Geplaatst op: 11-07-2019
Auteur: Marc Gerlings

TUI en Le Champion samen verder in sportreizen

TUI en Le Champion samen verder in sportreizen
Ron van der Jagt, algemeen directeur Le Champion, Ruud van der Velde, voorzitter Le Champion en Arjan Kers, General Manager TUI Nederland.

Sportorganisatie Le Champion en reisorganisator TUI Sports gaan samenwerken om bijzondere sportreizen aan te bieden. Jaarlijks organiseert Le Champion nu al meer dan 60 sportevenementen op het gebied van fietsen, hardlopen en wandelen. Samen met TUI Sports heeft de vereniging als doel de komende jaren meer unieke sportreizen aan te kunnen bieden.


Le Champion heeft een lange historie met de organisatie van bijzondere buitenlandse sportreizen. In de pioniersfase van de club waren het vooral de leden zelf die daartoe het initiatief namen. Door de samenwerking met TUI Sports kan Le Champion reizen op een professionele manier organiseren en aanbieden. 


Het jubileumjaar van Le Champion is een logisch moment om de rijke traditie uit de afgelopen 50 jaar opnieuw tot leven te brengen met opvallende sportreizen. De komende jaren is het doel om voor zowel fietsers, hardlopers en wandelaars unieke en onderscheidende sportreizen te organiseren. De expertise van TUI Sports en de ervaring van Le Champion is een goede combinatie voor aansprekende nieuwe sportreizen de komende jaren.


In het jubileumjaar 2019 biedt Le Champion al enkele sportreizen aan. Voor de wandelaars was er in dit jaar een wandelvierdaagse op Bali. Een groot deel van de maand juli geniet een groep fietsers van Noorwegen. Zij maken de iconische fietstocht naar het meest Noordelijke punt: de Noordkaap. Een fietsreis van totaal 2450 km en 20 etappes met gemiddeld 125 km per dag. In november kunnen fietsers, hardlopers en wandelaars met een sportreis naar Sicilië. Hoogtepunt voor de hardlopers daar vormt de (halve) marathon van Palermo.  


Van der Jagt: "beperkt aantal echt unieke sportreizen"
Ron van der Jagt, algemeen directeur Le Champion, is enthousiast over de samenwerking met TUI Sports: ‘’Er is natuurlijk al een groot aanbod aan bijvoorbeeld marathonreizen, ook via het reguliere aanbod van TUI. Dat gaan we natuurlijk niet overdoen. Als sportorganisatie willen wij de komende jaren een beperkt aantal echt unieke sportreizen aanbieden. We willen dat met de meest professionele partij doen en het is fijn om TUI Sports als ervaren partner te hebben. Voor fietsers, hardlopers en wandelaars gaan we bijzondere expedities organiseren de komende jaren.”


Kers: "plezier en persoonlijke topprestaties"
Arjan Kers, General Manager TUI Nederland: "Net als Le Champion vinden wij het belangrijk een bijdrage te leveren aan een gezonde en actieve samenleving. We merken dat steeds meer mensen juist op vakantie sportief en gezond bezig willen zijn om zo weer helemaal op te laden. Met onze sportieve vakanties bieden wij hen de juiste ingrediënten hiervoor. We zijn dan ook verheugd om samen met Le Champion dit verder uit te bouwen en een aantal unieke sportreizen aan te gaan bieden waarbij plezier en persoonlijke topprestaties hand in hand gaan.”

Trefwoorden: sport, reizen, touroperator

||| Blogs |||

28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
28/07/20
I am the greatest!
I am the greatest!
28/07/20 · Reis & vervoer · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Marcel Baltus wil met zijn blog de nieuwsredacties eens opschudden. Zij kiezen steevast voor de grote bedrijven als de reisbranche in de actualiteit staat. De vele duizenden kleine reisbedrijven krijgen geen aandacht terwijl zij het kloppend hart zijn van de branche.
14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.
30/06/20
De serieuze business achter prikbordjes
De serieuze business achter prikbordjes
30/06/20 · · Yvonne van den Nieuwenhuizen | Lees meer
Pinterest wordt in Nederland door bedrijven nauwelijks ingezet. Dat is jammer want je kunt er gratis meer dan 3,5 miljoen consumenten mee bereiken. Hoe? Dat lees je in het blog van Yvonne.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

03/08/20
Winactie Duitse trips bij Bever
Winkelketen van outdoor producten Bever heeft een winactie opgezet met het Duits Verkeersburo. Vijf ...
03/08/20
Horecava op de agenda
RAI heeft de Horecava voor 2021 op de agenda gezet. Het evenement zal in aangepaste vorm face-2-face, volgens de COVID-19 richtlijnen, én virtueel live zijn.
03/08/20
A380 weer dagelijks op Schiphol
Emirates vliegt sinds afgelopen zaterdag weer elke dag met haar A380 van Dubai naar Amsterdam. ’s ...
02/08/20
Groene Koepel maakt gratis eenpans kookboekjes
Koken op de camping Veel kampeerders op natuurkampeerterreinen en trekkershutten hebben vaak maar één gaspitje tot hun beschikking. Daarop een volledige maaltijd koken vraagt om wat creativiteit.
02/08/20
Forse toename van jonge caravan- en camperbezitters in coronatijd
Sinds de coronauitbraak hebben steeds meer jonge mensen een caravan of camper gekocht. Dat blijk uit cijfers van BOVAG en RDC. Vooral campers zijn populair.
02/08/20
Boijmans en Ahoy maken drive-thru museum
Combineer een vanwege verbouwing gesloten museum en leegstaande tentoonstellingshallen en je hebt een drive-thu museum. In Rotterdam hebben museum Boijmans van Beuningen en Ahoy dat gerealiseerd.
02/08/20
Rake klappen voor KLM
KLM heeft het eerste halfjaar van 2020 een operationeel verlies geleden van 768 miljoen euro. De omzet werd bijna gehalveerd naar 2,8 miljard euro. KLM verwacht dat herstel van de vraag nog jaren gaat duren. Als gevolg daarvan moet KLM ondanks de steunmaatregelen het personeelsbestand met 4.000 tot 5.000 arbeidsplaatsen (fte) inkrimpen.
31/07/20
Luchtvaart in juni: minder dan een tiende van het aantal passagiers
In juni 2020 reisden ruim een half miljoen reizigers van en naar de vijf nationale luchthavens in Nederland. Dit is 93 procent minder dan de 7,5 miljoen passagiers in juni 2019.