Nieuwe economie creëren door de eyeballs van de wereld vast te houden
Interview met Diane Nijs over haar nieuwste boek Advanced Imagineering
Bijna 20 jaar na het eerste Nederlandse boek over Imagineering vond een van de auteurs, Diane Nijs, het tijd voor een fundamentele update. Advanced Imagineering schreef ze samen met collega’s en moet een fris, maar tevens wetenschappelijk onderbouwd, perspectief bieden op innovatie in tijden van groeiende complexiteit. Ik spreek af in een prachtig verbouwd klooster, de nieuwe thuisbasis voor de Breda University of Applied Scienes (voorheen NHTV). Het wordt een betoog van een gedreven innovator die graag buiten de lijntjes kleurt.
>>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform. Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Topics:Beleid, Cultuur, Dagrecreatie, Duurzaam toerisme, Leisure, Marketing, Onderzoek, Reis & vervoer, Retail, Toerisme, Vakanties, Verblijfsrecreatie, Watersport
Trefwoorden: imagineering, innovatie
|
|
06/05/20
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
|
26/03/20
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
|
14/01/19
Er waren mij de laatste jaren al heel
wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...
|
13/12/18
Na de
Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk
steeds belangrijker. Vo...
|
10/07/18
"Kamer
denkt over glas wijn bij de kapper”, zo luidde de kop bij het NOS deze
week. Een slijt...
|
|
16/01/23
Europa-Park in Duitsland heeft in het seizoen 2022 voor het eerst meer dan zes miljoen bezoekers in één seizoen ontvangen. Het park wordt daarmee door de bezoekers ‘beloond’ voor de 80 miljoen euro die de afgelopen drie jaar in het park werd geïnvesteerd. Maar er zijn ook grote uitdagingen.
|
10/01/23
Investeringsmaatschappij Syntrus Achmea Real Estate & Finance geeft een signaal af dat winkelformules weer meer kansen krijgen in een aantrekkelijke stad.
|
14/09/22
Kampeer- en sportwinkelketen Decathlon en modeketen H&M zeggen toe duurzaamheidsclaims op hun kleding en/of websites aan te passen of niet meer te gebruiken. ACM tikte hen op de vingers omdat de duurzaamheidsclaims niet te controleren zijn. Een case die verhelderend kan zijn over wat wél en niet misleiding is bij duurzaamheidsclaims.
|
06/09/22
Een leuke bijvangst van een retailonderzoek van ABN-AMRO naar het koopgedrag van aanstaande ouderen.
|
09/05/22
Van 9 mei tot en met 30 mei 2022 kunnen Nederlandse gemeenten financiële ondersteuning aanvragen om winkelgebieden weer aantrekkelijk te maken voor zowel bewoners als bezoekers. Het ministerie van Economische Zaken en Klimaat stelt voor deze ronde in totaal 22 miljoen euro beschikbaar.
|
04/03/22
De eerste resultaten van de Druktemonitor Gelderland zijn bekend. Op de 80 locaties waar de monitor werd ingezet zijn bijna 240 miljoen bezoeken geteld. Bijzonder is de methode waar real-time, anoniem en automatisch wordt geteld.
|
13/12/21
Vandaag verschijnt de 40ste editie van het Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd. Wat in de jaren tachtig van de vorige eeuw begon met een dun boekje rond het toen nieuwe ContinuVakantieOnderzoek (CVO) is in veertig jaar uitgegroeid tot een volwaardig jaarboek voor de gehele toerisme- en vrijetijdssector met trends, data, ontwikkelingen en inspiratie.
|
07/10/21
De Designer Outlet Roermond beschikt sinds kort over een toeristische Infodesk in de nieuwe Guest Services Terminal. De bedoeling is het winkelende publiek op piekmomenten actief te informeren over de uitgebreide toeristische en recreatieve mogelijkheden in de binnenstad en de regio.
|
|