Geplaatst op: 09-08-2019
Auteur: Marc Gerlings

Mening over cabinepersoneel: als ze maar klantvriendelijk zijn

Mening over cabinepersoneel: als ze maar klantvriendelijk zijn

Het merendeel van de Nederlanders lijkt niets te geven om de ‘looks’ van het cabinepersoneel bij luchtvaartmaatschappijen. Maar liefst 43 procent van de Nederlanders maakt het bijvoorbeeld niets uit als cabinepersoneel zichtbare tatoeages, piercings of tandversieringen heeft, ‘als zij maar klantvriendelijk zijn’. Dat blijkt uit een representatieve steekproef van Vliegtickets.nl.

Nog eens 28,1 procent van de ondervraagden vindt tatoeages, piercings en/of tandversieringen niet per se storend, ‘mits ze niet te heftig zijn.’ Een iets groter percentage (28,2%) vindt het wel terecht dat het cabinepersoneel geen zichtbare tatoeages, piercings en/of tandversiering mag hebben.

Hakken & make-up

Ook over het dragen van een schoen met hak hebben veel Nederlanders een uitgesproken mening. Hoewel het dragen van hakken nog altijd de norm is als stewardess, vindt 67,9 procent dat ronduit belachelijk. Slechts 8,8 procent van de ondervraagden vindt dat het dragen van hakken hoort bij het werk als stewardess.

Vliegtickets.nl vroeg tevens naar de mening over de zichtbare hoeveelheid make-up die stewardessen op hebben.
74,2 procent vindt dat niet per se nodig, maar vindt wel dat de stewardess er verzorgd uit dient te zien.23 procent van de ondervraagden vindt dat stewardessen helemaal geen make-up hoeven te dragen, ‘als ze mij maar goed helpen.’2,8 procent van de ondervraagden vindt het horen bij het werk als stewardess.

Gezond gewicht

Dat een steward/stewardess een gezond gewicht heeft, vindt:

- 62,1 procent niet per se belangrijk, ‘als hij/zij het werk maar goed kan uitvoeren’.
- 21,5 procent totaal onbelangrijk: ‘cabinepersoneel moet er in allerlei soorten en maten zijn’.
- 14,4 procent wél heel belangrijk: ‘omdat dat hoort bij het werk’.
Trefwoorden: vliegen, stewardess, cabinepersoneel

||| Blogs |||

28/07/20
I am the greatest!
I am the greatest!
28/07/20 · Reis & vervoer · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Marcel Baltus wil met zijn blog de nieuwsredacties eens opschudden. Zij kiezen steevast voor de grote bedrijven als de reisbranche in de actualiteit staat. De vele duizenden kleine reisbedrijven krijgen geen aandacht terwijl zij het kloppend hart zijn van de branche.
29/05/20
Niet doemdenken maar doendenken
Patronen doorbreken is moeilijk. En dat is precies wat er in deze tijden noodzakelijk is.
06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

11/08/20
Formele goedkeuring in België voor overname Corendon door Sunweb
Reisorganisatie Sunweb Group heeft formele goedkeuring gekregen van de Belgische Mededingingsautorit...
10/08/20
Prijs camping en bungalow fors omhoog
Onze sector had in juli een behoorlijke invloed op de inflatie in Nederland. Het huren van een accommodatie op een camping of bungalowpark werd flink duurder, pakketreizen naar het buitenland hadden juist een prijsdempend effect.
07/08/20
Transavia voorkomt verdere dip in Eindhoven Airport
Het aantal vluchten van en naar Eindhoven Airport tussen 18 juni en 31 juli daalde ten opzichte van ...
06/08/20
Plan voor teststraat corona in Schiphol
Donderdag 7 augustus houden premier Rutte en minister van gezondheidszaken De Jonge een persconferen...
05/08/20
ANVR blij met uitbreiding SGR-garantie op reisvouchers
De garantie voor de SGR-vouchers wordt uitgebreid. Gisteren was ophef ontstaan omdat die vouchers alleen door SGR gedekt zijn als de boekingsdatum op of voor 16 maart lag. Dat criterium heeft SGR nu laten vallen. Daarnaast is de regeling met vier maanden verlengd tot 1 januari 2021.
04/08/20
Booking.com ontslaat kwart van personeel
Booking.com gaat wereldwijd een kwart van alle banen schrappen.
04/08/20
Consumentenbond niet blij met communicatie rond vouchers
De Consumentenbond is niet tevreden over de communicatie van reisorganisaties rond de vouchers die ANVR-reisorganisaties uitgeven met SGR-dekking.
04/08/20
Exclusief voor leden
easyJet wil op 40% capaciteit vliegen
Voor de komende drie maanden wil easyJet de capaciteit uitbreiden naar 40% van de vloot. Dat is 10% hoger dan aanvankelijk gepland.