Geplaatst op: 28-06-2019
Auteur: Marc Gerlings

Ander merk voor SnowWorld

Voorbeeld branding in leisure

Ander merk voor SnowWorld

De groei van SnowWorld vroeg om een rebranding. Bureau Springbok mocht het merk opnieuw tekenen en de rebranding een start geven.


SnowWorld, de beursgenoteerde Nederlandse exploitant van indoorskihallen, is bij ons vooral bekend van de bedrijven in Zoetermeer en Landgraaf. Maar het bedrijf is actief in heel Europa. Door slimme overnames van concurrenten in Nederland en Duitsland is SnowWorld uitgegroeid tot Europese marktleider in indoorskiresorts. Het bedrijf heeft daarnaast ook andere experience centers, zoals outdoorklimparken, een indoorskydivinghal en een icekartingbaan in het aanbod.




Breder in sectoren leisure én toerisme

Die snelle groei en uitbreiding van de activiteiten vroegen om een grondige rebranding. In het licht van de verdere groeiplannen wilde SnowWorld zijn merk laden als dé provider van uitzonderlijke ervaringen. Op termijn wil SnowWorld een bepalende rol spelen in een veel breder marktsegment van de toeristische sector. Om de juiste brandingpartner te vinden werd een competitie uitgeschreven.


Merk: stap in een andere wereld

Springbok won die brandingpitch met een concept dat vertrekt van de werklijn 365 dagen van onvergetelijk avontuur. "We zagen SnowWorld als een luchthaven”, vertelt Alexander Cha’ban, managing partner en creative director van Springbok." Je stapt door het hoofdgebouw en hop; je belandt in een andere wereld. De huisstijl heeft daarom iets heel functioneels gekregen. Het avontuur zit niet in de grafiek. De hele branding creëert vooral een gevoel van spanning en anticipatie voor wat komen gaat.”



Merk dat zich aanpast aan de experience

"Bij SnowWorld gaat het trouwens niet alleen om de sport”, vervolgt Alexander Cha’ban. "Ook de andere aspecten van de experience – de bars, de restaurants, de overnachtingen… zijn in dezelfde lijn. Onze nieuwe branding adapteert zich flexibel aan al die andere invullingen, zonder ooit haar essentiële identiteit te verliezen. Het zal altijd een herkenbare en tijdloze eenheid blijven.”


Hubrechtsen: "naar 2.0”

Wim Hubrechtsen, de CEO van SnowWorld: "Met de nieuwe investeringen willen we wintersport voor iedereen toegankelijk maken en de gastbeleving naar een nog hoger niveau te tillen: SnowWorld 2.0 zeg maar. Springbok heeft die briefing goed begrepen en naar een eigentijdse-, toekomstgerichte beeldtaal vertaald.”


Alexander Cha’ban geeft nog eens aan wat SnowWorld zo uniek maakt: "Bij SnowWorld dompel je jezelf echt onder in een andere wereld. Je wordt uitgedaagd om een andere kant van jezelf te leren kennen. Bange mensen gaan bijvoorbeeld klimmen en beseffen dat ze meer durven dan dat ze dachten. Dat is een veel persoonlijkere ervaring, een groei-ervaring. Dat is het grote verschil tussen een SnowWorld en een Efteling- of een Disney themapark.”




Alle locaties voor de winter 2019 omgebouwd

De samenwerking tussen Springbok en SnowWorld is inmiddels van start gegaan. De nieuwe huisstijl is af en het nieuwe logo is op 24 juni officieel voorgesteld. Tegen de start van het nieuwe skiseizoen worden alle vestigingen van SnowWorld aangekleed volgens de nieuwe look.

SnowWorld heeft Springbok ondertussen ook in de arm genomen als communicatiepartner. Op de lanceringsdag van de nieuwe branding startte een abricampagne in Zuid-Limburg (NL) voor Adventure Valley, het het grootste klimpark van Europa in Landgraaf, dat ook deel uitmaakt van de groep.

Trefwoorden: merk, ski, skihal, hotel, klimpark, adventure

CELTH
 






||| Nieuws |||

17/04/24
ANVR pleit voor flexibiliteit rondom schoolvakanties
De ANVR pleit voor meer flexibiliteit rondom schoolvakanties. Hiermee wordt vakantiedrukte beter gespreid op wegen en luchthavens, maar ook op de bestemmingen zelf, meent ANVR. Frank Oostdam reageert op het gemaakte position paper over de gewenste flexbiliteit.
15/04/24
Resort Lexmond van TopParken officieel geopend
Zaterdag 13 april vond de officiële opening van Resort Lexmond van TopParken plaats. Het vakantiepa...
12/04/24
Bas Maes gedeputeerde Brabant voor vrijetijdseconomie
Bas Maes (SP) is benoemd als gedeputeerde voor de provincie Noord-Brabant. Bas Maes zal zich voor de komende 3 jaar van deze bestuursperiode inzetten voor de portefeuille Energie, Cultuur, Sport, Erfgoed en voor de Vrijetijdseconomie.
12/04/24
Exclusief voor leden
Ierse succesroute bestaat tien jaar Wild Atlantic Way
Ierlands populaire toeristische route de Wild Atlantic Way is een echt succesverhaal in de toeristische sector. Opvallend, de route viert nu pas zijn tiende verjaardag.
11/04/24
Tilburg, Big Rivers Dordrecht en Utrecht Pride winnaars Nationale Evenementenprijzen
Allereerste Event Impact Award gaat naar Utrecht Pride. Big Rivers ervan door met de hoofdprijs van de Nationale Evenementenprijzen 2024
11/04/24
Marieke Braber spreker workshop Vakantieparken en trends
Jos van der Sterren heeft bij zijn workshop over vakantieparken een stevige side-kick naast zich in de vorm van Marieke Braber. Het is weer een sterke aanvulling in het programma van Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
09/04/24
Ga op speeddate bij Trendcongres Toerisme en Vrijetijd
Nog een reden om naar het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd te komen. Je mag als bezoeker op speeddate. Leer razendsnel je vakgenoten kennen.
08/04/24
Hollandse snackmuur in Schiphol open
Wat is er nu Hollandser dan even wat uit de muur trekken. Alle toeristen kunnen dat ervaren in de luchthaven Schiphol bij de FEBO.

||| Agenda |||

27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...