Geplaatst op: 11-07-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Hoe duur zijn boodschappen in de meest populaire vakantielanden?

Hoe duur zijn boodschappen in de meest populaire vakantielanden?
Bron: Pixabay

Dat Nederland vanwege de sterke concurrentie een voordelig boodschappenland is, is algemeen bekend. Maar hoe zit het met de prijzen in de voor Nederlanders populairste vakantielanden? CBS zocht het uit en dook in de nieuwste Eurostatcijfers.


Frankrijk, Duitsland, Spanje, Italië en Oostenrijk zijn in de zomer de door Nederlanders meestbezochte vakantielanden. In vier van de vijf landen zijn de voedselprijzen hoger dan in Nederland. In de top vijf van zomervakantiebestemmingen van Nederlanders is alleen in Spanje voeding goedkoper (4 procent) dan het Europees gemiddelde. In Nederland liggen deze prijzen 1,1 procent boven dit gemiddelde. In Frankrijk liggen de voedselprijzen ruim 16 procent hoger dan gemiddeld in de EU. In Oostenrijk, het vijfde vakantieland op deze lijst, liggen de prijzen voor voeding bijna 27 procent boven het gemiddelde van de EU.




In Frankrijk zijn behalve voeding ook hotels en restaurants hoger geprijsd dan gemiddeld in de Europese Unie. De prijzen voor hotels en restaurants liggen er 18 procent hoger. In Spanje zijn hotels en restaurants het goedkoopst.



 
Link: https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2019/28/vakantieboodschappen-in-spanje-relatief-goedkoop
Topics:Vakanties
Trefwoorden: vakanties, prijzen
     

||| Blogs |||

10/10/19
Thoma Cook Failliet. Wie volgt?
Wat kan de Nederlandse taal toch gortdroog zijn. Kil en koel. Terwijl de aankondiging van de onderga...
10/09/19
WARNING – VAKANTIESCHAAMTE!
De Wereld Draait Door gaat weer van start. De files zwellen aan. De scholen zijn weer begonnen. De meteorologische zomer is beëindigd. Dan weet je dat het jaarlijkse ritueel van massale volksverhuizingen wederom achter de rug ligt: de vakanties zijn voorbij. Toch zit daar ook een negatief kantje aan.
06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
03/09/19
Duurzame bestemmingen; hoe doe je dat? Op zoek naar ‘pareltjes’ uit de Oostenrijkse Alpen
Veel toeristische bestemming willen het zijn of willen het worden in de toekomst; een duurzame beste...
24/07/19
Het einde van het dagticket komt in zicht. Gelukkig maar!
Tickets van dagattracties worden ieder jaar duurder. Dit is nodig, om de kortingsacties van supermar...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

15/10/19
Marathon zet Amsterdam dag lang internationaal in de media
De TCS Amsterdam Marathon is op zondag 20 oktober 2019 in 120 landen live te volgen bij 190 miljoen ...
15/10/19
Gitte Brugman stopt na Kunstmaand Ameland 2019
Het thema van de komende november Kunstmaand op Ameland is In Beweging. Een thema dat betrekking hee...
15/10/19
Exclusief voor leden
Limes kruist linies
Het kunstwerk ‘Levende Linies’ heeft de tunnel bij Vechten in Bunnik in de provincie Utrecht een...
15/10/19
HoistGroup neemt HotelEngine over
De HoistGroup, een Zweedse toeleverancier van diensten voor veel grote hotelketens, heeft HotelEngin...
14/10/19
Kampeer & Caravan Jaarbeurs 2019 trekt 33,6% meer kampeerliefhebbers dan in 2018
Op zondagmiddag begroette de Kampeer & Caravan Jaarbeurs de 48.276-ste bezoeker. Daarmee realise...
14/10/19
Breda wint Smart Tourism Award 2020
Breda sleepte deze week in de Finse hoofdstad Helsinki de Smart Tourism Award Accessibility 2020 in ...
14/10/19
Operationeel Directeur neemt afscheid van Attractiepark Toverland
Operationeel Directeur Teun Dielesen heeft besloten om Toverland te gaan verlaten. Teun heeft het af...
14/10/19
Eigenaar Avonturenpark Hellendoorn overgenomen
Investeringsmaatschappij Mubadala van de koninklijke familie van Abu Dhabi wil een aanzienlijk belang nemen in de Looping Group, onder andere eigenaar van Avonturenpark Hellendoorn.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk