Geplaatst op: 09-08-2019
Auteur: Marc Gerlings

Beleefweek koppelt Limburgse natuur aan streekproducten

Beleefweek koppelt Limburgse natuur aan streekproducten
Foto: Limburg Marketing

De Beleefweek Limburg 2019 laat het Limburgse landschap beleven en streekproducten komen ruim aan bod. Van 6 tot en met 15 september 2019 organiseren de Nationale Parken ‘De Maasduinen’, ‘De Groote Peel’, ‘De Meinweg’ en ‘Nationaal Landschap Zuid-Limburg’, een week met aantrekkelijke activiteiten voor jong en oud in de natuur met dit jaar als thema ‘grenzeloos genieten’. Met de Beleefweek willen de initiatiefnemers laten zien hoe bijzonder Limburg is en welke verborgen pareltjes er nog te ontdekken zijn.


De activiteiten tijdens de Beleefweek vinden op en rondom de drie Nationale Parken en het Nationaal Landschap Zuid-Limburg plaats. Eén van die activiteiten is ‘Tour de Boer’ op 7 september a.s. waarop inwoners en bezoekers kennis kunnen maken met boeren in Zuid-Limburg.

Verder staan een ‘Jazz Tour aan de Maas’ in Ottersum op het programma, een ‘Volle maan zeiltocht’ in Ophoven/Kinrooi en ‘de Dag van de stroopstokers’ in Nederweert.

Trefwoorden: natuur, beleving, evenement

||| Blogs |||

06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
04/10/18
Segregatie of integratie?
Eind juni vond bij mij in de buurt de Champions Trophy voor nationale hockeyteams plaats. Een mooi...
28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...
30/06/15
De Tour de France winnen we niet
Het lijkt wel of we niet erg goed zijn in leren en onthouden. Fouten maken we met regelmaat en hela...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

17/01/20
Nederlands tulpenfeest: nationale tulpendag
Op Nationale Tulpendag, morgen zaterdag 18 januari 2019, vindt in Amsterdam de officiële aftrap van...
09/01/20
Exclusief voor leden
Inflatie omhoog, in onze branche stijgen prijzen nog eens bovengemiddeld
Nederland had in 2019 de op één na hoogste inflatie van de Eurozone. In onze branche stegen de prijzen bovengemiddeld.
08/01/20
Ahoy wint Rotterdamse marketingprijs
Eventlocatie Rotterdam Ahoy is de winnaar van de 19e Marketing Award Rotterdam. Directeur Jolanda Ja...
23/12/19
Keukenhof: 2019 in cijfers
Keukenhof sluit 2019 af met 7 miljoen bloembollen in de grond. De tuinmannen hebben de bollen de afg...
20/12/19
Rapport Toegankelijk toerisme gepresenteerd
In Utrecht vond dinsdag 17 december de eerste editie van het symposium Op weg naar een inclusieve re...
18/12/19
Awardregen op 50ste editie Vakantiebeurs
Op donderdag 16 januari vindt op de Vakantiebeurs in Jaarbeurs de jaarlijkse uitreiking van de Zoove...
18/12/19
“Nieuwe’ Van Gogh terug in Nederland
Adriaan Dönszelmann (zakelijke directeur en plaatsvervangend algemeen directeur Van Gogh Museum) en...
17/12/19
Tech-Travel innovators Bidroom en Tiqets uitgeroepen tot beste start-up en beste scale-up
Twee Nederlandse techbedrijven in de reisbranche zijn tijdens de Uzakrota Travel Summit, op 13 decem...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk