Geplaatst op: 09-08-2019
Auteur: Marc Gerlings

Beleefweek koppelt Limburgse natuur aan streekproducten

Beleefweek koppelt Limburgse natuur aan streekproducten
Foto: Limburg Marketing

De Beleefweek Limburg 2019 laat het Limburgse landschap beleven en streekproducten komen ruim aan bod. Van 6 tot en met 15 september 2019 organiseren de Nationale Parken ‘De Maasduinen’, ‘De Groote Peel’, ‘De Meinweg’ en ‘Nationaal Landschap Zuid-Limburg’, een week met aantrekkelijke activiteiten voor jong en oud in de natuur met dit jaar als thema ‘grenzeloos genieten’. Met de Beleefweek willen de initiatiefnemers laten zien hoe bijzonder Limburg is en welke verborgen pareltjes er nog te ontdekken zijn.


De activiteiten tijdens de Beleefweek vinden op en rondom de drie Nationale Parken en het Nationaal Landschap Zuid-Limburg plaats. Eén van die activiteiten is ‘Tour de Boer’ op 7 september a.s. waarop inwoners en bezoekers kennis kunnen maken met boeren in Zuid-Limburg.

Verder staan een ‘Jazz Tour aan de Maas’ in Ottersum op het programma, een ‘Volle maan zeiltocht’ in Ophoven/Kinrooi en ‘de Dag van de stroopstokers’ in Nederweert.

Trefwoorden: natuur, beleving, evenement
    

||| Blogs |||

11/06/19
Ik google, jij googlet en wij googlen
Ik google, jij googlet en wij googlen
11/06/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Afgelopen week bracht ik een bezoek aan Google in Amsterdam. Ik was altijd al nieuwsgierig naar de m...
18/03/19
Een community voor marketingvraagstukken?
Een community voor marketingvraagstukken?
18/03/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Sinds een aantal weken werk ik in het onderwijs. Een totaal andere wereld, in vergelijking met mijn ...
14/01/19
Oude strijder
Oude strijder
14/01/19 · Attractieparken · Beleid · Dagrecreatie · Duurzaam toerisme · Horeca · Leisure · Marketing · Natuur · Retail · Sport · Toerisme · Vakanties · Verblijfsrecreatie · Watersport · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
06/07/17
De brug over de online generatiekloof
"Stuur maar een appje”, hoor je vaak als mensen in contact willen blijven. Online, social media, ...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

13/08/19
Vliegende mascotte Taiwan Tourism zweeft boven Overijssel
Om de veelzijdigheid van Taiwan te delen en bekendheid in alle windrichtingen te vergroten toert Ta...
13/08/19
Exclusief voor leden
Routeapp Landschap Overijssel 17.500 keer per maand gedownload
Om wandelaars en fietsers te inspireren om er vaker op uit te gaan en meer te ontdekken in het land...
09/08/19
Beleefweek koppelt Limburgse natuur aan streekproducten
De Beleefweek Limburg 2019 laat het Limburgse landschap beleven en streekproducten komen ruim aan b...
07/08/19
Mooie stations bij bekende toeristische steden (+ video)
Met een overtuigende meerderheid hebben treinreizigers en bezoekers 'Hoofdstation' Groningen verkoz...
06/08/19
Exclusief voor leden
Campagne Lekker Fietsen 2019 sterk online en in print
In de maand mei hield Visit Veluwe de campagne Lekker Fietsen. De campagne kreeg veel aandacht onli...
05/08/19
Exclusief voor leden
Varend Corso vaart in 2020 mogelijk door tot Den Haag
Dit jaar keken volgens de opgave van de organisatie van Varend Corso Westland rond de 550.000 mensen...
24/07/19
Exclusief voor leden
Roompot stopt sponsoring wielerploeg
Na vijf jaar stopt Roompot met het investeren in een wielerploeg. Dat betekent dat de huidige ploeg...
24/07/19
Creatieve producten voor touringcars door studenten
De opleiding toerisme en recreatiemanagement van Hogeschool VIVES campus Brugge en opleiding Thomas...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk