Geplaatst op: 21-06-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

Helft Nederlanders bereid meer te betalen voor ‘duurzamer ticket’

Helft Nederlanders bereid meer te betalen voor ‘duurzamer ticket’

Bijna 50 procent van de Nederlanders is bereid om extra geld te betalen voor een vlucht om het negatieve effect op het milieu te compenseren. Zo’n 30 procent van de mensen is zelfs bereid om daar per ticket meer dan 25 euro extra voor te betalen. Dat blijkt uit onderzoek van Vliegtickets.nl.


Meer dan 25 euro extra is een groot bedrag, maar 94,4 procent van de ondervraagden vindt het dan ook belangrijk om bij te dragen aan een duurzamere wereld. Een nog groter gedeelte van de ondervraagden (94,8 procent) is zich bewust van het effect dat vliegen heeft op het milieu. 38,5 procent van de mensen is vanuit dat perspectief dan ook van plan in de toekomst minder vliegreizen te maken. Het grootste gedeelte van de ondervraagden, 44,4 procent, blijft echter nog net zo vaak vliegreizen maken en 39,2 procent overweegt ook geen ander vervoersmiddel, zoals het openbaar vervoer voor reizen buiten Nederland.


Niet voldoende informatie

Hoewel we dus bijna allemaal weten dat vliegen niet bepaald goed voor het milieu is, vindt maar liefst 69,9 procent van de ondervraagden dat zij niet voldoende informatie krijgen over milieumaatregelen vanuit luchtvaartmaatschappijen. Meer dan een derde van de mensen (35,3 procent) weet bijvoorbeeld ook niet dat je negatieve milieueffecten van je vlucht kunt compenseren.


Op de vraag waarin luchtvaartmaatschappijen hun bijdrage op het gebied van duurzaamheid kunnen verbeteren, antwoordt 36,8 procent met het verminderen van CO2-uitstoot. 24,9 procent vindt dat luchtvaartmaatschappijen aan het biobrandstof moeten, 22,7 procent dat zij meer gebruik moeten maken van duurzame producten en 21,1 procent vindt dat de maatschappijen iets aan het afval moeten doen. Ruim een kwart van de ondervraagden (26,7 procent) kiest enkel voor airlines die actief aan milieucompensatie doen.


Trees for All

Aan de hand van de uitkomsten van dit onderzoek heeft Vliegtickets.nl de samenwerking met voormalig partner Trees for All nieuw leven ingeblazen. Trees 4 All zet zich in voor duurzame projecten om CO2-uitstoot te compenseren.

Link: https://www.vliegticket.nl/, https://www.treesforall.nl/
Trefwoorden: Onderzoek, duurzaam, ticket

||| Blogs |||

14/11/19
Naar toekomstgerichte bewuste bestemmingen
Column van Menno Stokman (CELTH) over de nieuwe rol van de gastvrijheidsindustrie
22/10/19
Pleasure for all; ook Amerikaanse toestanden in Nederland …?
Autistische Amerikaan klaagt Disney aanDe Tampabay Times kopt op 2 oktober jl. ‘Man with Auti...
10/10/19
Thoma Cook Failliet. Wie volgt?
Wat kan de Nederlandse taal toch gortdroog zijn. Kil en koel. Terwijl de aankondiging van de onderga...
10/09/19
WARNING – VAKANTIESCHAAMTE!
De Wereld Draait Door gaat weer van start. De files zwellen aan. De scholen zijn weer begonnen. De meteorologische zomer is beëindigd. Dan weet je dat het jaarlijkse ritueel van massale volksverhuizingen wederom achter de rug ligt: de vakanties zijn voorbij. Toch zit daar ook een negatief kantje aan.
06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...



||| Twitter |||

||| Nieuws |||

20/11/19
Alexander van der Doorn verkozen tot beste praktijkopleider van Nederland 2019
Alexander van der Doorn, Talent Trainer bij de Kennemer Duincampings, is verkozen tot beste praktijk...
20/11/19
Roompot voegt 21 parken van Sandaya toe
Roompot heeft 21 vakantieparken van de Franse keten Sandaya aan haar aanbod toegevoegd. De 4- en 5- sterren parken in Frankrijk, Spanje en België zijn vanaf 2020 via Roompot boekbaar.
20/11/19
Luchtvaart stoot steeds meer broeikasgassen uit
De luchtvaartsector slaagt er niet in de emissies van broeikasgassen terug te dringen.
20/11/19
Virgin tweede cruiseschip valt op in het ontwerp
Virgin Voyages, het nieuwe lifestyle-merk dat de reisbranche wakker schudt, heeft aangekondigd dat h...
20/11/19
Varend Corso naar eerste weekend juli 2020
Varend Corso Westland verhuist op de evenementenkalender en zal in het eerste weekend van juli, van ...
20/11/19
Exclusief voor leden
Sunparks De Haan verandert in Center Parcs en krijgt facelift
Sunparks De Haan aan zee in België krijgt een uitgebreide facelift en wordt omgetoverd tot Center P...
19/11/19
Exclusief voor leden
Jora Vision betrokken bij attractie Snorri Touren
Aanstaande zaterdag 23 november 2019, de eerste dag van de winteropenstelling van attractiepark Euro...
19/11/19
ANWB Reizen nieuwe partner van Travel Impact Lab
ANWB Reizen heeft zich aangesloten bij het Travel Impact Lab. Travel Impact Lab is blij met haar nieuwste partner ANWB Reizen. Travel Impact Lab heeft de missie om te zorgen dat de reisbranche innoveert. Zo kunnen reisorganisaties meebewegen met snel veranderde markt, technische ontwikkelingen en natuurlijk de behoefte van de klant.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk