Geplaatst op: 19-08-2019

NRIT Nieuwsupdate 19 augustus 2019

NRIT Nieuwsupdate 19 augustus 2019
NRIT Media biedt op haar Kennisplatform een dagelijkse nieuwsupdate. Elke dag een nieuw kort overzicht van het belangrijkste nieuws van de dag. Het nieuwsoverzicht vullen we gedurende de hele dag aan met nieuws dat al op de website heeft gestaan aangevuld met nieuws dat de website niet heeft gehaald maar toch vermeldenswaardig is.
  • Consumptie blijft achter bij economische groei: De consumptie door huishoudens is tussen 2008 en 2018 achtergebleven bij de economische groei. Dat komt vooral omdat huishoudens schulden hebben afgelost en de consumptieprijzen stegen sterker dan de prijzen van het bruto binnenlands product. Het inkomen van huishoudens steeg mee met de waarde van h...

  • Strategic foresight voor Nederlands toerisme: NBTC voorspelt dat het aantal inkomende verblijfsbezoekers met zo’n 60% groeit van 17,9 miljoen in 2017 naar 28,7 miljoen in 2030. Zet de groei van de afgelopen jaren exponentieel door, dan kan dit aantal in 2030 oplopen tot maar liefst 42 miljoen. Dat blijkt uit een scenariostudie die NBTC onder ...

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  •     

    ||| Blogs |||

    10/09/19
    WARNING – VAKANTIESCHAAMTE!
    De Wereld Draait Door gaat weer van start. De files zwellen aan. De scholen zijn weer begonnen. De meteorologische zomer is beëindigd. Dan weet je dat het jaarlijkse ritueel van massale volksverhuizingen wederom achter de rug ligt: de vakanties zijn voorbij. Toch zit daar ook een negatief kantje aan.
    06/09/19
    Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
    Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
    03/09/19
    Duurzame bestemmingen; hoe doe je dat? Op zoek naar ‘pareltjes’ uit de Oostenrijkse Alpen
    Veel toeristische bestemming willen het zijn of willen het worden in de toekomst; een duurzame beste...
    24/07/19
    Het einde van het dagticket komt in zicht. Gelukkig maar!
    Tickets van dagattracties worden ieder jaar duurder. Dit is nodig, om de kortingsacties van supermar...
    08/07/19
    Worden zonvakanties te heet onder onze voeten?
    Het weer. Waarschijnlijk na seks het meest gebruikte zoekwoord op Google. Zeker deze week zijn de tr...

    ||| Twitter |||

    ||| Nieuws |||

    13/09/19
    Exclusief voor leden
    Omzetgroei horeca zwakt af
    De omzet in de horeca stijgt in 2019 naar verwachting met 2% om in 2020 af te zwakken naar een groei van 1,5%. Problematisch is dat het aanbod nog steeds groeit en de koek dus met meer bedrijven moet worden gedeeld.
    13/09/19
    Exclusief voor leden
    Meer festivals trekken minder bezoekers
    Nederland telt steeds meer festivals die minder bezoekers moeten verdelen. Wat is er in de markt aan de hand?
    13/09/19
    Exclusief voor leden
    Rotterdam Pride maakt eerste crowdsourcing pride vlag ter wereld
    Tijdens de Pride week van 22 t/m 29 september met het thema House of Colours, bouwt Rotterdam Pride ...
    13/09/19
    Museumjaarkaart en CJP veranderen voorwaarden stilzwijgend verlengen abonnement
    Museumkaart en CJP hebben hun werkwijze aangepast nadat de Autoriteit Consument & Markt (ACM) he...
    12/09/19
    Marketing D-Day: van een zoeker naar een boeker
    Donderdag 3 oktober vindt in de inspirerende omgeving van Emesa (Amsterdam) de vakdag Marketing D-Da...
    12/09/19
    Exclusief voor leden
    TUI kiest exclusief voor trein naar Parijs
    In het najaar van 2020 ruilt TUI vliegreizen naar Parijs in voor treinreizen. Wie dan een pakketreis naar Parijs bij TUI boekt, kan alleen nog maar met de trein reizen. TUI wil hiermee een bijdrage leveren aan het verminderen van de CO2-uitstoot.
    12/09/19
    Toeristen besteden 1,7 miljard euro in Drenthe
    In de Drentse vrijetijdseconomie werd het afgelopen jaar 1,7 miljard euro uitgegeven Dat maakte Marketing Drenthe bekend op een werkbezoek van Provinciale Statenleden afgelopen.
    12/09/19
    Echte inkomens stijgen nauwelijks
    Voor onze branche toch wel zorgelijk dat de koopkracht van Nederlanders in 2018 met slechts 0,3 procent is gestegen. De laagste groei sinds 2013. Dit ondanks de economische hoogtijdagen.
    Partners
    Breda University of Applied Sciences
    Initiatiefnemers
    NRIT Media
    Vrijetijdsnetwerk