Geplaatst op: 09-07-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

Vier de zomer als een VIP op de Heuvelrug

Vier de zomer als een VIP op de Heuvelrug

Voor iedereen die deze zomer op de Heuvelrug verblijft, lanceert Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Heuvelrug & Vallei "Vier de Zomer als een VIP op de Heuvelrug”. Bezoekers kunnen gebruik maken van diverse aanbiedingen bij attracties, musea en restaurants. De kortingsactie is (beperkt) verkrijgbaar bij de lokale VVV informatiepunten, campings en hotels op de Heuvelrug.


Met de zomeractie wil het RBT bezoekers en bewoners inspireren om er op uit te trekken in eigen land. In de zomerperiode worden er veel activiteiten georganiseerd zoals wandel- en fietsevenementen, culinaire- en culturele festivals en bijzondere markten. De "Vier de zomer als een VIP op de Heuvelrug” actie inspireert om de Heuvelrug te ontdekken en als een VIP te genieten van de zomer.


Op de Heuvelrug viert iedereen de zomer als VIP

Op de Heuvelrug is in de zomervakantie voor iedereen wat te beleven. Cultuur en historie liefhebbers kunnen met korting een bezoek brengen aan Stadsmuseum Rhenen, Kasteel Groeneveld en het Nationaal Militair Museum. Kids kunnen zich uitleven in de speeltuinen van de Pyramide van Austerlitz en Blik & Burgers terwijl ouders heerlijk genieten van de zon op het terras. En om de dag goed af te sluiten kunnen bezoekers heerlijk dineren bij Restaurant Grebbelounge, Restaurant Mucha en Hugo’s Pannenkoeken. Ook aan bezoekers met wielen is gedacht, er zijn speciale wandelroutes ontwikkeld voor bezoekers met rolstoelen of kinderwagens.


Het belang van een goed zomeraanbod

Met bijna 2 miljoen overnachtingen in hotels, op campings en in vakantieparken is de Heuvelrug goed voor ruim 60% van het verblijfstoerisme in de provincie Utrecht. Op de Heuvelrug is het economisch belang met een toegevoegde waarde van 675 miljoen euro per jaar zelfs ruim hoger dan het landelijk gemiddelde. Daarnaast biedt de gastvrijheidseconomie zo’n 20.000 mensen werk en levert de sector een grote bijdrage aan het voorzieningenniveau in de dorpen en steden. In een aantal gemeenten verdubbelt het aantal ‘tijdelijke’ inwoners in de zomermaanden. Een goed zomeraanbod is daarom essentieel. Daarnaast brengen evenementen en activiteiten in de regio de bezoekers richting de stad, waar ze tevens kunnen genieten van een divers winkelaanbod.


Regionale samenwerking

Om tot een zomeractie te komen met een divers en aantrekkelijk aanbod heeft RBT Heuvelrug & Vallei de samenwerking opgezocht met toeristische en recreatieve partijen in de regio. Uit elke bij het RBT aangesloten gemeente is een activiteit uitgekozen die past bij één van de thema’s waar het RBT zich mee bezig houdt. De thema’s zijn onder andere Kastelen & Buitenplaatsen, innovatie in de verblijfsrecreatie, toegankelijkheid, Vuelta 2020, Zomer in Veenendaal, het Gilbertjaar 2019 en het Heuvelrug Magazine.

Link: https://www.opdeheuvelrug.nl/zomer
Trefwoorden: Zomeractie, aanbiedingen, regionale samenwerking

CELTH
 






||| Nieuws |||

25/04/24
Exclusief voor leden
Wat beoogt Venetië met de invoering van tickets voor dagtoeristen?
Vanaf vandaag moeten toeristen die Venetië voor een dagje willen bezoeken een toegangskaartje reserveren. De maatregel, die geldt op de drukste dagen van het jaar, is een proef om de overweldigende toestroom van toeristen te reguleren en de impact op de stad te beperken.
25/04/24
Schiphol verwacht grote drukte met meivakantie
Luchthaven Schiphol verwacht 10% meer reizigers in de meivakantie in vergelijking met vorig jaar. Het wordt daarmee drukker op de luchthaven dan normaal. Nieuwe en snellere securityscanners moeten reizigers sneller door de controles helpen.
24/04/24
De Leistert is beste camping van Nederland
Recreatiepark De Leistert is door kampeerders uitgeroepen tot ‘Beste camping van Nederland’. In Belgie werd de award gewonnen door Camping Sandaya Parc La Clusure en in de Luxemburg door Camping Fuussekaul.
23/04/24
Exclusief voor leden
Eurocamp ziet kansen in Oranje sportzomer
Kampeeraanbieder Eurocamp ziet marketing- en saleskansen bij de grootste sportevenementen van het jaar: de Olympische Spelen, het EK Voetbal, de Tour de France en de Formule 1.
23/04/24
Exclusief voor leden
Geen andere weg voor horeca dan kosten doorberekenen?
In het eerste kwartaal van 2024 verhoogden restaurants en cafés hun prijzen met gemiddeld 6 procent blijkt uit cijfers van het CBS. Maar de horeca lijkt geen andere weg te zien dan de gestegen kosten door te berekenen aan de gasten.
23/04/24
Exclusief voor leden
Start vereniging mobiliteit KNV Connected Mobility
De transitie naar een groenere, efficiënter en meer vraaggestuurde mobiliteitsstructuur is in volle gang. Die transitie is hard nodig om als mobiliteitssector door te kunnen groeien en onze maatschappelijke ambities te realiseren. Daarvoor wordt KNV Connected Mobility opgestart.
23/04/24
Moskee Al Hijra  in Leiden sluit aan bij Grootste Museum
Op vrijdag 3 mei sluit de Al Hijra Moskee in Leiden zich aan en wordt hiermee de 23ste ‘museumzaal’.
22/04/24
Exclusief voor leden
Nieuwe waterattractie voor Bellewaerde
Het Vlaamse attractiepark Bellewaerde heeft een nieuwe waterattractie. Amazonia ligt in het hart van de nieuwe zone ‘Mundo Amazonia waar in totaal 21 miljoen euro is geïnvesteerd.

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
23/05/24
23/05/24 t/m 23-05-24: LDA Kennisdag 2024
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
06/06/24
06/06/24 t/m 06-06-24: Nationaal Congres Citymarketing
Het Nationaal Congres Citymarketing heeft dit jaar als thema: Talent & Impacts. Gaststad is dit ...