Geplaatst op: 02-08-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Kamerprijzen rond Pride fors omhoog, en weer omlaag

Kamerprijzen rond Pride fors omhoog, en weer omlaag
Bron: Pixabay

In de aanloop naar de Pride Amsterdam, waar honderdduizenden bezoekers uit binnen- en buitenland op afkomen, hebben vrijwel alle Amsterdamse hoteliers hun tarieven voor een overnachting al ruim vooraf flink verhoogd. Opvallend is dat vlak voor de Canal Pride de prijzen weer dalen. Dit blijkt uit onderzoek door Feestkleding365.nl, dat in aanloop naar Pride 2019, de Amsterdamse hotelprijzen van 100 hotels analyseerde.

Hotelprijzen ruim vooraf al verhoogd

  

In vergelijking met andere weekenden in juli en augustus hadden hoteliers meerdere weken voor aanvang van de Canal Pride de prijzen al met gemiddeld 18,8% verhoogd. Bij hotels in hartje centrum lagen de tarieven voor een overnachting zelfs 21,3% boven het gebruikelijke niveau.

Kamerprijzen dalen nu weer

  

Toch hebben hoteliers blijkbaar moeite om álle kamers gevuld te krijgen. In de laatste week voor aanvang van Pride Amsterdam daalden veel hotelprijzen namelijk weer, waarbij sommige hotels de tarieven zelfs met bijna 30% lieten zakken. Een voorbeeld is NH Hotel Amsterdam Flower Market, dat in eerste instantie een tarief rekende dat 37,8% boven het gemiddelde weekendtarief in het hoogseizoen lag. Vlak voor aanvang van Pride Amsterdam is de prijs voor een overnachting echter weer met bijna 15% verlaagd. 


Op Booking.com is 87% van het aanbod al gereserveerd. Ook Airbnb doet goede zaken, vrijdagmiddag is al 72% van het aanbod op Airbnb voor het weekend uitverkocht.

 
Link: https://www.feestkleding365.nl/onderzoek-pride-amsterdam
Trefwoorden: horeca, hotels, evenementen, restaurants
    

||| Blogs |||

10/09/19
WARNING – VAKANTIESCHAAMTE!
De Wereld Draait Door gaat weer van start. De files zwellen aan. De scholen zijn weer begonnen. De meteorologische zomer is beëindigd. Dan weet je dat het jaarlijkse ritueel van massale volksverhuizingen wederom achter de rug ligt: de vakanties zijn voorbij. Toch zit daar ook een negatief kantje aan.
06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
03/09/19
Duurzame bestemmingen; hoe doe je dat? Op zoek naar ‘pareltjes’ uit de Oostenrijkse Alpen
Veel toeristische bestemming willen het zijn of willen het worden in de toekomst; een duurzame beste...
24/07/19
Het einde van het dagticket komt in zicht. Gelukkig maar!
Tickets van dagattracties worden ieder jaar duurder. Dit is nodig, om de kortingsacties van supermar...
08/07/19
Worden zonvakanties te heet onder onze voeten?
Het weer. Waarschijnlijk na seks het meest gebruikte zoekwoord op Google. Zeker deze week zijn de tr...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

13/09/19
Exclusief voor leden
Omzetgroei horeca zwakt af
De omzet in de horeca stijgt in 2019 naar verwachting met 2% om in 2020 af te zwakken naar een groei van 1,5%. Problematisch is dat het aanbod nog steeds groeit en de koek dus met meer bedrijven moet worden gedeeld.
13/09/19
Exclusief voor leden
Meer festivals trekken minder bezoekers
Nederland telt steeds meer festivals die minder bezoekers moeten verdelen. Wat is er in de markt aan de hand?
13/09/19
Exclusief voor leden
Rotterdam Pride maakt eerste crowdsourcing pride vlag ter wereld
Tijdens de Pride week van 22 t/m 29 september met het thema House of Colours, bouwt Rotterdam Pride ...
13/09/19
Museumjaarkaart en CJP veranderen voorwaarden stilzwijgend verlengen abonnement
Museumkaart en CJP hebben hun werkwijze aangepast nadat de Autoriteit Consument & Markt (ACM) he...
12/09/19
Marketing D-Day: van een zoeker naar een boeker
Donderdag 3 oktober vindt in de inspirerende omgeving van Emesa (Amsterdam) de vakdag Marketing D-Da...
12/09/19
Exclusief voor leden
TUI kiest exclusief voor trein naar Parijs
In het najaar van 2020 ruilt TUI vliegreizen naar Parijs in voor treinreizen. Wie dan een pakketreis naar Parijs bij TUI boekt, kan alleen nog maar met de trein reizen. TUI wil hiermee een bijdrage leveren aan het verminderen van de CO2-uitstoot.
12/09/19
Toeristen besteden 1,7 miljard euro in Drenthe
In de Drentse vrijetijdseconomie werd het afgelopen jaar 1,7 miljard euro uitgegeven Dat maakte Marketing Drenthe bekend op een werkbezoek van Provinciale Statenleden afgelopen.
12/09/19
Echte inkomens stijgen nauwelijks
Voor onze branche toch wel zorgelijk dat de koopkracht van Nederlanders in 2018 met slechts 0,3 procent is gestegen. De laagste groei sinds 2013. Dit ondanks de economische hoogtijdagen.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk