Geplaatst op: 03-07-2019
Auteur: Marc Gerlings

Verkoop elektrische auto' s verdubbeld

Verkoop elektrische auto' s verdubbeld
De attracties, horeca en parkeerterreinen bij natuurgebieden merken het. Steeds vaker komt de bezoeker met een elektrische auto. De verkoop van gewone auto' s daalde maar verkoop van elektrische auto' s is verdubbeld in vergelijking met afgelopen halfjaar.

De verkoop van nieuwe elektrische auto' s is in het eerste halfjaar van 2019 ruim verdubbeld ten opzichte van dezelfde periode in 2018. Dit blijkt uit een analyse van de verkoopcijfers door RAI Vereniging en BOVAG. Werden in 2018 tot en met juni nog 7.945 elektrische auto’s verkocht, dit jaar ligt dat aantal op 17.266 (+117 procent). Het aandeel van elektrische auto’s in de nieuwverkopen komt daarmee op 7,6 procent ten opzichte van 3,1 procent in 2018. 

Middensegment groeit

Elektrisch rijden is in trek. Volgens BOVAG en RAI Vereniging is de stijging vooral te danken aan de introductie van een aantal nieuwe elektrische modellen in het middensegment, zoals de KIA e-Niro, Hyundai Kona en Tesla Model 3. Van deze laatste zijn de afgelopen jaren een groot aantal pre-orders geplaatst die dit jaar worden uitgeleverd. Met 6.063 stuks is de Tesla Model 3 momenteel de meest geregistreerde elektrische auto van 2019. Voor dit jaar voorspellen RAI Vereniging en BOVAG een totaal aantal nieuwe elektrische auto’s van 28.000 stuks. Indien de bijtelling vanaf 1 januari 2020 omhoog zou gaan, kan dat aantal fors voor 2019 hoger uitpakken en ernstige marktverstoring veroorzaken, meent de brancheorganisatie.


Trefwoorden: auto, gast, reizen

||| Blogs |||

29/05/20
Niet doemdenken maar doendenken
Patronen doorbreken is moeilijk. En dat is precies wat er in deze tijden noodzakelijk is.
06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
24/03/20
Leidt het coronavirus straks tot een reset in ons denken en handelen?
En dan nu wat positief nieuws over het coronavirus2020. Alleen al om de allitererende getallen zou j...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

14/07/20
Vakbonden vinden dat overheid niet om loonoffer KLM personeel mag vragen
Vakbonden FNV, CNV en VNC willen dat minister Hoekstra van Financiën in een gesprek opheldering gee...
14/07/20
Combinatie Corendon en Sunweb mogelijk te dominant
Er is meer onderzoek nodig naar de gevolgen voor de concurrentie van de overname van Corendon door Sunweb.
13/07/20
Nog heel veel vouchervakanties boven de markt
Bijna twee derde van de vakantiegangers die een ANVR-Reisvoucher heeft ontvangen voor een geannuleerde reis tijdens de coronacrisis geeft aan deze dit jaar nog te verruilen voor een vakantie. Die reizen worden wel anders.
07/07/20
75% meer pakketreizen verkocht in vergelijking met een week eerder
Er is een stijging te zien van 75% op boekingen van pakketreizen vergeleken met afgelopen week, dat ...
06/07/20
6x meer boekingen voor vliegtuig in juni
Nederlanders hebben veel meer vliegtickets gekocht in de afgelopen junimaand, blijkt uit cijfers van...
03/07/20
Corendon stelt vakantievluchten naar Turkije uit
Reisorganisatie Corendon heeft besloten om in ieder geval tot 22 juli geen vakanties naar Turkije ui...
03/07/20
Deense overheid steunt toerisme met kortingen in cultuur en vervoer
Maak de prijs van vervoer en vermaak lager en dan komen de gasten, verwacht de Deense overheid. Vaka...
01/07/20
Exclusief voor leden
Rli: Internationale treinreizen kunnen met simpele middelen snel veel beter
Reizen met de internationale trein moet extra worden gestimuleerd. Daarvoor hoeft niet meteen nieuw spoor te worden aangelegd. Want er is op korte termijn veel te winnen met betere informatie, ticketverkoop en passagiersrechten. Ook kan bestaande spoorcapaciteit beter worden benut door intensieve internationale samenwerking.