Geplaatst op: 21-06-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

Helft Nederlanders bereid meer te betalen voor ‘duurzamer ticket’

Helft Nederlanders bereid meer te betalen voor ‘duurzamer ticket’

Bijna 50 procent van de Nederlanders is bereid om extra geld te betalen voor een vlucht om het negatieve effect op het milieu te compenseren. Zo’n 30 procent van de mensen is zelfs bereid om daar per ticket meer dan 25 euro extra voor te betalen. Dat blijkt uit onderzoek van Vliegtickets.nl.


Meer dan 25 euro extra is een groot bedrag, maar 94,4 procent van de ondervraagden vindt het dan ook belangrijk om bij te dragen aan een duurzamere wereld. Een nog groter gedeelte van de ondervraagden (94,8 procent) is zich bewust van het effect dat vliegen heeft op het milieu. 38,5 procent van de mensen is vanuit dat perspectief dan ook van plan in de toekomst minder vliegreizen te maken. Het grootste gedeelte van de ondervraagden, 44,4 procent, blijft echter nog net zo vaak vliegreizen maken en 39,2 procent overweegt ook geen ander vervoersmiddel, zoals het openbaar vervoer voor reizen buiten Nederland.


Niet voldoende informatie

Hoewel we dus bijna allemaal weten dat vliegen niet bepaald goed voor het milieu is, vindt maar liefst 69,9 procent van de ondervraagden dat zij niet voldoende informatie krijgen over milieumaatregelen vanuit luchtvaartmaatschappijen. Meer dan een derde van de mensen (35,3 procent) weet bijvoorbeeld ook niet dat je negatieve milieueffecten van je vlucht kunt compenseren.


Op de vraag waarin luchtvaartmaatschappijen hun bijdrage op het gebied van duurzaamheid kunnen verbeteren, antwoordt 36,8 procent met het verminderen van CO2-uitstoot. 24,9 procent vindt dat luchtvaartmaatschappijen aan het biobrandstof moeten, 22,7 procent dat zij meer gebruik moeten maken van duurzame producten en 21,1 procent vindt dat de maatschappijen iets aan het afval moeten doen. Ruim een kwart van de ondervraagden (26,7 procent) kiest enkel voor airlines die actief aan milieucompensatie doen.


Trees for All

Aan de hand van de uitkomsten van dit onderzoek heeft Vliegtickets.nl de samenwerking met voormalig partner Trees for All nieuw leven ingeblazen. Trees 4 All zet zich in voor duurzame projecten om CO2-uitstoot te compenseren.

Link: https://www.vliegticket.nl/, https://www.treesforall.nl/
Trefwoorden: Onderzoek, duurzaam, ticket

||| Blogs |||

13/01/20
Eenzijdige beeldvorming
Met veel bombarie trokken boeren op 4 oktober naar De Haag om te protesteren. Aanleiding voor dit pr...
27/12/19
Wat een nepjaar was het eigenlijk…
Het is december 2019. De maand van oliebollen, pepernoten, kerstbomen, kadostress en koffiedik kijke...
13/12/19
Pleasure for all! Hoe gastvrij zijn vrijetijdsbedrijven …?
Nederland heeft 2 miljoen mensen met een beperking. Wat doet de vrijetijdssector om ook deze gasten een warm welkom te heten?
22/10/19
Pleasure for all; ook Amerikaanse toestanden in Nederland …?
Autistische Amerikaan klaagt Disney aanDe Tampabay Times kopt op 2 oktober jl. ‘Man with Auti...
06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

20/02/20
Toverland organiseert festival met vier stages
Festivals zijn een mooie manier om urgentie voor bezoek en veel publiciteit te genereren. Dat ziet ook attractiepark Toverland dat op vrijdag 15 mei haar eerste festival organiseert.
19/02/20
Mooie successen voor AquaZoo Leewarden na overname door Libéma
De Friese dierentuin AquaZoo maakte vijf jaar geleden onder de vlag van Libéma een niet onverdienstelijke doorstart. Wat hebben ze bereikt?
13/02/20
Toverland trekt weer meer bezoekers
Attractiepark Toverland heeft in 2019 meer bezoekers dan ooit ontvangen. Hiermee bevestigt Toverland de grote groei in bezoekersaantallen van 2018 toen het park in één klap 1,5x zo groot is geworden.
12/02/20
Obligaties in Unlimited Snow
De eerste obligatie emissie van Unlimited Leisure Invest B.V. is gericht op het dochterbedrijf Unlim...
11/02/20
Family Entertainment Center The City opent in het Westland
Op 15 maart opent in het Westland The City: het nieuwste en meest moderne Family Entertainment Center (FEC) van Nederland.
10/02/20
Thomas, Michael en Ann-Kathrin Mack van Europa-Park in Duitsland onderscheiden als 'Hotelier van het Jaar'
Vorige week mochten Thomas, Michael en Ann-Kathrin Mack de in Duitsland gerenommeerde prijs voor 'Ho...
04/02/20
Nieuwste Madurodam-attractie The Flying Dutchman eerbetoon aan pioniersgeest KLM
The Flying Dutchman, dat is de naam van de nieuwe attractie in Madurodam. De ‘flight experience’...
31/01/20
Bellewaerde investeert 7,5 miljoen euro in familie attractie
Het Belgische attractiepark Bellewaerde gaat zich richten op familiebezoek. De nieuwe coaster Wakala, die al geschikt is voor kinderen vanaf 1 meter, is daar een mooie exponent van.