Geplaatst op: 09-08-2019
Auteur: Marc Gerlings

Mening over cabinepersoneel: als ze maar klantvriendelijk zijn

Mening over cabinepersoneel: als ze maar klantvriendelijk zijn

Het merendeel van de Nederlanders lijkt niets te geven om de ‘looks’ van het cabinepersoneel bij luchtvaartmaatschappijen. Maar liefst 43 procent van de Nederlanders maakt het bijvoorbeeld niets uit als cabinepersoneel zichtbare tatoeages, piercings of tandversieringen heeft, ‘als zij maar klantvriendelijk zijn’. Dat blijkt uit een representatieve steekproef van Vliegtickets.nl.

Nog eens 28,1 procent van de ondervraagden vindt tatoeages, piercings en/of tandversieringen niet per se storend, ‘mits ze niet te heftig zijn.’ Een iets groter percentage (28,2%) vindt het wel terecht dat het cabinepersoneel geen zichtbare tatoeages, piercings en/of tandversiering mag hebben.

Hakken & make-up

Ook over het dragen van een schoen met hak hebben veel Nederlanders een uitgesproken mening. Hoewel het dragen van hakken nog altijd de norm is als stewardess, vindt 67,9 procent dat ronduit belachelijk. Slechts 8,8 procent van de ondervraagden vindt dat het dragen van hakken hoort bij het werk als stewardess.

Vliegtickets.nl vroeg tevens naar de mening over de zichtbare hoeveelheid make-up die stewardessen op hebben.
74,2 procent vindt dat niet per se nodig, maar vindt wel dat de stewardess er verzorgd uit dient te zien.23 procent van de ondervraagden vindt dat stewardessen helemaal geen make-up hoeven te dragen, ‘als ze mij maar goed helpen.’2,8 procent van de ondervraagden vindt het horen bij het werk als stewardess.

Gezond gewicht

Dat een steward/stewardess een gezond gewicht heeft, vindt:

- 62,1 procent niet per se belangrijk, ‘als hij/zij het werk maar goed kan uitvoeren’.
- 21,5 procent totaal onbelangrijk: ‘cabinepersoneel moet er in allerlei soorten en maten zijn’.
- 14,4 procent wél heel belangrijk: ‘omdat dat hoort bij het werk’.
Trefwoorden: vliegen, stewardess, cabinepersoneel

CELTH
 






||| Nieuws |||

19/04/24
Marketing Drenthe lanceert campagne om eigen omgeving te herontdekken
Twee weken lang gaan door heel Drenthe posters hangen in bushokjes om de inwoners van Drenthe te inspireren hun eigen omgeving te verkennen.
17/04/24
Exclusief voor leden
Jaarbeurs zet campagne congrescoaches op voor vasthouden toppositie
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
09/04/24
De Kunst van de Korte Keten centraal in Overijssel
In Overijssel is het kleinste mobiele museum van Nederland gepresenteerd: Blij in de Wei!' op Zuivelboerderij de Waard in Balkbrug. De Korte Keten Experience gaat niet alleen om de kunstwerken maar vooral om het verhaal van de korte keten en streekproducten en hun producenten.
05/04/24
4 nieuwe leden Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Met de benoeming van 4 nieuwe leden in de Raad van Toezicht van Utrecht marketing is Utrecht Marketing ook de komende jaren verzekerd van robuust toezicht en en een klankbord vol expertise en ervaring.
29/03/24
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 - Zet jouw transitie in
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
20/03/24
Groningen Store organiseert schattenjacht in de stad
De Groningen Store bestaat vijf jaar en viert dat met een nieuwe webshop en een schattenjacht in de stad. Daarmee worden inwoners op een bijzondere manier bij de VVV betrokken.
20/03/24
Exclusief voor leden
Campagne door dmo's Finland rond 'gelukkigste bevolking ter wereld'
Finland is vandaag voor het zevende opeenvolgende jaar uitgeroepen tot het land met de gelukkigste bevolking ter wereld, volgens het World Happiness Report 2024* van de Verenigde Naties. Visit Finland en Helsinki Partners zetten dat in voor een campagne om een klein groepje bezoekers de lifehacks te laten ervaren met een masterclass.
07/03/24
NS station Leeuwarden steunt museum Princessehof
Spoorbedrijf NS wil meer doen met maatschappelijke partners. Concreet is dit te zien in het station ...

||| Agenda |||

24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...