Geplaatst op: 08-08-2019
Auteur: Marc Gerlings

Duizenden inschrijvingen als odsider

Duizenden inschrijvingen als odsider

De expeditie "Oceania" zoekt jonge avonturiers die bereid zijn om de wereld rond te reizen. Het doel van dit grote avontuur is om mensen vertrouwd te maken met Agenda 2030 en concrete oplossingen voor globale problemen voor te stellen om zo het leven van iedereen te verbeteren zonder dat er iemand achtergesteld wordt. De casting begon op 26 juni en er hebben zich al 11.000 jongeren ingeschreven. Inschrijven kan nog tot 31 augustus.

De hoofdrolspelers zijn onverschrokken jongeren die bereid zijn om in te schepen voor een uniek avontuur met als doel de wereld te veranderen. De nieuwe expeditieleden, "ODSIDERS" genoemd, moeten tussen 20 en 30 jaar oud zijn, afgestudeerd zijn aan de universiteit, liefhebbers zijn van de wetenschap, leergierig zijn, en zich inzetten voor de planeet, mensen, vooruitgang en vrede.Hun werk bestaat erin allianties te smeden tussen ondernemers, socioculturele leiders, wetenschappers en bedrijven. Daarnaast gaan ze het werk promoten van de lokale projecten en entiteiten van de landen die ze bezoeken en die de doelstellingen betreffende duurzame ontwikkeling van de Verenigde Naties nastreven. In twee jaar tijd zullen ze meer dan 30.000 zeemijlen afleggen en in meer dan 80 gebieden van 36 landen met meer dan 1500 wetenschappers praten.




De casting vindt plaats via https://www.expedicionoceania.com/casting. Meer informatie over de Expeditie vind je opwww.expedicionoceania.com


De expeditie vertrekt na de zomer via twee wegen: de eerste weg gaat over zee van oost naar west (aan boord van het zeilschip "Aquarela") en de tweede over land van noord naar zuid, onder leiding vanJordi Tosas, een van de beste alpinisten en klimmers ter wereld. De jongeren zullen concrete oplossingen zoeken om de voornaamste uitdagingen waar de mensheid in de 21ste eeuw voor staat, op te lossen, met als leidraad de voorstellen van de VN-Agenda 2030.

Het project wordt rond vier grote formats georganiseerd:

1 Een documentaire reeks: Oceania 2020

2 Een fictieve reeks: Oceania 2030

3 Een muzikaal project met honderden musici van overal ter wereld die samen de soundtrack van Agenda 2030 zullen creëren.

4 Een reeks tv-formats gebaseerd op de Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen (SDG's) met in de hoofdrol relevante personages uit de cultuur- en tv-wereld zoals Mario Picazoen de humorist José Mota.


Oceania kan rekenen op de steun van de Regering via de Hoge Commissaris voor Agenda 2030, ECODES, het College van Biologen, het College van Chemici, het College van Fysici en Geologen evenals de Comunidad por el Clima (Gemeenschap voor het Klimaat).

Trefwoorden: reizen, natuur, klimaat, format

||| Blogs |||

30/06/20
De serieuze business achter prikbordjes
De serieuze business achter prikbordjes
30/06/20 · · Yvonne van den Nieuwenhuizen | Lees meer
Pinterest wordt in Nederland door bedrijven nauwelijks ingezet. Dat is jammer want je kunt er gratis meer dan 3,5 miljoen consumenten mee bereiken. Hoe? Dat lees je in het blog van Yvonne.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
29/05/20
Niet doemdenken maar doendenken
Patronen doorbreken is moeilijk. En dat is precies wat er in deze tijden noodzakelijk is.
29/05/20
Wie breekt de macht van de Online Travel Agency’s?
Leisure Brains begrijpt er geen (J)OTA van dat er nog een OTA bestaat…. Ze vragen zich af of omdenken kans van slagen heeft.
13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

11/07/20
Antwerpen maakt site met groen dicht bij huis
Tijdens de coronacrisis werden we gedwongen recreatie dicht bij huis te zoeken. Voor veel consumenten begon een zoektocht naar mooie natuur in de buurt. Om dat te faciliteren heeft de provincie Antwerpen een GroenZoeker gemaakt.
11/07/20
MarketingOost ontwikkelt ‘Hier-moet-je-zijn’ widget
MarketingOost voert diverse campagnes om toeristen te interesseren voor een bezoek aan Overijssel.Om te zorgen dat alle ondernemers eenvoudig online kunnen aansluiten bij deze campagne heeft MarketingOost een widget ontwikkeld.
11/07/20
Prognose toerisme in Amsterdam: -62% tot -74%
Amsterdam verwacht dit jaar tussen de 62% tot 74% minder verblijfsbezoekers. Ook het dagbezoek krijgt een flinke knauw en daalt met 44% tot 54%. Dat heeft de dienst Onderzoek, informatie en Statistiek berekend.
11/07/20
Levensgrote KLM DC-3 is Madurodam’s nieuwste attractie
Madurodam heeft een nieuwe attractie waar de luchtvaart en de Nederlandse ondernemersgeest centraal staat. Na een bouwtraject van ruim 1,5 jaar opende de cabin crew vanochtend voor het eerst voor bezoekers de deur in van de levensgrote zilvergrijze KLM DC-3.
11/07/20
Eerste Vestingstedenroute gelanceerd
De eerste autoroute voor vestingsteden is een feit. Gisteren werd in het Brabantse Geertruidenberg de Zuiderwaterlinieroute geopend.
11/07/20
Pintransacties herstellen maar niet in vrije tijd
Consumenten betalen weer bijna net zoveel met pin als in dezelfde periode een jaar geleden. Maar de verschillen tussen de branches zijn aanzienlijk.
11/07/20
Horeca verkocht 80.000 waardebonnen
Het initiatief ‘Help de Horeca’ heeft maar liefst 3,7 miljoen euro opgeleverd voor horecazaken in Nederland.
10/07/20
Bezoekerslift Utrechtse Dom open
De 24-jarige Thom Stulen is vrijdag als eerste met de bezoekerslift van de Utrechtse Domtoren omhoog...