Geplaatst op: 07-08-2019
Auteur: Marc Gerlings

Mooie stations bij bekende toeristische steden (+ video)

Station Groningen verkozen tot mooiste station van 2019

Mooie stations bij bekende toeristische steden (+ video)

Met een overtuigende meerderheid hebben treinreizigers en bezoekers 'Hoofdstation' Groningen verkozen tot mooiste station van Nederland van 2019. Opvallend, de mooiste stations staan bij bekende toeristische steden. Het historische station van Valkenburg pakte een mooie tweede plaats op de voet gevolgd door Rotterdam Centraal. In totaal konden acht stations meedingen naar deze prestigieuze eretitel.


Assistent stationsmanager Erik van Willenswaard nam de prijs vol trots in ontvangst. De plaquette met de begeerde titel krijgt - in elk geval voor een jaar - een mooie plek in station Groningen.


Assistent Stationsmanager Erik van Willenswaard: "Wij wisten natuurlijk wel dat Groningen een prachtig station heeft, maar dat onze reizigers dit ook met zovelen vinden, is echt fantastisch!”


Verschil met Nr 2 is groot

Groningen kreeg in totaal ruim 33% van de stemmen op haar naam. Runner-up is het historische station van Valkenburg dat met 16% van de stemmen grote namen als Rotterdam Centraal (14%), Amsterdam Centraal (11%) en Utrecht Centraal (9%) achter zich wist te houden. In totaal hebben meer dan 10.000 mensen een stem uitgebracht en dat geeft aan dat deze verkiezing leeft onder onze reizigers.

Eerste verkiezingen voor draaipunt in leisure

Dit jaar werden deze verkiezingen voor het eerst gehouden. Het idee kwam van Gerjan Vasse, Social Media Manager van NS: "Stations zijn meer dan een plek waar je naar binnen rent om in de trein te springen en omgekeerd weer eruit na aankomst (meestal kijkend op je mobiele telefoon). Wij vinden dat je best stil mag staan bij de bijzondere en soms historische aspecten die een station heeft te bieden. Bovendien zijn de stations steeds gastvrijer geworden en inmiddels vaak een plek om bijvoorbeeld te vergaderen, mensen te ontmoeten of te winkelen. Met deze verkiezing zien we dat stations wel degelijk leven onder onze reizigers en bezoekers, dus we overwegen zeker om dit volgend jaar nogmaals te doen."



Trefwoorden: reizen, trein, station

||| Blogs |||

29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.
24/03/20
Leidt het coronavirus straks tot een reset in ons denken en handelen?
En dan nu wat positief nieuws over het coronavirus2020. Alleen al om de allitererende getallen zou j...
06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
11/06/19
Ik google, jij googlet en wij googlen
Ik google, jij googlet en wij googlen
11/06/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Afgelopen week bracht ik een bezoek aan Google in Amsterdam. Ik was altijd al nieuwsgierig naar de m...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

02/07/20
Campagne laat Groningers eigen gebied (her)ontdekken
Om te laten zien dat Groningen van alles te bieden heeft voor een vakantie of het besteden van de vrijetijd in eigen omgeving, lanceert Marketing Groningen vrijdag 3 juli de zomercampagne ‘Gelukkig ben je in Groningen’.
02/07/20
MarketingOost partner van Kennisnetwerk Destinatie Nederland
MarketingOost wordt partner van Kennisnetwerk Destinatie Nederland. Daarmee treedt deze toonaangevende destinatiemarketing- en –managementorganisatie toe tot het landelijke DMO netwerk
02/07/20
Bezorger en sponsor voor Van Gogh Museum
Bezorgingsdienst DHL Express wordt voor de periode van drie jaar een sponsor van het Van Gogh Museum...
29/06/20
Exclusief voor leden
Vijf nationale parken bundelen marketingkrachten
Vijf nationale parken presenteren zichzelf sinds kort op de nieuwe website www.beleefdenationalepark...
25/06/20
Bucket Bar en VVV ineen
Crisistijden maakt creatief en zorgt voor onverwachte samenwerkingen. Wat doen ze in Kampen?
25/06/20
Duitse gemeente Selfkant sluit aan bij Visit Zuid-Limburg
Best wel bijzonder. Een Duitse gemeente die aansluit bij een Nederlandse DMO. In Zuid-Limburg is dat nu werkelijkheid.
22/06/20
Gelderland steekt 4,6 miljoen euro in toerisme en recreatie
Provincie Gelderland maakt € 4,6 miljoen vrij voor de ondersteuning van toerisme en recreatie dat hard is getroffen door de covid-19-maatregelen.
19/06/20
Breda krijgt eerste LocalGuides
Breda Marketing lanceert LocalGuides, een team van twintig Bredase vrijwilligers die tips, informatie en vooral inspiratie geven aan lokale, en (inter)nationale bezoekers van de stad en de regio.