Geplaatst op: 09-07-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

Vier de zomer als een VIP op de Heuvelrug

Vier de zomer als een VIP op de Heuvelrug

Voor iedereen die deze zomer op de Heuvelrug verblijft, lanceert Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Heuvelrug & Vallei "Vier de Zomer als een VIP op de Heuvelrug”. Bezoekers kunnen gebruik maken van diverse aanbiedingen bij attracties, musea en restaurants. De kortingsactie is (beperkt) verkrijgbaar bij de lokale VVV informatiepunten, campings en hotels op de Heuvelrug.


Met de zomeractie wil het RBT bezoekers en bewoners inspireren om er op uit te trekken in eigen land. In de zomerperiode worden er veel activiteiten georganiseerd zoals wandel- en fietsevenementen, culinaire- en culturele festivals en bijzondere markten. De "Vier de zomer als een VIP op de Heuvelrug” actie inspireert om de Heuvelrug te ontdekken en als een VIP te genieten van de zomer.


Op de Heuvelrug viert iedereen de zomer als VIP

Op de Heuvelrug is in de zomervakantie voor iedereen wat te beleven. Cultuur en historie liefhebbers kunnen met korting een bezoek brengen aan Stadsmuseum Rhenen, Kasteel Groeneveld en het Nationaal Militair Museum. Kids kunnen zich uitleven in de speeltuinen van de Pyramide van Austerlitz en Blik & Burgers terwijl ouders heerlijk genieten van de zon op het terras. En om de dag goed af te sluiten kunnen bezoekers heerlijk dineren bij Restaurant Grebbelounge, Restaurant Mucha en Hugo’s Pannenkoeken. Ook aan bezoekers met wielen is gedacht, er zijn speciale wandelroutes ontwikkeld voor bezoekers met rolstoelen of kinderwagens.


Het belang van een goed zomeraanbod

Met bijna 2 miljoen overnachtingen in hotels, op campings en in vakantieparken is de Heuvelrug goed voor ruim 60% van het verblijfstoerisme in de provincie Utrecht. Op de Heuvelrug is het economisch belang met een toegevoegde waarde van 675 miljoen euro per jaar zelfs ruim hoger dan het landelijk gemiddelde. Daarnaast biedt de gastvrijheidseconomie zo’n 20.000 mensen werk en levert de sector een grote bijdrage aan het voorzieningenniveau in de dorpen en steden. In een aantal gemeenten verdubbelt het aantal ‘tijdelijke’ inwoners in de zomermaanden. Een goed zomeraanbod is daarom essentieel. Daarnaast brengen evenementen en activiteiten in de regio de bezoekers richting de stad, waar ze tevens kunnen genieten van een divers winkelaanbod.


Regionale samenwerking

Om tot een zomeractie te komen met een divers en aantrekkelijk aanbod heeft RBT Heuvelrug & Vallei de samenwerking opgezocht met toeristische en recreatieve partijen in de regio. Uit elke bij het RBT aangesloten gemeente is een activiteit uitgekozen die past bij één van de thema’s waar het RBT zich mee bezig houdt. De thema’s zijn onder andere Kastelen & Buitenplaatsen, innovatie in de verblijfsrecreatie, toegankelijkheid, Vuelta 2020, Zomer in Veenendaal, het Gilbertjaar 2019 en het Heuvelrug Magazine.

Link: https://www.opdeheuvelrug.nl/zomer
Trefwoorden: Zomeractie, aanbiedingen, regionale samenwerking

||| Blogs |||

13/12/19
Pleasure for all! Hoe gastvrij zijn vrijetijdsbedrijven …?
Nederland heeft 2 miljoen mensen met een beperking. Wat doet de vrijetijdssector om ook deze gasten een warm welkom te heten?
28/01/19
Overtoerisme dankzij of ondanks DMO’s?
Overtoerisme dankzij of ondanks DMO’s?
28/01/19 · Beleid · Dagrecreatie · Horeca · Leisure · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Het was weer lachen in het vuistje in het najaar met pijn in de portemonnee! Wie op Black Friday no...
14/01/19
Oude strijder
Oude strijder
14/01/19 · Attractieparken · Beleid · Dagrecreatie · Duurzaam toerisme · Horeca · Leisure · Marketing · Natuur · Retail · Sport · Toerisme · Vakanties · Verblijfsrecreatie · Watersport · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
24/07/18
Time Out
Time Out
24/07/18 · Leisure · Han Verheijden | Lees meer
Zoals ik in mijn vorige column schreef, heb ik afgelopen winter een skiongeluk gehad. Hierdoor was...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

12/12/19
Exclusief voor leden
Limburg versterkt positie in mountainbiken
Zuid-Limburg heeft twee sportieve routes erbij. Het gaat om de Watersley Sports & Talentpark Sit...
12/12/19
Samenwerking VisitBrabant Convention Bureau en MeetingReview
Via de website van VisitBrabant Convention Bureau is het mogelijk om locaties te vinden voor vergade...
06/12/19
Exclusief voor leden
Tulp Festival 2020 weer groter met 7 extra locaties
Tulp Festival Amsterdam zet de hoofdstad gedurende de hele maand april 2020 in bloei. Voor het zesde...
05/12/19
Exclusief voor leden
650 vrijwilligers nodig voor Songfestival
Gister werden de drie presentatoren bekendgemaakt voor het Songfestival in Rotterdam volgend jaar. V...
05/12/19
Rijk en provincies eens over stikstofmaatregelen
Komen bouwprojecten in de vrijetijdseconomie weer volop in gang? Daar lijkt het wel op. Let als bedr...
02/12/19
TUI Hospitality Academy opent eigen reisbureau op het Koning Willem I College
TUI general Manager Arjan Kers heeft op 29 november het nieuwe praktijklokaal voor de mbo-studenten ...
28/11/19
Video Het Trendrapport in 50 trends
Een video met in vier minuten de 50 opvallendste trends uit het Trendrapport.
27/11/19
Fusie HISWA en RECRON definitief
Per 1 januari 2020 fuseren HISWA Vereniging (ondernemersorganisatie voor jachtbouw en watersport) en...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk