Geplaatst op: 15-08-2019
Auteur: Hans van Leeuwen
PleisureWorld NRIT

Nieuwe koers Beerze Bulten met renovatie vakantiebungalows

Nieuwe koers Beerze Bulten met renovatie vakantiebungalows
Op de foto: Gerrit Jan Hagedoorn - Bultje - Hans van Leeuwen - Johanneke Hagedoorn

De Beerze Bulten heeft haar 14 zespersoons bungalows gerenoveerd. Hans van Leeuwen mocht de openingshandeling verrichten.


"De geslaagde renovatie van onze bestaande vakantiebungalows betekent wederom een belangrijke mijlpaal voor ons familiebedrijf. Het betekent tevens de start van een nieuwe koers waarin de verhoudingen tussen het aantal kampeerplaatsen en bungalows wellicht in de toekomst zullen veranderen”, aldus Gerrit Jan Hagedoorn.


Op uitnodiging van de Beerze Bulten & Bultje heeft Hans van Leeuwen de ludieke openingshandeling mogen verrichten als sluitstuk van de renovatie. "Wij hebben Hans gevraagd of hij dat voor ons wilde doen. Het is Hans die de sector weet te prikkelen met zijn rol als inspirator en adviseur. Als auteur van Het Handboek voor de Bungalowsector en de organisatie van de Vakdag Het Vakantiepark van de Toekomst de juiste man.”

Drie jaar voorbereiding

  

De voorbereidingen op de grondige renovatie van in totaal 14 zespersoons bungalows uit 1996 heeft bijna drie jaar geduurd. "Na drie keukens, evenzovele interieurs en de bestaande badkamer was het tijd voor meer luxe en comfort”, vertelt Gerrit Jan. "In het begin dachten wij aan een tweede badkamer, open haard en een ruime living met schuifpui. Met al deze bouwkundige aanpassingen om maar vooral meer leefruimte te creëren kwam een renovatiebudget per bungalow van boven de honderdduizend euro. Een bedrag dat nooit meer terug te verdienen is. Niet haalbaar en realistisch en wij zijn er toen naar de basisuitgangspunten gegaan dat het een luxe trendy uitstraling heeft en een comfortabele warme bungalow met materiaalgebruik dat past in deze tijd waarin lifestyle onderdeel wordt van de beleving.”

Maximaal resultaat met renovatie budget van € 50.000, - per bungalow

  

"Omdat wij alles in eigendom beheren en de wij verhuurtarieven niet wilden verhogen, moesten wij naar een bijstelling van het renovatiebudget. De huidige bungalows kunnen er nu weer dertig jaar tegenaan en dan zal het tegen die tijd wel zover zijn dat er iets anders moet komen. Dit betekende een bijstelling van het budget tot maximaal €50.000,- per bungalow. Door de renovatie hopen wij op betere reacties van de gasten en een hogere bezetting van de schouderseizoenen.” Johanneke Hagedoorn vult aan: "De grijze stenen, het metselwerk en de plavuizen pasten allemaal niet meer bij de huidige tijd. De badkamer was ook niet meer van deze tijd. We hebben alle bungalows gestript en kritisch gekeken naar slimme oplossingen toch voldoende ruimte te creëren. Ruimte is immers het nieuwe luxe!"




"Zo hebben wij de hangkasten op de slaapkamers vervangen door slimme inbouwkasten. Tegenwoordig laat men de kleren in de tassen zitten en door kortere verblijven neemt men simpelweg minder mee. Een klein kookeiland gekoppeld aan de eetkamertafel geeft een extra luxe impuls en de tuingerichte opstelling met een trendy interieur biedt dat comfort waar gasten naar op zoek zijn. De openhaard is gezien de beperkte ruimte gesneuveld in onze ideeën. Heel veel aandacht is gegaan naar de details die juist het comfortgevoel extra versterken zoals de kwaliteit van de bedden, gordijnen en sfeervolle accessoires. De oude uitstraling is geheel verdwenen en wij zijn trots op dit resultaat.”

Nieuwe visie en missie

  

Dit is een voorbode van een uitgebreid interview met Gerrit Jan en Johanneke Hagedoorn in het kader van hun nieuwe visie en missie 2030 waarbij wij uitgebreid ingaan op hun nieuwe plannen en uitdagingen. Dit diepteinterview zou een spiegel kunnen beteken voor veel collega’s uit de branche waarbij het om serieuze kengetallen, resultaten en benchmark gegevens gaat die met de sector gedeeld worden. 



 
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, bungalowparken, campings, kampeerterreinen, investeringen, innovatie

||| Blogs |||

30/06/20
De serieuze business achter prikbordjes
De serieuze business achter prikbordjes
30/06/20 · · Yvonne van den Nieuwenhuizen | Lees meer
Pinterest wordt in Nederland door bedrijven nauwelijks ingezet. Dat is jammer want je kunt er gratis meer dan 3,5 miljoen consumenten mee bereiken. Hoe? Dat lees je in het blog van Yvonne.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
29/05/20
Niet doemdenken maar doendenken
Patronen doorbreken is moeilijk. En dat is precies wat er in deze tijden noodzakelijk is.
29/05/20
Wie breekt de macht van de Online Travel Agency’s?
Leisure Brains begrijpt er geen (J)OTA van dat er nog een OTA bestaat…. Ze vragen zich af of omdenken kans van slagen heeft.
13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

03/07/20
Corendon stelt vakantievluchten naar Turkije uit
Reisorganisatie Corendon heeft besloten om in ieder geval tot 22 juli geen vakanties naar Turkije ui...
03/07/20
Deense overheid steunt toerisme met kortingen in cultuur en vervoer
Maak de prijs van vervoer en vermaak lager en dan komen de gasten, verwacht de Deense overheid. Vaka...
03/07/20
Tim en Tom Coronel openen nieuwe duo-racer waterglijbaan in Center Parcs De Eemhof
Een leuke en heel toepasselijke openingsactie op Center Parcs de Eemhof. Autocoureurs en tweeling Tim en Tom Coronel openden de nieuwe duo-racer waterglijbaan. Zij werden gevolgd door drie andere tweelingen die op de glijbaan van ruim 85 meter met elkaar raceten om te kijken wie het snelst beneden was.
03/07/20
COVID Risk Model geeft perspectief op evenementen in België
Die slimme Vlamingen van Toerisme Vlaanderen hebben met hulp van diverse partijen het COVID Event Ri...
03/07/20
1,5 miljard euro verlies voor sportsector
De Nederlandse sportsector verliest tot 1 augustus 1,5 miljard euro aan omzet. De inkomstenderving is groter, acuter en directer bij sportondernemers en evenementenorganisatoren, maar ook verenigingen, bonden en het betaald voetbal worden hard getroffen door de coronamaatregelen.
03/07/20
Vinkeveen krijgt nieuw natuurgebied 'Marickenland'
Vinkeveen krijgt er een nieuw natuurgebied bij onder de naam ‘Marickenland’. Dit rietland-natuur...
03/07/20
Harde CBS-cijfers: Vakanties in maart al gehalveerd
Dat Nederlanders in de piek van de coronacrisis niet op vakantie gingen, wisten we allang. Vandaag komt het CBS met de harde cijfers over de eerste coronamaand maart.
03/07/20
Exclusief voor leden
Draagkrachtonderzoek voor Giethoorn, Kinderdijk en Zaanse Schans
Hotspots Giethoorn, Kinderdijk en de Zaanse Schans zijn afgelopen week gestart met een draagkrachtonderzoek. De drie gebieden werken samen met NBTC in het project Hotspots. Het onderzoek wordt uitgevoerd in samenwerking met professor Jan van der Borg van de Katholieke Universiteit Leuven.