Geplaatst op: 06-08-2019

NRIT Nieuwsupdate 6 augustus 2019

NRIT Nieuwsupdate 6 augustus 2019
NRIT Media biedt op haar Kennisplatform een dagelijkse nieuwsupdate. Elke dag een nieuw kort overzicht van het belangrijkste nieuws van de dag. Het nieuwsoverzicht vullen we gedurende de hele dag aan met nieuws dat al op de website heeft gestaan aangevuld met nieuws dat de website niet heeft gehaald maar toch vermeldenswaardig is.
  • Campagne Lekker Fietsen 2019 sterk online en in print: In de maand mei hield Visit Veluwe de campagne Lekker Fietsen. De campagne kreeg veel aandacht online en offline. Door de combinatie van specifieke magazines in de doelgroep, eigen social media en landingspagina werd een breed publiek bereikt. De campagne haakte in op de ooit landelijk bekende...

  • Green Energy Mill voor festivals: Het Belgische festival Pukkelpop heeft een primeur met de Green Energy Mill die ontwikkeld is op de TU Eindhoven. De toren wekt energie op met een windmolen en gekleurde zonnepanelen. De toren is een idee van TU/e bouwkundige Faas Moonen die zich ergerde aan het vervuilende karakter van veel festiva...

  • Prijzen stijgen hard: De prijzen blijven in Nederland harder stijgen dan in de Eurozone. Nederland loopt uit de pas vanwege de invoering van een hoger btw-tarief en de verhoging van de belasting op energie. Dat merken we ook in de gastvrijheidsbranche.In juli 2019 waren consumentengoederen en -diensten 2,5% duurder dan e...

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • ||| Blogs |||

    25/11/21
    Verduurzaming Toerisme in Nederland moet sneller
    Jos Vranken en Martin Cnossen nodigen de sector uit om een duurzame versnelling in te zetten.
    08/11/21
    Gooi je oude schoenen niet te vroeg weg
    Bij de oprichting van je bedrijf is je concept cruciaal. Wat is je product, wie behoort tot de doelgroep, welke prijs vraag je, wat is het onderscheidend vermogen, wat is de toegevoegde waarde van je bedrijf? En nog 10 vragen uit het boekje voor beginners. Als een bedrijf eenmaal draait lijkt het allemaal vanzelf te gaan toch? Niet is minder waar natuurlijk. Waar wij de echte uitdaging zien is als een bestaand bedrijf wil of moet transformeren naar een ander of aanvullend concept. De winkel verbouwen als het ware, terwijl die wel open moet blijven.
    14/10/21
    Varkens in nood op Lisboa Airport
    Claustrofobie. Je vraag er niet om. Dat heb je, of niet. En fijn is het geenszins. Hele kleine liften? Ik neem de trap wel. Al is die 10 verdiepingen hoog. Grote mensenmassa’s? Ik vermijd ze liever. - Marcel Baltus komt terecht in terminal 2 van Lisbon Airport en krijgt veel waardering voor Schiphol.
    20/09/21
    New opportunities arise
    New opportunities arise
    20/09/21 · · Roland Kleve | Lees meer
    This edition, with many in-depth articles, highlights the past corona period (what hit us?) but also looks ahead and focuses on new opportunities for our ‘new normal’. Here is an assembly of passioned articles written by our lecturers, students and industry partners.
    16/07/21
    Van duurzaam herstel naar  een duurzame sector
    De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) meldt (21 mei jl.) “wereldwijd 14 procent minder coronabesmettingen dan vorige week”. Het herstel van de gastvrijheidssector lijkt daarmee met de toenemende vaccinatiegraad ingezet. Maar of er ook daadwerkelijk sprake is van een duurzaam herstel, dat is maar de vraag ...

    ||| Twitter |||

    ||| Nieuws |||

    08/12/21
    Nivon nieuwe eigenaar van Camping de Gronselenput in Wijlre
    Al sinds 1936 is het stuk grond aan de voet van de Keutenberg in eigendom van de huidige Stichting P...
    08/12/21
    MarketingOost wil vrijetijdseconomie in coalitieakkoorden
    Marketing Oost heeft een Visiedocument geschreven met als doel dat de vrijetijdseconomie een vaste plek krijgt in de coalitieakkoorden van alle Overijsselse gemeenten. Wat stelt deze Overijsselse DMO voor?
    08/12/21
    Toeristisch imago Groningen sterk verbeterd
    Hoe heeft het toeristisch imago van Groningen zich de afgelopen jaren ontwikkeld? De provincie liet het uitzoeken met verrassende resultaten.
    08/12/21
    De nieuwe LF Waterlinieroute is genomineerd voor Fietsroute van het Jaar 2022!
    De nieuwste LF-icoonroute, de LF Waterlinieroute, is genomineerd voor Fietsroute van het Jaar. De ro...
    07/12/21
    Enkele reistrends voor 2022
    Met nog een kleine maand te gaan, klopt het jaar 2022 aan de deur. We zijn veel bezig met trends en ontwikkelingen. Een paar opvallende en ook vreemde trends zetten we alvast bij elkaar.
    07/12/21
    Winterverlichting ontstoken in Den Haag
    Corona schopt de winterprogrammering van de Hofstad in de war maar de kerstman en Saskia Bruines ontstaken maandagavond 6 december wel de winterverlichting. “Je beleeft nog steeds een Royal Winter, ook nu het winterprogramma in aangepaste vorm plaatsvindt”, vertelt wethouder Saskia Bruines.
    07/12/21
    Drie merken in koffie- en chocolade gaan samen
    Koffie- en chocoladeformules zijn als paddenstoelen in het straatbeeld van de steden omhoog geschoten. Nu gaan 3 merken samen verder. Franchisegevers van de koffie- en lunchformules Doppio Espresso (25 vestigingen), Chocolate Company (19 vestigingen) en Barista Café (23 vestigingen) gaan samen verder onder de naam Caféco.
    07/12/21
    Particuliere toeristische verhuur verschuift van stad naar regio
    Het toeristisch verhuren van woningen was lange tijd vooral een stedelijk fenomeen, maar hier is de laatste jaren verandering in gekomen.