Geplaatst op: 09-07-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

Vier de zomer als een VIP op de Heuvelrug

Vier de zomer als een VIP op de Heuvelrug

Voor iedereen die deze zomer op de Heuvelrug verblijft, lanceert Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Heuvelrug & Vallei "Vier de Zomer als een VIP op de Heuvelrug”. Bezoekers kunnen gebruik maken van diverse aanbiedingen bij attracties, musea en restaurants. De kortingsactie is (beperkt) verkrijgbaar bij de lokale VVV informatiepunten, campings en hotels op de Heuvelrug.


Met de zomeractie wil het RBT bezoekers en bewoners inspireren om er op uit te trekken in eigen land. In de zomerperiode worden er veel activiteiten georganiseerd zoals wandel- en fietsevenementen, culinaire- en culturele festivals en bijzondere markten. De "Vier de zomer als een VIP op de Heuvelrug” actie inspireert om de Heuvelrug te ontdekken en als een VIP te genieten van de zomer.


Op de Heuvelrug viert iedereen de zomer als VIP

Op de Heuvelrug is in de zomervakantie voor iedereen wat te beleven. Cultuur en historie liefhebbers kunnen met korting een bezoek brengen aan Stadsmuseum Rhenen, Kasteel Groeneveld en het Nationaal Militair Museum. Kids kunnen zich uitleven in de speeltuinen van de Pyramide van Austerlitz en Blik & Burgers terwijl ouders heerlijk genieten van de zon op het terras. En om de dag goed af te sluiten kunnen bezoekers heerlijk dineren bij Restaurant Grebbelounge, Restaurant Mucha en Hugo’s Pannenkoeken. Ook aan bezoekers met wielen is gedacht, er zijn speciale wandelroutes ontwikkeld voor bezoekers met rolstoelen of kinderwagens.


Het belang van een goed zomeraanbod

Met bijna 2 miljoen overnachtingen in hotels, op campings en in vakantieparken is de Heuvelrug goed voor ruim 60% van het verblijfstoerisme in de provincie Utrecht. Op de Heuvelrug is het economisch belang met een toegevoegde waarde van 675 miljoen euro per jaar zelfs ruim hoger dan het landelijk gemiddelde. Daarnaast biedt de gastvrijheidseconomie zo’n 20.000 mensen werk en levert de sector een grote bijdrage aan het voorzieningenniveau in de dorpen en steden. In een aantal gemeenten verdubbelt het aantal ‘tijdelijke’ inwoners in de zomermaanden. Een goed zomeraanbod is daarom essentieel. Daarnaast brengen evenementen en activiteiten in de regio de bezoekers richting de stad, waar ze tevens kunnen genieten van een divers winkelaanbod.


Regionale samenwerking

Om tot een zomeractie te komen met een divers en aantrekkelijk aanbod heeft RBT Heuvelrug & Vallei de samenwerking opgezocht met toeristische en recreatieve partijen in de regio. Uit elke bij het RBT aangesloten gemeente is een activiteit uitgekozen die past bij één van de thema’s waar het RBT zich mee bezig houdt. De thema’s zijn onder andere Kastelen & Buitenplaatsen, innovatie in de verblijfsrecreatie, toegankelijkheid, Vuelta 2020, Zomer in Veenendaal, het Gilbertjaar 2019 en het Heuvelrug Magazine.

Link: https://www.opdeheuvelrug.nl/zomer
Trefwoorden: Zomeractie, aanbiedingen, regionale samenwerking

||| Blogs |||

03/12/19
Referentiekader ontbreekt voor vitale vakantieparken
Referentiekader ontbreekt voor vitale vakantieparken
03/12/19 · Verblijfsrecreatie · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Weet u nog mijn vorige column met daarin een vurig pleidooi dat het tijd wordt voor een minister van...
22/11/19
De plaag van goedkoop, goedkoper, goedkoopst
Het lijkt het toverwoord voor ons brein. Goedkoop. Een spotprijs werkt nog immer als een magneet voo...
14/11/19
Naar toekomstgerichte bewuste bestemmingen
Column van Menno Stokman (CELTH) over de nieuwe rol van de gastvrijheidsindustrie
22/10/19
Pleasure for all; ook Amerikaanse toestanden in Nederland …?
Autistische Amerikaan klaagt Disney aanDe Tampabay Times kopt op 2 oktober jl. ‘Man with Auti...
10/10/19
Thoma Cook Failliet. Wie volgt?
Wat kan de Nederlandse taal toch gortdroog zijn. Kil en koel. Terwijl de aankondiging van de onderga...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

05/12/19
Exclusief voor leden
650 vrijwilligers nodig voor Songfestival
Gister werden de drie presentatoren bekendgemaakt voor het Songfestival in Rotterdam volgend jaar. V...
05/12/19
Rijk en provincies eens over stikstofmaatregelen
Komen bouwprojecten in de vrijetijdseconomie weer volop in gang? Daar lijkt het wel op. Let als bedr...
05/12/19
Vacansoleil verkoopt campings, focus op touroperating
Vacansoleil gaat zich volledig concentreren op haar touroperatingactiviteiten in kampeervakanties en verkoopt haar vijf eigen campings.
05/12/19
Duurzame hotels boeken bij Eurostar
Eurostar breidt haar hotelaanbod uit met duurzame hotels en gaat voor elke treinrit een boom planten.
04/12/19
KHN, CNV Vakmensen en FNV Horeca bereiken resultaat
Koninklijke Horeca Nederland (KHN), CNV Vakmensen en FNV Horeca hebben een onderhandelaarsresultaat ...
04/12/19
Exclusief voor leden
Let op: Glamping 2.0 komt er aan!
De eigenaar van LuxeTenten, investeringsmaatschappij Gladventure, stapt in joint venture RAY Tensile Design. Het eerste resultaat is een verrassende tent: de Gotland.
04/12/19
Gemeente Stadskanaal handelde verkeerd met tarieven camperplaatsen
De gemeente Stadskanaal concurreerde tussen 2014 en 2018 oneerlijk met commerciële camperplaatsen. ...
04/12/19
Van Gogh in een heel ander licht
Tinker imagineers mag samen met Van Gogh Brabant en ASML een nieuwe tentoonstelling over Vincent Van Gogh realiseren. Technologie, kunst en creativiteit komen in het vernieuwde museum Vincentre in Nuenen op een bijzondere wijze samen.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk