Geplaatst op: 26-08-2019
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Veel bezoek aan stedelijke camperplaatsen

Veel bezoek aan stedelijke camperplaatsen

Campers zijn in opkomst en dat zien ook toeristische steden aan het gebruik van hun camperplaatsen. Zo ook Breda dat bij gebrek aan een exploitant zelf een camperplaats aan de rand van de binnenstad inrichtte.


Het AD vroeg de cijfers bij de gemeente op en die waren zonder meer positief. In het eerste volledige exploitatiejaar noteerde de gemeente 778 overnachtingen, wat in 2018 doorsteeg naar 1.155. De eerste zeven maanden van dit jaar staat de teller al op 904. Opvallend genoeg zijn niet de zomermaanden het drukst maar was april de topmaand met 194 overnachtingen. Ander bijzonder feitje is dat in januari de camperplekken 51 keer werden gebruikt. Op Camparcontact wordt de camperplaats Breda met een 7,0 gewaardeerd.

Laag tarief stuwt bezoek


Breda heeft de beschikking over acht camperplaatsen aan de singel. De camperplaatsen gingen overigens pas lopen nadat het tarief van 14 euro per etmaal met 10 euro omlaag werd gebracht naar 4 euro per etmaal. Daarvoor krijgen bezoekers weinig voorzieningen, alleen een watertappunt en een afvalbak.

Stad zoekt particuliere exploitant


De stad zet in principe in op een particuliere exploitant maar die moet dan om de camperplaats rendabel te maken meer plaatsen kunnen aanbieden met meer voorzieningen. Helaas is de ruimte in de binnenstad beperkt.

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, kampeerauto's, campers, camperplaatsen

||| Blogs |||

29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.
24/03/20
Leidt het coronavirus straks tot een reset in ons denken en handelen?
En dan nu wat positief nieuws over het coronavirus2020. Alleen al om de allitererende getallen zou j...
06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
11/06/19
Ik google, jij googlet en wij googlen
Ik google, jij googlet en wij googlen
11/06/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Afgelopen week bracht ik een bezoek aan Google in Amsterdam. Ik was altijd al nieuwsgierig naar de m...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

07/07/20
Eigenzinnige campagne voor Limburg
Limburg heeft de toeristische campagne ‘Dit is in Limburg’ gelanceerd. Met de campagne worden gasten verleid op vakantie te gaan in Limburg. Met een uitgekiende strategie.
02/07/20
Campagne laat Groningers eigen gebied (her)ontdekken
Om te laten zien dat Groningen van alles te bieden heeft voor een vakantie of het besteden van de vrijetijd in eigen omgeving, lanceert Marketing Groningen vrijdag 3 juli de zomercampagne ‘Gelukkig ben je in Groningen’.
02/07/20
MarketingOost partner van Kennisnetwerk Destinatie Nederland
MarketingOost wordt partner van Kennisnetwerk Destinatie Nederland. Daarmee treedt deze toonaangevende destinatiemarketing- en –managementorganisatie toe tot het landelijke DMO netwerk
02/07/20
Bezorger en sponsor voor Van Gogh Museum
Bezorgingsdienst DHL Express wordt voor de periode van drie jaar een sponsor van het Van Gogh Museum...
29/06/20
Exclusief voor leden
Vijf nationale parken bundelen marketingkrachten
Vijf nationale parken presenteren zichzelf sinds kort op de nieuwe website www.beleefdenationalepark...
25/06/20
Bucket Bar en VVV ineen
Crisistijden maakt creatief en zorgt voor onverwachte samenwerkingen. Wat doen ze in Kampen?
25/06/20
Duitse gemeente Selfkant sluit aan bij Visit Zuid-Limburg
Best wel bijzonder. Een Duitse gemeente die aansluit bij een Nederlandse DMO. In Zuid-Limburg is dat nu werkelijkheid.
22/06/20
Gelderland steekt 4,6 miljoen euro in toerisme en recreatie
Provincie Gelderland maakt € 4,6 miljoen vrij voor de ondersteuning van toerisme en recreatie dat hard is getroffen door de covid-19-maatregelen.