisnetwerk Destinatie Nederland en Landelijk Overleg Tourism Management
Tijdens het TRENDCONGRES toerisme & vrije tijd op donderdag 31 oktober in Rotterdam ondertekenen...
18/10/19
Hoe pas je storytelling toe voor jouw regio?
Inspirerende en spannende verhalen zorgen er voor dat bezoekers naar jouw regio komen. Maar schrijve...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk