Geplaatst op: 25-06-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

Rijksmuseum van Oudheden zoekt Kunstdetectives

De leukste dag van de zomervakantie met spannende speurroute

Rijksmuseum van Oudheden zoekt Kunstdetectives

Altijd al een echte detective willen zijn? Met de gratis Kunstdetective-speurroute kan dat deze zomer (6 juli t/m 1 september 2019) in het Rijksmuseum van Oudheden in Leiden. Professor Aardewerk vraagt jonge speurneuzen (8-12 jaar) om hulp omdat dieven een beroemd beeld uit het museum willen stelen. Met slim speurwerk kunnen kinderen codes kraken, geheimen ontrafelen en bewijsstukken verzamelen om de kunstroof te voorkomen. Wie professor Aardewerk kan vertellen welke verdachte de echte dief is, wat het plan is, en wanneer het gaat gebeuren, maakt kans op een mooie prijs.


Met ‘Kunstdetective’ wordt een bezoek aan het Rijksmuseum van Oudheden niet alleen de leukste, maar ook de spannendste dag van de zomervakantie. Kinderen gaan met de speurroute op zoek naar geheime aanwijzingen in het kindertekenatelier ‘Studio RMO’ en de tentoonstelling ‘Middeleeuwse tuinen’. Daar gaan ze aan de slag met vingerafdrukken, onderzoeken ze archeologische voorwerpen en nemen ze Griekse beelden onder de loep. ‘Kunstdetective’ is gratis bij aankoop van een museumkaartje en speciaal voor kinderen van 8 tot 12 jaar. Er zijn ook diverse andere speurroutes door het museum, voor kinderen vanaf 4 jaar. Die zijn te koop bij de kassa.


Tijdens de zomervakantie, 6 juli t/m 1 september 2019, is het museum elke dag open van 10-17 uur, ook op maandag.

Link: https://www.rmo.nl/uw-bezoek/activiteiten/kunstdetective/
Trefwoorden: cultuur, kunstdetective, speurroute
     

||| Blogs |||

06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
06/09/18
Van marketing naar mattering
Van marketing naar mattering
06/09/18 · Cultuur · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Column van Hanita van der Schaaf over Culturele Hoofdstad van Europa 2018, Leeuwarden
28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...
01/04/16
Wordt cultuurtoerisme bedreigd?
Wordt cultuurtoerisme bedreigd?
01/04/16 · Cultuur · Toerisme · Vakanties · Han Verheijden | Lees meer
Naast mijn werk als lector en adviseur ben ik ook actief als vrijwilliger. PUM (een initiatief van ...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

18/10/19
Hoe pas je storytelling toe voor jouw regio?
Inspirerende en spannende verhalen zorgen er voor dat bezoekers naar jouw regio komen. Maar schrijve...
16/10/19
Exclusief voor leden
Grote stap: Emilie Gordenker van Mauritshuis naar Van Gogh Museum
De Raad van Toezicht van het Van Gogh Museum Amsterdam benoemt Emilie Gordenker tot algemeen directe...
15/10/19
Gitte Brugman stopt na Kunstmaand Ameland 2019
Het thema van de komende november Kunstmaand op Ameland is In Beweging. Een thema dat betrekking hee...
15/10/19
Exclusief voor leden
Limes kruist linies
Het kunstwerk ‘Levende Linies’ heeft de tunnel bij Vechten in Bunnik in de provincie Utrecht een...
14/10/19
Delft krijgt tijdelijk theater voor musical Willem van Oranje
Op 7 maart 2021 vindt de première plaats van de musical Willem van Oranje. De grote productie is in...
14/10/19
Investering 630.000 euro in publieke ruimten Museon
Het Museon in Den Haag heeft de schenking van de BankGiro Loterij ter waarde van 630.000 euro geïnv...
08/10/19
Wethouder Lalieu opent 2 Archeo belevingsplekken in Stevensweert
Op 4 oktober heeft wethouder Lalieu van Maasgouw twee nieuwe belevingslocaties op de Archeo Route Li...
07/10/19
Collectie Boijmans over de stad verdeeld
De collectie van Boijmans van Beuningen dat gerenoveerd wordt is weer verder verdeeld over de stad R...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk