Geplaatst op: 02-08-2019
Auteur: Marc Gerlings

Compensatie voor 65.000 passagiers brandstofprobleem Schiphol?

Compensatie voor 65.000 passagiers brandstofprobleem Schiphol?
Claimorganisatie Aviclaim eist financiële compensatie voor de passagiers die getroffen zijn door de brandstofproblemen op Schiphol op 25 juli. Als alle 65.000 gedupeerden compensatie eisen zal het gaan om een totaalbedrag van ongeveer 25 miljoen euro.

Tot op heden is er onduidelijkheid waar de getroffen passagier recht op hebben. Remco Bos, jurist bij Aviclaim, zegt dat de passagiers naast een vergoeding van de gemaakte kosten ook recht hebben op compensatie. Dit is vastgelegd in EU-wetgeving en de bedragen worden bepaald op basis van de afstand van de vlucht. Uiteindelijk hoeven de luchtvaartmaatschappijen deze kosten niet zelf te dragen. Het is aan hen de taak om deze schade te verhalen op de organisatie welke de problemen heeft veroorzaakt.
Trefwoorden: vliegen, Schiphol, brandstof, claim

||| Blogs |||

27/12/19
Wat een nepjaar was het eigenlijk…
Het is december 2019. De maand van oliebollen, pepernoten, kerstbomen, kadostress en koffiedik kijke...
22/11/19
De plaag van goedkoop, goedkoper, goedkoopst
Het lijkt het toverwoord voor ons brein. Goedkoop. Een spotprijs werkt nog immer als een magneet voo...
10/10/19
Thomas Cook Failliet. Wie volgt?
Wat kan de Nederlandse taal toch gortdroog zijn. Kil en koel. Terwijl de aankondiging van de onderga...
03/09/19
Duurzame bestemmingen; hoe doe je dat? Op zoek naar ‘pareltjes’ uit de Oostenrijkse Alpen
Veel toeristische bestemming willen het zijn of willen het worden in de toekomst; een duurzame beste...
24/01/19
Is het vijf voor twaalf voor de Vakantiebeurs?
Volgend jaar viert de Vakantiebeurs zijn 50-jarig bestaan. Dat dit concept een 100-jarig jubileum niet gaat halen, mag duidelijk zijn.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

21/01/20
Marketing reizen: handig inspelen op blue monday
Gister was het Blue Monday. Deze maandag van de laatste volle week van januari staat bij het grote p...
21/01/20
Exclusief voor leden
Ongekend sterke stijging passagiersinkomsten easyJet in Q1
Johan Lundgren, CEO van easyJet: "Ik ben blij dat we het jaar sterk zijn begonnen met een aanhoudend...
20/01/20
Verbeterde kampeerervaring met ACSI en TomTom
Europese kampeerders hoeven binnenkort nooit meer de weg te vragen. Campingspecialist ACSI en TomTom...
20/01/20
Exclusief voor leden
Onzekerheid bij personeel facilitair bedrijf KLM door aanbesteding
Er is onzekerheid onder mensen die op Schiphol werken door onvolledige aanbestedingsafspraken bij KL...
17/01/20
TUI en Breda University verdiepen samenwerking
TUI en Breda University of Applied Sciences (BUas) gaan nog intensiever samenwerken op het gebied van onderwijs, onderzoek en professionalisering in de reisbranche.
16/01/20
Exclusief voor leden
HappySlider is het Beste Reisidee van 2020
HappySlider is gisteren op de Vakdag van de Vakantiebeurs gekozen tot Beste Reisidee van 2020. Tegen wie moest winnaar HappySlider het opnemen?
16/01/20
Stikstofcrisis: Luchvaart op slot
De Nederlandse luchtvaart is met het advies voor de luchtvaart van het Adviescollege Stikstofpreblem...
09/01/20
Exclusief voor leden
Inflatie omhoog, in onze branche stijgen prijzen nog eens bovengemiddeld
Nederland had in 2019 de op één na hoogste inflatie van de Eurozone. In onze branche stegen de prijzen bovengemiddeld.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk