Geplaatst op: 15-08-2019
Auteur: Hans van Leeuwen
PleisureWorld NRIT

Nieuwe koers Beerze Bulten met renovatie vakantiebungalows

Nieuwe koers Beerze Bulten met renovatie vakantiebungalows
Op de foto: Gerrit Jan Hagedoorn - Bultje - Hans van Leeuwen - Johanneke Hagedoorn

De Beerze Bulten heeft haar 14 zespersoons bungalows gerenoveerd. Hans van Leeuwen mocht de openingshandeling verrichten.


"De geslaagde renovatie van onze bestaande vakantiebungalows betekent wederom een belangrijke mijlpaal voor ons familiebedrijf. Het betekent tevens de start van een nieuwe koers waarin de verhoudingen tussen het aantal kampeerplaatsen en bungalows wellicht in de toekomst zullen veranderen”, aldus Gerrit Jan Hagedoorn.


Op uitnodiging van de Beerze Bulten & Bultje heeft Hans van Leeuwen de ludieke openingshandeling mogen verrichten als sluitstuk van de renovatie. "Wij hebben Hans gevraagd of hij dat voor ons wilde doen. Het is Hans die de sector weet te prikkelen met zijn rol als inspirator en adviseur. Als auteur van Het Handboek voor de Bungalowsector en de organisatie van de Vakdag Het Vakantiepark van de Toekomst de juiste man.”

Drie jaar voorbereiding

  

De voorbereidingen op de grondige renovatie van in totaal 14 zespersoons bungalows uit 1996 heeft bijna drie jaar geduurd. "Na drie keukens, evenzovele interieurs en de bestaande badkamer was het tijd voor meer luxe en comfort”, vertelt Gerrit Jan. "In het begin dachten wij aan een tweede badkamer, open haard en een ruime living met schuifpui. Met al deze bouwkundige aanpassingen om maar vooral meer leefruimte te creëren kwam een renovatiebudget per bungalow van boven de honderdduizend euro. Een bedrag dat nooit meer terug te verdienen is. Niet haalbaar en realistisch en wij zijn er toen naar de basisuitgangspunten gegaan dat het een luxe trendy uitstraling heeft en een comfortabele warme bungalow met materiaalgebruik dat past in deze tijd waarin lifestyle onderdeel wordt van de beleving.”

Maximaal resultaat met renovatie budget van € 50.000, - per bungalow

  

"Omdat wij alles in eigendom beheren en de wij verhuurtarieven niet wilden verhogen, moesten wij naar een bijstelling van het renovatiebudget. De huidige bungalows kunnen er nu weer dertig jaar tegenaan en dan zal het tegen die tijd wel zover zijn dat er iets anders moet komen. Dit betekende een bijstelling van het budget tot maximaal €50.000,- per bungalow. Door de renovatie hopen wij op betere reacties van de gasten en een hogere bezetting van de schouderseizoenen.” Johanneke Hagedoorn vult aan: "De grijze stenen, het metselwerk en de plavuizen pasten allemaal niet meer bij de huidige tijd. De badkamer was ook niet meer van deze tijd. We hebben alle bungalows gestript en kritisch gekeken naar slimme oplossingen toch voldoende ruimte te creëren. Ruimte is immers het nieuwe luxe!"




"Zo hebben wij de hangkasten op de slaapkamers vervangen door slimme inbouwkasten. Tegenwoordig laat men de kleren in de tassen zitten en door kortere verblijven neemt men simpelweg minder mee. Een klein kookeiland gekoppeld aan de eetkamertafel geeft een extra luxe impuls en de tuingerichte opstelling met een trendy interieur biedt dat comfort waar gasten naar op zoek zijn. De openhaard is gezien de beperkte ruimte gesneuveld in onze ideeën. Heel veel aandacht is gegaan naar de details die juist het comfortgevoel extra versterken zoals de kwaliteit van de bedden, gordijnen en sfeervolle accessoires. De oude uitstraling is geheel verdwenen en wij zijn trots op dit resultaat.”

Nieuwe visie en missie

  

Dit is een voorbode van een uitgebreid interview met Gerrit Jan en Johanneke Hagedoorn in het kader van hun nieuwe visie en missie 2030 waarbij wij uitgebreid ingaan op hun nieuwe plannen en uitdagingen. Dit diepteinterview zou een spiegel kunnen beteken voor veel collega’s uit de branche waarbij het om serieuze kengetallen, resultaten en benchmark gegevens gaat die met de sector gedeeld worden. 



 
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, bungalowparken, campings, kampeerterreinen, investeringen, innovatie

||| Blogs |||

06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
18/06/19
Van Industrieel Erfgoed en Ultra moderne Ski Centrum
Van Industrieel Erfgoed en Ultra moderne Ski Centrum
18/06/19 · Attractieparken · Dagrecreatie · Verblijfsrecreatie · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Vandaag deel 3 van mijn vijfdaags avontuur bij onze Oosterburen. We gaan op bezoek bij het Bernepark waar het bezoekerscentrum in een oude waterzuivering is gebouwd. Je kunt er zelfs slapen in rioolbuizen. Ook bezoeken we Ski Resort Alpenpark- Neuss en slapen daar in Hotel Fire & ICE.
28/05/19
Op de Duitse Tour langs toeristische Hot Spots
Op de Duitse Tour langs toeristische Hot Spots
28/05/19 · Attractieparken · Dagrecreatie · Horeca · Toerisme · Vakanties · Verblijfsrecreatie · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Vandaag start ik met een vijfdaags avontuur voor de ultieme short stay-bestemming bij onze Oosterburen in Noordrijn-Westfalen, een economisch zeer sterke regio met veel inwoners en unieke toeristische hot spots!
14/01/19
Oude strijder
Oude strijder
14/01/19 · Attractieparken · Beleid · Dagrecreatie · Duurzaam toerisme · Horeca · Leisure · Marketing · Natuur · Retail · Sport · Toerisme · Vakanties · Verblijfsrecreatie · Watersport · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...
25/09/18
En Footzy is (W)elke Plek
En Footzy is (W)elke Plek
25/09/18 · Dagrecreatie · Verblijfsrecreatie · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Het aantal kwalificaties in bijna 40 jaar noeste arbeid dat mij is opgespeld groeit nog steeds met...



||| Twitter |||

||| Nieuws |||

13/11/19
Reis & Co groeit met 700 vierkante meter
Op 11 en 12 januari 2020 vindt de zesde editie plaats van Reis&Co Event. Deze consumentenbeurs i...
12/11/19
Trendrapport Live: Gratis kennismiddag rond Trendrapport
Op maandagmiddag 25 november 2019 organiseren CBS, NBTC Holland Marketing, CELTH en PleisureWorld NRIT bij het CBS in Den Haag het jaarlijkse event Trendrapport Live.
12/11/19
Sophie van den Top wint TUI CELTH Sustainable Tourism Thesis Award 2019
Sophie van den Top, student Tourism Management aan Saxion Hogeschool in Deventer, heeft vrijdag 8 no...
12/11/19
Exclusief voor leden
Landal mag huisjes verhuren op Markerwadden en verdient er niets aan
Landal GreenParks gaat de vier eilandhuisjes op de Markerwadden verhuren. Vanaf het voorjaar van 2020 kunnen gasten dan op de nieuwe eilandengroep van Natuurmonumenten in het Markermeer blijven slapen. Landal verdient niets aan de verhuur, de opbrengsten vloeien geheel terug naar de natuur.
12/11/19
Exclusief voor leden
Driekwart van de vakantieparken heeft website niet op orde
Websites van bedrijven in de Nederlandse verblijfsrecreatie zijn niet goed beveiligd. Driekwart beschikt niet over een SSL-certificaat en heeft ook geen responsive site waardoor deze niet goed op alle devices worden weergegeven.
12/11/19
Exclusief voor leden
Roompot ontwikkelt weer twee parken in Zeeland
Roompot blijft volop nieuwe vakantieparken in Zeeland ontwikkelen. Aan het Veerse Meer wordt Vakantiepark VeerseKreek ontwikkeld en in Haamstede komt een luxeresort.
08/11/19
Exclusief voor leden
MRA's personaliseren reizen met cadeaus
TUI at Home, de franchisetak van TUI voor mobiele reisagenten (MRA’s), lanceert vandaag een beslot...
06/11/19
Gastvrij Nederland in verweer tegen mogelijke autoloze zondag
Een maandelijkse autoloze zondag is een slecht plan en werkt desastreus uit voor de gastvrijheidssector. Dat schrijft Gastvrij Nederland in een verklaring.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk